Gæst PiaB Skrevet Juli 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2010 Og nu er der kun 22 dage til jeg henter hende :banan: (ja jeg tæller dagene nu:oops:) Fik lige de her to billeder af opdrætteren - for pokker jeg bliver mere og mere forelsket i tøsen... og i morgen tager jeg en afstikker op og besøger hende igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Og nu er der kun 22 dage til jeg henter hende :banan: (ja jeg tæller dagene nu:oops:) Fik lige de her to billeder af opdrætteren - for pokker jeg bliver mere og mere forelsket i tøsen... og i morgen tager jeg en afstikker op og besøger hende igen Org org, hvor er hun altså smuk! Og tæl du bare dagene, det gjorde jeg godt nok også Hvilken race er hun? ( Er ikke heeelt sikker nemlig) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Agnete87 Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Sig mig engang hvad faen skete der med den kanin du engang anskaffede dig??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PiaB Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Jamen hendes race er en fin blanding mor er en blanding af Labrador, Schæfer og Flat coated retriver. far er en blanding af Islandsk fårehund, australsk hyrdehund, border collie, golden retriver og engelsk springer. passer mig helt fint som en af mine kammerater siger: en motorvejslabyrint :klap: men jeg har tænkt mig at hviske labrador og engelsk springer spaniel i øret af hende - i håb om, at hun hører efter og gerne vil træne lidt jagt, for jeg har altså ingen får i nærheden, som hun kan få lov til at løbe rundt efter (og det er også træning heeeelt uden for min liga:shock: men alt kan vel læres ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PiaB Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Sig mig engang hvad faen skete der med den kanin du engang anskaffede dig??? Kanin ? Kalani har da aldrig lignet en kanin - i mine øjne har hun hele tiden været en perfekt vuffer-bamse-baby (og ja jeg havde faktisk en kanin, som flyttede i nyt hjem, da mine lunger absolut ikke tåler hø ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Agnete87 Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Kanin ? Kalani har da aldrig lignet en kanin - i mine øjne har hun hele tiden været en perfekt vuffer-bamse-baby (og ja jeg havde faktisk en kanin, som flyttede i nyt hjem, da mine lunger absolut ikke tåler hø ) Nå okay ja, havde du ikke også marsvin eller passede du bare en??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amanda1996 Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Hvor er hun bare dejlig... Man får totalt hvalpeskruk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PiaB Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Nå okay ja, havde du ikke også marsvin eller passede du bare en??? jo begge drengene kom tilbage til opdrætterne, samtidig med at jeg omplacerede kaninen. alle de gnavere jeg havde, som krævede hø, måtte jeg gå af med jeg har en allergisk reaktion i mine bronkier (og har udviklet kronisk bronkitis) - primært er det nogle fælles stoffer som er i både bilos, cigaretrøg osv osv (forbrændings affaldsstoffer), men lige hø og andet bundstrø begyndte jeg lige pludselig også at reagerer på. Det kom pludselig hen over julen og januar/februar byggede det sig op. Det eskalerede fuldstændigt i marts/april hvor jeg lå mega syg med dobbeltsidet lungebetændelse og mine bronkier var ved at stå helt af. Lægerne gav mig et dilemma - af med høet ASAP (og de dyr der kræver det), eller blive skrevet på venteliste til nye lunger. Mine lunger ville stå af inden for 10 år, hvis jeg ikke gjorde noget drastisk Det betyder også at jeg nu er gået over til en ny type bundstrø, som er lavet af celluloserester fra papir industrien, for at jeg kunne beholde mine rotter og hamstere. det er DYRT men det hele værd! Her 3 måneder senere har lægerne set stor fremgang på mine lunger allerede, så det var ingen tvivl om, at det var eneste rigtig beslutning at få høet ud af lejligheden. Selvom det var hårdt at sige farvel til en fantastisk kanin og to dejlige marsvine drenge Den dag i dag kan jeg ikke sidde i et rygerhjem mere end 2 timer før mine lunger får det skidt. Jeg cykler med filtermaske når jeg cykler til/fra skole ind gennem Aalborg. Ja jeg bevæger mig faktisk helst ikke ud i myldretiden hvis det kan undgås. Også derfor, at så snart jeg er færdig med uddannelsen, så flytter jeg nok fra Aalborg til et "udkants område" for at skåne mine lunger på længere sigt. Vil jo helst ikke have smadret lungerne fuldstændigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Hun ser meget smuk og dejlig ud. :hjerte: Det bliver spændende at følge med i, hvordan hun udvikler sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Agnete87 Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 jo begge drengene kom tilbage til opdrætterne, samtidig med at jeg omplacerede kaninen. alle de gnavere jeg havde, som krævede hø, måtte jeg gå af med jeg har en allergisk reaktion i mine bronkier (og har udviklet kronisk bronkitis) - primært er det nogle fælles stoffer som er i både bilos, cigaretrøg osv osv (forbrændings affaldsstoffer), men lige hø og andet bundstrø begyndte jeg lige pludselig også at reagerer på. Det kom pludselig hen over julen og januar/februar byggede det sig op. Det eskalerede fuldstændigt i marts/april hvor jeg lå mega syg med dobbeltsidet lungebetændelse og mine bronkier var ved at stå helt af. Lægerne gav mig et dilemma - af med høet ASAP (og de dyr der kræver det), eller blive skrevet på venteliste til nye lunger. Mine lunger ville stå af inden for 10 år, hvis jeg ikke gjorde noget drastisk Det betyder også at jeg nu er gået over til en ny type bundstrø, som er lavet af celluloserester fra papir industrien, for at jeg kunne beholde mine rotter og hamstere. det er DYRT men det hele værd! Her 3 måneder senere har lægerne set stor fremgang på mine lunger allerede, så det var ingen tvivl om, at det var eneste rigtig beslutning at få høet ud af lejligheden. Selvom det var hårdt at sige farvel til en fantastisk kanin og to dejlige marsvine drenge Den dag i dag kan jeg ikke sidde i et rygerhjem mere end 2 timer før mine lunger får det skidt. Jeg cykler med filtermaske når jeg cykler til/fra skole ind gennem Aalborg. Ja jeg bevæger mig faktisk helst ikke ud i myldretiden hvis det kan undgås. Også derfor, at så snart jeg er færdig med uddannelsen, så flytter jeg nok fra Aalborg til et "udkants område" for at skåne mine lunger på længere sigt. Vil jo helst ikke have smadret lungerne fuldstændigt. Okay nå, hvad så hvis du bliver allergisk over for hunden??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PiaB Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 det hverken tror eller frygter jeg :5up: jeg er opvokset med hund og har ingen pelsallergi af nogen art. jeg har i forvejen to katte og har løbende fået taget allergi(prik) test osv. - og har aldrig været i nærheden af at reagerer på det. Indtil videre har det altid været "støv"-partikler fra røg og så hø fordi det støver sådan og nemt når helt ned i lungerne. Lige bortset fra de bronkier som har det af h til med støv-partikler fra røg og hø, så mener lægerne jeg har et pokkers godt immunforsvar. Er opvokset på landet med heste, hunde, køer og høns omkring mig, så lige pels-allergi frygter jeg bestemt ikke. Det allergi mine bronkier har er ikke det samme type allergi som f.eks. pollenallergi eller pelsallergi. Det skulle i følge de kloge læger være en helt anden slags autoimmun reaktion end, det som fremkalder pels og pollen allergi. det var en lang snak som jeg ikke forstod, den gang jeg selv spurgte lægerne ang. mine katte. De mente slet ikke det var relevant at jeg bekymrede mig om det, eftersom jeg er opvokset med hund og mit immunforsvar ellers er pokkers stærkt og ikke har andre "allergi tendenser" på nogen måde Derudover gør jeg meget for at holde mit hjem rent, eftersom jeg jo bor i lejlighed med dyrene, så der støvsuges dagligt, og der støves jævnligt af over alt. Der er jo ingen grund til at presse systemet mere end højst nødvendigt. men skulle det allerværste af alt ske og jeg får pels allergi, så står mine forældre klar :5up: men min risiko for pels allergi er faktisk meget meget lav i følge de læger som har helt tjek på mine lunger. De påstår hårdnakket at det slet ikke kan sammenlignes og at ift. pels er mine lunger faktisk enormt stærke. (takket været min opvækst og gener) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Agnete87 Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Det bliver du vel også nød til når du bor med så mange dyr i en lille lejlighed;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PiaB Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 oh yes! Det er også derfor gnaverne har det lille værelse i min 2- værelses lejlighed, så jeg kan lukke døren derind for noget af det "svineri" de unægteligt giver. mig og kattenene - og Kalani - bor så i stuen, gangen og køkkenet - som heldigvis tæller de 52 ud af 68 kvm Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts