Hop til indhold

Hyggespiser eller ??


Gæst mariel-j
 Share

Recommended Posts

Gæst mariel-j

Zeus har en underlig mani med, at han skal tage sit foder med hen på et hyggeligt sted for at spise det. Jeg grinte sådan af han her til aften, da han hentede et stykke foder for så at holde det pænt i munden indtil han var kommet ind i soveværelset, møflet sin pude, så han lå godt, for derefter at spise det ene stykke foder. Derefter ud til madskålen igen for at tage et nyt stykke og samme tur ind på puden igen. På et tidspunkt bliver han somregel doven, og så begynder han at spise ude ved madskålen. I starten er det jo et værre renderi, men jeg kan jo kun smile af det.

 

Jeg ved, at han ikke er alene om det, da vi har noget familie med en hund med samme underlige vane.

 

Hvad med jer? Har I også hyggespisere? Eller er der nogen der kender til en eller anden forklaring på, hvorfor nogle hunde gør det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer an på hvad det er, der skal spises.

 

Foderpillerne bliver spist der hvor de er; madskål, fodersøg m.v., mens guffere m.v. som regel bliver taget med ind under spisebordet.

 

Jeg har en (måske dårlig) vane med at lade hende slikke skåle rene, hvis jeg f.eks. har lavet kartoffelmos eller noget i den retning, og selv dem kan jeg finde under spisebordet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu får skipper sit almindelige foder på græsplænen, men godbidder, tyggeben m.m. bliver også straks slæbt hen enten i kurven eller ned bagerst i haven.

 

Jeg har egentlig gået og tænkt at han vil sikre sig at de gode sager ikke bliver taget fra ham igen, men det kan da også være han bare gerne vil ligge et godt sted og nyde dem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Ja barf har altid skullet spises på et tæppe der lå i rummet lige ved siden af madskålen. De fleste gange henter Motor ligeså stille alle stykkerne ind før han går i gang med at spise dem, så ville jeg være behjælpelig og satte madskålen på tæppet til at starte med - men nej tak :fornaermet: Det var jo helt forkert og Motor gik bare rundt og brokkede sig indtil jeg satte skålen ud på sin plads :lol:

 

Så tror helt klart også han har en hyggevane.

Link til indlæg
Del på andre sites

guffer og tyggeting bliver spist enten i sofaen eller på et tæppe i stue eller spisestue.... tror ikke det er så vigtigt for hende hvor det er, det handler mest om hvor VI er... for det skal være i nærheden af os...

 

Foder får hun kun som fodersøg, så det bliver spist sådan. Men når hun bliver passet hos mine svigerforældre, så henter hun i skålen og tager det med ind på tæppet i gangen, lige foran køkkendøren.... så stiller / ligger hun sig der og hyggespiser...

 

Hun tager dog ofte en 3-4 stykker i munden af gangen og spiser dem så, før hun henter flere....

Link til indlæg
Del på andre sites

guffer og tyggeting bliver spist enten i sofaen eller på et tæppe i stue eller spisestue.... tror ikke det er så vigtigt for hende hvor det er, det handler mest om hvor VI er... for det skal være i nærheden af os...

 

Foder får hun kun som fodersøg, så det bliver spist sådan. Men når hun bliver passet hos mine svigerforældre, så henter hun i skålen og tager det med ind på tæppet i gangen, lige foran køkkendøren.... så stiller / ligger hun sig der og hyggespiser...

 

Hun tager dog ofte en 3-4 stykker i munden af gangen og spiser dem så, før hun henter flere....

 

Man kan godt høre du ikke har en labrador :mrgreen: 3-4 stykker af gangen det kender vi ikke noget til her :vedikke: de få gange vi bruger en madskål er maden væk før vi har vendt os om :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariel-j

Ja, jeg skal da også gerne indrømme, at chips og slik fortærres bedst på sofaen med en pude eller to i ryggen ;-)

 

Så det skal da ikke undre mig, at det er et eller andet med, at der skal guffes og det skal være hyggeligt.

 

Zeus gjorde det dog aldrig med sit gamle foder, men han har fået et nyt foder (hills, t/d) og det er nogle kæmpe stykker. De skal derfor hives alle mulige steder hen, når han skal tygge dem... og det tager jo også lidt tid. De er desværre alt for store til at ryge i Leo'en, som det gamle foder gjorde... Måske derfor han aldrig stak af med det :hmm::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Zeus har en underlig mani med, at han skal tage sit foder med hen på et hyggeligt sted for at spise det. Jeg grinte sådan af han her til aften, da han hentede et stykke foder for så at holde det pænt i munden indtil han var kommet ind i soveværelset, møflet sin pude, så han lå godt, for derefter at spise det ene stykke foder. Derefter ud til madskålen igen for at tage et nyt stykke og samme tur ind på puden igen. På et tidspunkt bliver han somregel doven, og så begynder han at spise ude ved madskålen. I starten er det jo et værre renderi, men jeg kan jo kun smile af det.

 

Jeg ved, at han ikke er alene om det, da vi har noget familie med en hund med samme underlige vane.

 

Hvad med jer? Har I også hyggespisere? Eller er der nogen der kender til en eller anden forklaring på, hvorfor nogle hunde gør det?

Det lyder sødt! Jeg ville heller ikke kunne lade være med at smile af det :blink:

Min golden har en vane med (nogen gange), at hvis han skal spise maden, skal madskålen altså blive holdt for ham, ellers gider han ikke!

Jeg ved ikke om det har noget at gøre med at han vil have selskab imens :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...