Hop til indhold

Knude på maven

Gæst TobiasJorgensen
 Share

Recommended Posts

Gæst TobiasJorgensen

Godaften alle sammen.

Min labrador/engelsk springer spaniel Molly er ligepludselig gået hen og blevet meget "trist", hun hænger med hovedet, har halen mellem benene og så til det mere alvorlige: Hun har fået en stor knude på maven, selve knuden er meget hård, men man kan sådan "rykke" rundt på den... Hun har også kastet op 2 gange i haven - dog har hun været frisk hele dagen, men hun blev "trist" når vi skulle til at have aftensmad.

Hvad tror i det kan være? Hun fik et nyt mærke til aftensmaden i dag, dog var det blandet med hendes gamle mærke, kan det have noget med det at gøre?

En anden mistanke kunne måske være en form for mishandling, ville det kunne ske hvis hun har fået et spark i siden eller noget? Vi mistænker nemlig vores nabo for at have gjort et eller andet med hende, uden at vi har set det... Hun hopper nemlig over i hans indkørsel, hver gang vi kommer hjem og han har altså 7 - 8 katte liggende i hans indkørsel, så kan i selv regne det ud :rolleyes:

Men er selvfølgelig meget nervøs for hende, på forhånd tak :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TobiasJorgensen
Det er svært at sige hvad det kan være, men jeg ville tage hende til dyrlægen så snart det er muligt...

God bedring med hende...

Det er også planen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TobiasJorgensen
Det lyder fornuftigt :5up: Håber du giver en opdatering når du har været til dyrlæge med hende.

Det gør jeg helt sikkert :)

Min mor vil ringe til lægen her snart og få en tid - i går var hun ikke øm på knuden, men i dag er hun, dog er hun i lidt bedre humør i dag og kan spise uden at kaste det op (Fandt jeg ud af efter hun både havde spist en stor morgenmad og en endnu større frokost...)

Søgte dog lidt på kræft - symptomerne matcher dog ikke heldigvis, men man ved jo aldrig... Dog er hun meget tynd, men det er fordi hun svømmer og løber hver eneste dag, så det er almindeligt her om sommeren!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft noget lignende på min Freya for en tid siden - og det viste sig at være en byld med betændelse i. Tro mig - den var ulækker, da der gik hul på den væltede det ud med noget der lignede skinkesalat...

Vi var hos dyrlægen og hun fik selvfølgelig penicillin og i løbet af et par dage var hun fin igen. Jeg måtte lige mase lidt rester ud i 2 dage, men så var det på plads!

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mor vil ringe til lægen her snart og få en tid - i går var hun ikke øm på knuden, men i dag er hun, dog er hun i lidt bedre humør i dag og kan spise uden at kaste det op (Fandt jeg ud af efter hun både havde spist en stor morgenmad og en endnu større frokost...)

Søgte dog lidt på kræft - symptomerne matcher dog ikke heldigvis, men man ved jo aldrig... Dog er hun meget tynd, men det er fordi hun svømmer og løber hver eneste dag, så det er almindeligt her om sommeren!

Jeg synes det lyder som et spark.

Der kan være en blodansamling under huden der hvor hun er blevet ramt.....

men der kan altså også være indre blødninger eller skader på mave og tarm.. :shock:

Jeg håber sørme, at hun bliver kikket på i dag..

Hvad med lidt rottegift til de s*** katte:evil:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom i til dyrlæge i dag? Håber på godt nyt :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TobiasJorgensen

For at være ærlig, håber jeg lidt på at det er en byld! Men udtømningen er jeg simpelthen for sart til, det sætter jeg Mor til :roll::engel:

Har lagt mærke til hendes opførsel, når jeg har været ude og lege bold med hende og naboen så går forbi hende, med det samme stikker hun halen mellem benene og går hurtigt væk. Derfor tror jeg også der kan være noget der...

Men vi fik ringet til lægen idag, som dog ikke havde rigtig tid, hvis det ikke var sådan rigtig akut hvor hun stadig kastede op og sådan noget, så det bliver en tur i morgen derhen, ligemeget hvordan hun har det.

I dag har hun dog haft det lidt bedre, hun var stadig sløj midt på dagen, men her til aften levede hun op og ville spille bold igen og løb rundt, så det er jo meget positivt!

Link til indlæg
Del på andre sites

For at være ærlig, håber jeg lidt på at det er en byld! Men udtømningen er jeg simpelthen for sart til, det sætter jeg Mor til :roll::engel:

Har lagt mærke til hendes opførsel, når jeg har været ude og lege bold med hende og naboen så går forbi hende, med det samme stikker hun halen mellem benene og går hurtigt væk. Derfor tror jeg også der kan være noget der...

Men vi fik ringet til lægen idag, som dog ikke havde rigtig tid, hvis det ikke var sådan rigtig akut hvor hun stadig kastede op og sådan noget, så det bliver en tur i morgen derhen, ligemeget hvordan hun har det.

I dag har hun dog haft det lidt bedre, hun var stadig sløj midt på dagen, men her til aften levede hun op og ville spille bold igen og løb rundt, så det er jo meget positivt!

Ja det kunne desværre godt tyde på at naboen har været efter hende når hun reagere på den måde.... dumme nabo :evil:

Men godt i har fået en tid til hende :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med lidt rottegift til de s*** katte:evil:.

Måske ikke helt fair, eftersom kattene ligger i naboens egen indkørsel og det er hunden som går over til dem? :blink: Et bedre bud ville nok være at hindre hundens adgang til naboens indkørsel... :genert:

Hun hopper nemlig over i hans indkørsel, hver gang vi kommer hjem og han har altså 7 - 8 katte liggende i hans indkørse, så kan i selv regne det ud :rolleyes:

Rigtig god bedring med hende :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TobiasJorgensen
Måske ikke helt fair, eftersom kattene ligger i naboens egen indkørsel og det er hunden som går over til dem? :blink: Et bedre bud ville nok være at hindre hundens adgang til naboens indkørsel... :genert:

Rigtig god bedring med hende :ae:

Ja det er rigtig nok, men vi har prøvet at forhindre hende i det - men en god ting er at hun slet ikke gør det mere når naboen er i indkørslen! Kun hvis han står inde i sit skur eller når han er kørt... Vi har dog set til tider at hans katte ligger i vores indkørsel, men det er jo nærmest umuligt at kalde en kat til sig, så vi må jo bare skræmme dem væk, men det klarer mine 2 collier fint nok :)

Vi har i lang tid planlagt at sætte en form for hegn op, men da vi prøver at sælge huset ville vi ikke gøre det endnu. Hvis vi finder ud af at hun har fået den knude pga. et spark, sætter vi helt sikkert et hegn op med det samme, vi har jo ingen beviser for at det er ham der har gjort noget nemlig.

Status i dag er at hun faktisk opfører sig som normalt og knuden er blevet mindre, dog er hun stadig meget øm. Vi har en tid kl. 15.30, så må vi se hvad det er.

Og mange tak :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TobiasJorgensen

Nu har hun været til dyrlægen og han tog en blodprøve, som vi får svar på på tirsdag. Han snakkede noget om noget med nyrerne, men det var ikke sikkert, så nu må vi bare vente spændt til på tirsdag og se hvad det kan være! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TobiasJorgensen

Så fik vi svar her til morgen og hendes levertal var lidt høje, men ikke noget alvorligt, det kunne godt tyde på at det var en form for infektion.

Derfor skal hun på en antibiotika-kur og til en ny blodprøve om 2 måneder.

Så heldigvis ikke noget superalvorligt, gud hvor er jeg lettet! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites