Hop til indhold

den nye farlige sygdom der er kommet


martin
 Share

Recommended Posts

jeg har hørt at den der sygedom der er kommet hvor der er 3 hunde der er døde.

at det skulle være farlige og man skal vacsinere sine hunde mod denne sygdom.

hvad er jers meninge ?

 

man kan blive ved og ved og ved men at vacsinere !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går udfra at det er Parvo virussen du mener? I så fald er det ikke en ny sygdom, den er bare i "udbrud" lige i øjeblikket, hvis man kan sige det sådan :???:

 

Og hvis dine hunde bliver vaccineret årligt, burde de være dækket ind, da parvo vaccinen så vidt jeg husker er en del af standartvaccinen, det er det i hvert fald hos min dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan er lige blevet vaccineret, og da jeg spurgte dr dyr om vaccinen, sagde hun at hvis man vaccinerede hver andet år, det kunne man godt med voksne hunde. Men hvert 3 år var for lidt.

 

Hvalpe og gamle hunde skulle have hvert år, da deres immunforsvar var mindre end en voksen rask hund.

 

Men de fleste der vaccinere gør det vidst 1 gang årligt. Og det gør vi også.

Link til indlæg
Del på andre sites

HVIS de altså bliver vaccineret ;-)

 

Det er selvfølgelig rigtigt:-D

 

Ja Luna bliver også vaccineret hvert år. Der stod godt nok i sundhedsbogen at hun først skulle næste år, meeeen hun blev det nu altså alligevel i år, da vi var nede og blive tjekket igennem.

 

Katten er ikke vaccineret og er ikke blevet det i mange år. Han er og har altid været indekat..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline

Selvom hunden er vaccineret kan den godt få sygdommen, forløbet af sygdommen menes dog at være mildere:-D

 

Hos vores dyrlæge er parvo ikke med i vaccinen, det skal man selv bede om:-D

Redigeret af mulline
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går udfra at det er Parvo virussen du mener? I så fald er det ikke en ny sygdom, den er bare i "udbrud" lige i øjeblikket, hvis man kan sige det sådan :???:

 

Og hvis dine hunde bliver vaccineret årligt, burde de være dækket ind, da parvo vaccinen så vidt jeg husker er en del af standartvaccinen, det er det i hvert fald hos min dyrlæge.

 

 

de begge er vaccinert med Parvo hus min dyrlæge men den ene er ik vaccineret før vi fik den hjem først da den var 3 mdr og nomalt skal de jo vaccineres hus kendelen inde man for den hjem

jeg talte med en fra faxe dyre huspital og de fortalte at den sygdom der er tale om i tv/avisserne er en ny og man kan ik gøre noget ved den og selvom de er vaccineret hjælper det ik og der er 14 hunde der er døde af den i faxe så nu er jeg sku i tvivl.

Link til indlæg
Del på andre sites

de begge er vaccinert med Parvo.

jeg talte med en fra faxe dyre huspital og de fortalte at den sygdom der er tale om i tv/avisserne er en ny og man kan ik gøre noget ved den og selvom de er vaccineret hjælper det ik og der er 14 hunde der er døde af den i faxe så nu er jeg sku i tvivl.

 

 

Gyyyys.... har du ikke mulighed for at sætte nogle link ind til artikler eller andet omkring dette udbrud ??

Link til indlæg
Del på andre sites

14 hunde?? Jeg har godt nok kun hørt om 3 hunde, hvoraf de 2 var hvalpe og den sidste var uvaccineret.

 

Og hvis dyrlægen siger at end ikke vaccination hjælper, jamen så er der jo ikke så meget vi kan gøre, andet end at krydse fingre og bede til at det ikke rammer vores hunde.. (og stadig holde dem vaccineret...)

 

Min dyrlæge har sat skilt op i ruderne nu.. Og de advarer mod parvo-virus. Den florerer her i Køge også..

 

Der skriver de at man skal kontakte dyrlægen ved diarré, feber og en ting mere, som jeg ikke kan huske:oops: Men ikke noget om at så og så mange hunde er døde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan finde denne artikel:

 

http://www.tv2east.dk/artikler/doedelig-hundevirus-spreder-sig

 

Prøv at se det seneste indlæg nedenunder:

 

 

 

04. Aug

ALLERT!!!!PARVOVIRUS

 

 

Vaccination er IKKE en sikkerhed for at din hund ikke får virussen...vi har mistet en rotweiler på 11 måneder igår efter 4 dages indlæggelse..og idag mistede vi hans helbror...den virus er så sindsyg aggresiv og ond...lige pt angriber den alle hunde, uanset alder race og vacc... 12 siden denne artikel er døde og 4, som vi ved af, ligger indlagt til behandling....

PAS PÅ JERES HUNDE DERUDE...vi har med et sandt helvede at gøre her.

 

Og en af eleverne hos min dyrlæge har også nævnt det for af mine bekendte i dag..:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Puha... det lyder godt nok vildt:cry:... Jeg håber bare på at vac trods alt kan holde lidt af det på afstand...

 

Jeg vaccinerer også Freya HVERT år... og imod alt hvad jeg kan komme i nærheden af.. dog bliver hun kun vaccineret mod rabies hvert 3. år, da rabisin kun kræver det.

 

udover hendes alm. vaccine i år blev hun også vaccineret mod kennelhoste, selvom hun aldrig har haft det... hellere safe than sorry:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

04. Aug

ALLERT!!!!PARVOVIRUS

 

 

Vaccination er IKKE en sikkerhed for at din hund ikke får virussen...vi har mistet en rotweiler på 11 måneder igår efter 4 dages indlæggelse..og idag mistede vi hans helbror...den virus er så sindsyg aggresiv og ond...lige pt angriber den alle hunde, uanset alder race og vacc... 12 siden denne artikel er døde og 4, som vi ved af, ligger indlagt til behandling....

PAS PÅ JERES HUNDE DERUDE...vi har med et sandt helvede at gøre her.

 

Og en af eleverne hos min dyrlæge har også nævnt det for af mine bekendte i dag..:cry:

 

Af hvad jeg lige har læst mig frem til, skulle dobermann og rottweiler også være mere modtagelige overfor parvovius, og får desuden voldsommere symptomer.

Desuden er parvovirus specielt farligt for hvalpe.

 

Symptomer:

De første tegn på sygdom starter 4-14 dage efter hunden er blevet smittet. De første tegn på sygdom er nedstemthed, appetittab og feber. Efter yderligere et par dage vil man se:

  • Opkast (ofte voldsom)
  • Diarré der ofte er blodtilblandet
  • Feber
  • Dehydrering, der i værste fald kan fører til chok
  • Nedsat modstandskraft over for andre sygdomme

Symptomerne er hentet fra http://www.netdyrlæge.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=139&Itemid=151

 

Der står desuden, at prognosen er god for voksne hunde, der får den rigtige behandling. Så jeg tror bare at det bliver kørt lidt op, lige som med svineinfluenzaen. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altid en god ide at tjekke din vaccine du har fået hos dyrlægen - Der skal helst stå følgende: (Jeg har oplevet nogle som tror de har fået det hele - og så har de stort set kun fået de tre første - Så vær lidt på vagt)

 

DHPPIL (DHPPI2L)

D = hundesyge (distember)

H = leverbetændelse (hepatitis)

P = parvovirus

PI = Parainfluenza (Kennelhoste)

L= blodpis (leptospirose)

 

Skal man til udlandet - skal man også have et R = Rabies

Link til indlæg
Del på andre sites

14 døde hunde på bare et dyrehospital indenfor 1-2 uger, er at blæse tingene op??

 

Jeg ved ikke, hvad dødsraten normalt er for parvovirus, eller hvor mange hunde der dør dagligt på det pågældende dyrehospital, men der er jo mange faktorer der kan spille ind, såsom behandlingen af parvovirus på det pågældende hospital, eller en for nyligt importeret smittekilde til det pågældende område.

Desuden er parvorvirus meget hårdførd (den bliver i omgivelserne i op til 6 måneder), og det kræver blot én hund for at bringe virussen indenfor de danske grænser og sprede den, og derefter går det lidt af sig selv, når en hund, som ejeren har "glemt" at vaccinere, kommer forbi og bliver smittet... og så har vi et (sandssynligvis tæt beboet) område, hvor parvovirusseen florerer, og der skal ikke meget mere end en smule mediedækning til, før der er massehysteri.

 

Tag f.eks. svineinfluenzaen. Det blev jo også kørt meget op, og der var meget mediedækning når svineinfluenzaen krævede sine ofre, men dødstallene for almindelig influenza er højere, alligevel går vi ikke i evig frygt for at få influenza.

Med nye vira er det jo primært frygten for, at virussen skal mutere (som med HIV), og deraf al medieomtalen omkring svineinfluenzaen.

 

Desuden siger historien ikke noget om, hvilke hunde det var - om det netop kun har været uvaccinerede rottweiler/dobermann hvalpe.

 

Det er let at blæse tingene op, når man ikke har alle kendsgerninger. Og jeg ville ikke brydes mig om at skulle leve i angst for, at min hund skulle være den næste til at bukke under for sygdommen, hvis det blot er massehysteri uden hold i. :vuf: Dermed ikke sagt, at der ikke kan være en reel fare for, at denne parvovirus er farligere end normalt, men den er så svært at undgå når den først er i området, så hvorfor tage sorgerne på forskud? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altid en god ide at tjekke din vaccine du har fået hos dyrlægen - Der skal helst stå følgende: (Jeg har oplevet nogle som tror de har fået det hele - og så har de stort set kun fået de tre første - Så vær lidt på vagt)

 

DHPPIL (DHPPI2L)

D = hundesyge (distember)

H = leverbetændelse (hepatitis)

P = parvovirus

PI = Parainfluenza (Kennelhoste)

L= blodpis (leptospirose)

 

Skal man til udlandet - skal man også have et R = Rabies

 

Ser ud til at alle mine har fået fuld dosis sidst de var afsted.. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst louise og andy

Til alle jer uvidene og ufølsomme hundeejere på alle de hundeforums rundt omkring.......der er ingenting der bliver blæst op her...prøv at sætte jer selv i mit sted?????????i har tydeligvis ikke prøvet at miste det i holder aller mest af i hele verdenen......

jeg sidder bare og ser jer skrive alle mulige teorier som i ikke ander det fjerneste om....begge mine hunde var vaccineret...også mod parvo...men det hjalp lige lidt.....jeg sidder bare tilbage...tom og fuldstændig ulykkelig.!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Til alle jer uvidene og ufølsomme hundeejere på alle de hundeforums rundt omkring.......der er ingenting der bliver blæst op her...prøv at sætte jer selv i mit sted?????????i har tydeligvis ikke prøvet at miste det i holder aller mest af i hele verdenen......

jeg sidder bare og ser jer skrive alle mulige teorier som i ikke ander det fjerneste om....begge mine hunde var vaccineret...også mod parvo...men det hjalp lige lidt.....jeg sidder bare tilbage...tom og fuldstændig ulykkelig.!!!!

 

Der er da ingen der angriber dig. Eller er ufølsomme.

 

Ja du har så åbenbart mistet dit kæreste eje, men det har vi andre nu altså også prøvet..

 

Nu er det vist dig der er ufølsom og uvidende..

 

Men det gør mig ondt, at du har mistet din hund. Men prøv lige at læse rundt på dette forum, før du bare skriver..

 

Og velkommen til, for øvrigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...