Gæst Arkiveringsalf Skrevet Juli 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 Wash har er jo oppe på 13-14 kg nu og til min glæde er hans ramme også blevet fyldt mere ud, det virker simpelthen som om at det ekstra foder giver hans knogler mulighed for at komme det sidste stykke (han er jo ikke helt udvokset) og havde tænkt lidt over måske at give ham lidt yver, fordi der er mere kalk i, for at hjælpe processen lidt. Jeg spurgte min dyrlæge om jeg skulle gøre noget bestemt ift. hans vægt, men det mente hun ikke. Hun mente forøvrigt heller ikke at han skulle veje mere end 12 kg (på 14 er han stadig meget slank). Så jeg giver ikke så meget for hendes mening. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2010 Hvad er det nu for en hund du har? Det er nødvendigt at vide før vi kan sige noget om vægten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Arkiveringsalf Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Han er en blanding, men minder mest om en podenco(pharaohhund), bare mindre. Han er ca. 55 cm i "stang" og vejer 14 kg - hvilket er ok. Man kan lige ane hans ribben nu, men det er nu mere om man kunne give hans knogler bedre mulighed for at vokse til, hvis man gav ham nogen tilskud - de har som sagt allerede gjort det lidt (han havde fuglebrystkasse før). HVis du er i tvivl om hvorvidt dyrlægen havde ret, så fik jeg altså kommentarer når jeg gik på gaden med ham fordi han var så tynd og en enkelt dame holdt en enetale omkring hvordan jeg mishandlede ham (han er fra et spansk internat og derfor var han undervægtig) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 så fik jeg altså kommentarer når jeg gik på gaden med ham fordi han var så tynd Hvis han er en mynde, så tror jeg næsten at man SKAL have kommentarer (undskyld, ingen konstruktive kommentarer herfra, men ville SÅ gerne se billeder af ham) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Arkiveringsalf Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 (rettet) Ikke en mynde, men en myndelignende spidshund. Det er bare danskere som er forvirret og har puttet podengo(portugisisk) i myndeklubben, den podenco(spansk) er slet ikke godkendt uden for Spanien fordi de ikke registrerer dem, anyway er han en blanding. Det kan nu godt være mere fordi han så syg ud end vægten, men han var tynd og havde dårlig pels og var nervøs. Vi har desværre intet ordentlig kamera og har ingen billeder fra da han vejede 12 kg, men her kan i jo se udviklingen: 11kg: Han er en helt anden hund nu:) så sød :hjerte: 13kg: 14kg: Redigeret Juli 28, 2010 af Arkiveringsalf Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Virkeligt smuk! Tillader mig en lille vægtkommentar, synes slet ikke han ser undervægtig ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Belis Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Virkeligt smuk! Tillader mig en lille vægtkommentar, synes slet ikke han ser undervægtig ud Syntes også han er en flot hund.. Jeg tror at os der er vant til store hunde, eller madøre som labben, altid vil tænke hold da helt op hvor er den tynd, men sådan skal den jo se ud.. Hvis han havde mave som en labbe, ville det jo være helt forkert..:hmm: Så jeg tilslutter mig Petrine og siger han er virkelig flot som han er.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Arkiveringsalf Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Ja, det er han nemlig , men sagen er igen hans knogler der er interessante. Han har desværre buede forben. "Skinnebenene på hundens forben bliver buede, og poten drejer evt. udad" Det er som sagt blevet bedre, men havde håbet på at de måske kunne nå at rette sig mere op inden han kom ud af voksealderen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Arh, har læst om buede forben, sikke noget skidt! Så fatter jeg pludslig din ide med kalk, helt klart værd at prøve! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Jeg synes ikke han skal veje mere end han gør nu - han er da super flot... men det kan jo ikke skade at give ham noget ekstra kalk... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts