Hop til indhold

Flåters favorit

Gæst Findus
 Share

Recommended Posts

Gæst Findus

Gad vide om flåter foretrækker nogle hunde frem for andre?

Duffy har nemlig kun haft to flåter og hun får intet forebyggende, hvilket

jeg bare har undret mig over i og med at vi bor lige op af en skov:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Gad vide om flåter foretrækker nogle hunde frem for andre?

Duffy har nemlig kun haft to flåter og hun får intet forebyggende, hvilket

jeg bare har undret mig over i og med at vi bor lige op af en skov:genert:

Mon ikke? Ligesom myg tiltrækkes mere af nogen end andre mennesker.

Min hunde-gå-tur-veninde og jeg f.eks... Vi går samme tur, ved siden af hinanden... Jeg kommer hjem med flåter (har haft 4 bare i år) og pillede tre af min hunds hoved inden jeg overhovedet nåede ind i bilen - dog uden de havde nået at bide.

Min venindes hund har kun sjældent flåter og hun selv har aldrig prøvet at have en...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Tja, det kan være vi skal høre hinanden hvad vores hunde får at spise og så se om det har en sammenhæng.

For myg osv tiltrækkes jo af mennesker, der har "sødt" blod, altså har spist banan, sukkerholdig mad osv. og eftersom man taler om at give hundene hvidløg for at undgå flåter, så må der være noget om lugten af blodet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Ja der er nok noget om det så, jeg så i fjernsynet at en eller anden ekspert udtalede sig om at nogle mennesker "tiltrækker" flåter, mens andre aldrig får en eneste... Så hvis de har favoritter blandt mennesker har de nok også blandt hunde...Tænker bare at det så ikke er nødvendigt at give hende et forebyggende middel, når hun ikke rigtig får nogen, med mindre at hun jo så lige pludselig bliver angrebet af lopper :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Ja der er nok noget om det så, jeg så i fjernsynet at en eller anden ekspert udtalede sig om at nogle mennesker "tiltrækker" flåter, mens andre aldrig får en eneste... Så hvis de har favoritter blandt mennesker har de nok også blandt hunde...Tænker bare at det så ikke er nødvendigt at give hende et forebyggende middel, når hun ikke rigtig får nogen, med mindre at hun jo så lige pludselig bliver angrebet af lopper :confused:

Jeg giver faktisk ikke Nura noget forebyggende lige nu. Jeg har givet pipette i nakken tidligere, men det virker simpelthen som det rene gift! Så jeg har besluttet mig for at så længe hun ikke får lopper, så fjerner vi flåterne og lever giftfrit istedet...

Link til indlæg
Del på andre sites