Hop til indhold

Sikke et chok.

Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Gæst Stella

Har liget fået en kæmpe forskrækkelse. Passer min nabos husky, som er en lidt speciel hund, men har passet hende mange gange og min egen cocker og hende kommer fint ud af det med hinanden. Jeg har nogle marsvin. De står højt på en reol og ikke til at vælte ned. Huskyen har set dem mange gange.

Så ville jeg lige her for lidt tiden siden, give mine marsvin mad og tager lige den ene op i mine arme, pludeslig uden varsel kommer huskyen simba bagfra, hopper op af mig og tager mit marsvin som flyvr ud af favnen på mig. Marsvinet skriger, jeg skriger og simba slynger det rundt, jeg slår simba får at få hende til at slippe og endelig slipper hun, jeg flår marsvinet til mig og kaster det ind i buret, og på vej ind får simba væltet buret ned og får endnu engang fat i det, dog kun dens lange pels. :cry:

Skynder mig at få simba ud af stuen og jeg tager mit stadig skrigende marsvin op. Hun har fået 2 bidhuller i ryggen og tabt pelsen over ryggen. Dr, dyr sagde det bare skulle renses og holdes rent, heldigvis ikke sys og ryggen havde ikke taget skade, havde frygtet hun havde brækket ryggen.

Jeg er så rystet, har grædt en hel time nu. Føler mig så dum :damn:men simba har aldrig gjort dem noget og min eegen hund kunne ALDRIG drømme om at gøre dem noget, han er også vokset op med dem. Da jeg sad og kiggede marsvinet efter for bid, kom min egen hund hen og slikkede marsvinet i hovedet og sad bedrøvet og kiggede på :vuf:

Jeg er rystet over at hun kunne finde på at hoppe op af mig bagfra, vælte mig og hive marsvinet ud af favnen på mig. Jeg kunne forstå det hvis jeg havde sat marsvinet ned på gulvet til hende, men det kunne jeg da aldrig drømme om.

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige når ejeren kommer og henter hende i aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er jo ikke ejerens skyld eller hunden for den sags skyld. Men blev bare så chokeret, og føler mig så dum. Ved jo godt at hunden er lidt speciel, måske er det bare det som ligger til racen, ved det ikke, men hun er ikke videre social og små børn skal ikke hilse på hende. Men hun har bare altid lagt på tæppet i stuen med min egen hund og gloet uinterreseret på mine marsvin, så regnede da bestemt ikke med at hun ville springe hen og op af mig og hive mit marsvin ud af hænderne på mig.

Ved slet ikke om jeg skal nævne det for ejeren, de skal jo ikke have det dårligt over det.

Link til indlæg
Del på andre sites

...Selvfølgelig skal du nævne det for ejeren. Det er altid godt at vide, hvad éns hund kan finde på. Så sker det ikke så let igen et andet sted.

Og hvis du har en dyrlægeregning, så kan huskyejerens hundeansvarsforsikring måske dække den.. ( Så skal I måske bare ikke nævne, at du passede hunden. De kunne jo have været på besøg..:roll:)

Uheld sker. Og det er derfor vores hunde skal være ansvarsforsikrede, ifølge loven. Det er som regel bare så sjældent at vi har brug for den forsikring, så vi helt glemmer den når uheldet er ude. Jeg har selv haft brug for hundeansvarsforsikringen ÉN gang på 40 år.....

Det var godt, at der ikke skete mere. Og det er dejligt, at din egen hund er så kærlig overfor det stakkels lille marsvin. Så skal den nok komme over det..:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites