Aslan Skrevet Juli 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2010 Jeg troede jo at martin tog røven på mig, da han sagde at hvis vi klippede haletippen af halen, blev den bredere at se på......! Men så prøvede vi det, og ja, den bliver bredere at se på. Men er det noget man egentlig gør noget af i udstillings verdenen? Halen er jo nok ikke det væsentlige at bedømme Men nu blev jeg altså nysgerrig! Så klipper jeg lige rundt om min tommelfinger og wupti, pæn halespids som ser klap så pjusket ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Du kan tro der bliver studset (og sprayet, kridtet, rettet, limet etc) i udstillingsverdenen! Synes klart halen er blevet pænere i studset version :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Hos de aussies der har hale, er det blevet meget populært at klippe på livet løs Personligt syntes jeg at der ofte bliver klippet for meget af til min smag.. Ja, halen kommer da til at se tykkere og mere busket ud, men med så meget som mange aussiefolk klipper af, kommer halen også til at se en hel del kortere ud, hvilket jeg rent personligt, syntes ser lidt dumt ud Når hunden nu rent faktisk har en hel lang hale fra naturens side, syntes jeg ikke at det ser superfikst ud, når halen efter en klipning knap når til hundens haser, men det er jo så bare min mening. Men klart ser, mange haler pænere ud når de lige bliver studste lidt. Jeg prøvede det selv på Chivas på et tidspunkt, egentlig fordi han havde knækket en tot hår på halespidsen og det blev jeg træt af at se på, så jeg klippehalespidsen pæn igen og studsede også lige lidt hele vejen op langs undersiden af halen, og ja, jeg syntes faktisk den blev rigtig pæn at se på (selvom Chivas ikke lige skulle udstilles på det tidspunkt ), men jeg klippede ikke mere af end at halen stadig havde næsten normal længde og lignede en rigtig lang hale. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Hey, det har du da vist helt styr på. Var det noget at prøve at klippe en springer?.:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Hey, det har du da vist helt styr på. Var det noget at prøve at klippe en springer?.:slem: En hale eller en hel hund........! Hvad er forskellen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 En hale eller en hel hund........! Hvad er forskellen Du kan bare sige hvornår vi skal komme. Men jeg betaler altså først bagefter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Du kan bare sige hvornår vi skal komme. Men jeg betaler altså først bagefter. HAH, altså, jeg klipper faktisk også mine forældres kleine..... så mon ikke jeg også kunne en springer............ helt gratis Forudsætningen er bare............ du må ikke hade mig bagefter og husk: hår kan voske ud igen...... Hvor skal jeg begynde :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Der trimmes mere end man tror - også på de korthårede racer. Er mere end en gang blevet imponeret over hvad der kan studses på en hund, der i mine øjne ikke har videre meget pels til at begynde med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 HAH, altså, jeg klipper faktisk også mine forældres kleine..... så mon ikke jeg også kunne en springer............ helt gratis Går de tur med den, den første måned efter?. Forudsætningen er bare............ du må ikke hade mig bagefter og husk: hår kan voske ud igen...... Tro mig, jeg påskønner det. Har jo selv måtte klippe ham i en periode. Vi sneg os rundt i mørket de første par uger. Hvor skal jeg begynde :klap: Hvor?. Ved nærmere eftertanke, så trækker jeg nok i land igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Går de tur med den, den første måned efter?. Tro mig, jeg påskønner det. Har jo selv måtte klippe ham i en periode. Vi sneg os rundt i mørket de første par uger. Hvor?. Ved nærmere eftertanke, så trækker jeg nok i land igen. Ja ja, min mor syntes bella bliver såååå flot Det gør hun faktisk også, men altid er også bedre end nu, hun at steraliseret og det gik meget ud over hendes pels, så nu er fanerne grimme osv osv, så studser jeg lige lidt, og så bliver hun nydelig at se på igen Nerj, nu skal du ikke være så kedelig. Du betaler togbilletten derover, jeg kllipper gratis, klapper de 2 brobasser du kender og wupti, hjem med toget igen :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Ja ja, min mor syntes bella bliver såååå flot Det gør hun faktisk også, men altid er også bedre end nu, hun at steraliseret og det gik meget ud over hendes pels, så nu er fanerne grimme osv osv, så studser jeg lige lidt, og så bliver hun nydelig at se på igen Okay, jeg tror på dig. :kys:Og Aslans hale så da også ud til at være klippet af en prof. :klap: Nerj, nu skal du ikke være så kedelig. Du betaler togbilletten derover, jeg kllipper gratis, klapper de 2 brobasser du kender og wupti, hjem med toget igen :blink: Ahhhr, du kan vel lige overnatte, men ellers, deal. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst TineL Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 ved mops rører vi aldrig halespidsen, den får halen til at se længere (og dermed mere krøllet ud), men der klippes andre steder på halen.... og resten af kroppen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Okay, jeg tror på dig. :kys:Og Aslans hale så da også ud til at være klippet af en prof. :klap: Ahhhr, du kan vel lige overnatte, men ellers, deal. :5up: Jeg har også øvet mig ca 7-10 gange nu Jeg snorker altså :genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 ved mops rører vi aldrig halespidsen, den får halen til at se længere (og dermed mere krøllet ud), men der klippes andre steder på halen.... og resten af kroppen hvor ellers på halen? Må jeg ikke se nogle billeder? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst TineL Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 man klipper i siderne og det der vender op af (som hvis halen var som en labradors ville vende nedaf ), dette gør halen mere stram. Samt ved haleroden så halen syner en smule højere ansat. Har ingen nærbilleder af groomet hale, det må jeg tage næste gang vi klargører til udstilling Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Jeg snorker altså :genert: Det gør jeg også, så vi skal bare falde i søvn samtidig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Det gør jeg også, så vi skal bare falde i søvn samtidig. Nårh ja, det er også helt vildt nemt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret Juli 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2010 Da vi havde schæfer i min barndom, rundede vi også halespidsen med en saks. Ved goden retrieveren klipper man fanen på hele halen, for at få den til at se kraftigere ud. I næste weekend skal jeg på udstilling for første gang i mit liv med min aussie, og jeg har læst mig frem til at hun skal have klippet, ører, poter og haser. Havde hun haft stumphale, skulle den også have været rettet til. I dag klippede jeg haserne. Det ser sgu mærkeligt ud. Er bange for jeg har snuppet for meget. Ville virkelig ønske det klipperi ikke var så vigtigt.:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2010 Da vi havde schæfer i min barndom, rundede vi også halespidsen med en saks. Ved goden retrieveren klipper man fanen på hele halen, for at få den til at se kraftigere ud. I næste weekend skal jeg på udstilling for første gang i mit liv med min aussie, og jeg har læst mig frem til at hun skal have klippet, ører, poter og haser. Havde hun haft stumphale, skulle den også have været rettet til. I dag klippede jeg haserne. Det ser sgu mærkeligt ud. Er bange for jeg har snuppet for meget. Ville virkelig ønske det klipperi ikke var så vigtigt.:hmm: Tror ikke, du BEHØVER at rette så meget til, medmindre du virkelig vil showe? Jeg klipper kun Møffes ører, både grundet udstilling (aner dog ikke, om det ville blive kommenteret, hvis de ikke var klippet?), fordi jeg synes, det ser sjusket ud, med lang pels på dem og fordi de filtrert. Og under hans poter. Han har ind til videre fået Good (han var iiiikke specielt god til at stå længe og blev stillet skidt op) og Very Good på trods af små-håbløs handler Som hvalp har han kun fået SL :klap: Hvis man læser om berner på udstilling og klipning af dem, uha, der ville være meget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts