Hop til indhold

kamphunden som angreb vores hunde har angrebet flere hunde... hvad gør man ?

Gæst siki
 Share

Recommended Posts

Hej hvad kan man gøre ... vores hunde er ikke de eneste i området som er blevet bidt / angrebet ...

Vi er heller ikke de eneste som har anmældt det til poletiet

(kender til en cockerspaniel ejer som også har anmældt hunden)

har fået at vide at nongle teanagerer lufter den til tider og "leger" angrib med den .. hvor den er løs ret så ufedt

derudover har de (tidligere) avlet på den agresive hund fortæller min nabo

ejeren bor et sted hvor man ikke må have hunde ... men hunden står i sønnens navn ..

de har ingen forsikring på deres hund fik jeg oplyst af poletiet

det værste er næsten at den knurrede af min kærestes datter og åbenbart ikke kan lide børn/ fremmede (vores naboer og underbo kender ejeren)

jeg er klar over at det er ejerens skyld og ikke hunden

men hvad gør man ?

Jeg er blevet utryk ved at gå ture med hundene ... går ALDRIG ned hvor den bor når jeg går tur med hundene... men har alligevel mødt hunden efterfølgende (hvor den heldigvis var i snor) den stod og knurrede nongle meter væk... med en tilsyneladende ligeglad ejer ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Jeg tror jeg ville klage til ejerforeningen og fortælle dem dilemmaet med at den står i sønnens navn - selvom den bor fast det andet sted.

Og fortælle at du er utryg ved hunden og gå i området osv.

Og så ville jeg nok anmelde det til politiet igen igen igen.

Mere kan man jo ikke rigtigt gøre hvis ejeren ikke er til at snakke med :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har I haft fat i politiet? For så forstår jeg ikke den ikke allerede er afhentet? Der er flere anmeldelser på hunden, og den er mødt uden mundkurv og uden snor - så ifølge den nye hundelov, så skulle den hund vist ikke engang længere være i live?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er helt enige om at den hund ikke burde gå løs og at den burde have mundkurv på! Men jeg tænker lidt om det er en af listehundene? Altså der er jo nogle racer der ligner ret meget, men som ikke har mundkurvspåbud :hmm:

Men igen ingen hund bør have lov til at overfalde andre uden at politiet gør noget ved det :evil:

Så vidt jeg har forstået er vi med den nye lov og liste derhenne, at "if it looks like a duck and quacks like a duck..."? Dermed sagt at hvis det blot på en eller anden måde ligner en af racerne på listen, så er det op til ejer at påvise det ikke er tilfældet. Omvendt bevisbyrde - også selvom den er født før loven trådte i kraft.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg har forstået er vi med den nye lov og liste derhenne, at "if it looks like a duck and quacks like a duck..."? Dermed sagt at hvis det blot på en eller anden måde ligner en af racerne på listen, så er det op til ejer at påvise det ikke er tilfældet. Omvendt bevisbyrde - også selvom den er født før loven trådte i kraft.

Nu kan jeg ikke lige huske start spørgsmålet, men jeg tænkte bare det kunne jo være politiet havde haft fat i ejeren som havde fremvist en stambog på en ikke-listehund og det var derfor de ikke havde gjort noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Nu kan jeg ikke lige huske start spørgsmålet, men jeg tænkte bare det kunne jo være politiet havde haft fat i ejeren som havde fremvist en stambog på en ikke-listehund og det var derfor de ikke havde gjort noget.

Ligegyldigt om det er en listehund eller ej så bør en hund der har bidt to gange som min. have et påbud om snor og mundkurv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er selvfølgelig sandt. Og jeg hopper til egne konklusioner som jeg læser historien og startindlægget.

Ved ikke hvad de gør ved ikke-liste hunde der har overtrådt hundeloven gentagne gange? Det burde jo være det samme som for listehunde. Påbud om mundkurv og hvis det ikke efterleves, så må det være samme tur som alle andre?

Under alle omstændigheder ville jeg i hvert fald kontakte politiet og måske også se om jeg kunne tage lidt video eller billeder til at vise at hunden ikke holdes forsvarligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligegyldigt om det er en listehund eller ej så bør en hund der har bidt to gange som min. have et påbud om snor og mundkurv...

Ja det er vi helt enige om! Mit oprindelige indlæg var bare en kommentar til en der skrev noget med at kamphunden tilmed havde gået uden mundkurv, altså at det jo kunne være det bare var en race der lignede en af listehundene.

Men som sagt jeg synes også den hund som minimum burde have mundkurvspåbud!

Link til indlæg
Del på andre sites

lige et godt råd! skriv til politiet! Du kan også ringe, men du skal også sende eller aflevere en skriftlig anmeldelse.

I en skriftig anmeldese er det vigtig at være så konkret som mulig. og komme med så mange fakta som mulig. Gerne datoer, hvor du ved hunden har været truende, eller lige frem angrebet. Og så mange navne med, som du kan få lov at bruge på folk/hunde som er blevet forulempet.

Og endelig så meget fakta du har om hunden. hvor den bor, ejer den. Rigtig godt hvis du kan vedhæfte et foto, hvis du kan få taget et.

Få evt. en til at hjælpe dig med at skrive anmeldelsen - to tænker som regl bedre en en :blink:. prøv at ungå for mange personlige holdninger i anmeldelsen. Politiet kan ikke "vaske" en skriftlig anmeldelse, og jeg er også ret sikker på at du så har ret til at høre, hvad politiet efterfølgende har gjort.

Held og lykke med det!

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 months later...