Hop til indhold

Min seje vagthund


Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna er altså så kær når hun opdager noget farligt ude i haven :lun:

 

For lidt siden var hun ude og tulle lidt rundt i haven, og lige pludselig kommer hun stormende ind ad døren og gør så højt hun kan, alle børster er rejst og kigger meget afventende på mig. Så jeg må jo rejse mig og følge med hende ud, og imens vi går, så sørger hun hele tiden for lige at vende om og tjekke at jeg er med, på intet tidspunkt går hun mere end en meter længere fremme end mig.

På et tidspunkt stopper hun så, og herefter er det så min opgave at gå frem, fordi nu er vi nået til stedet med det farlige :shock:

 

Efterhånden som Luna ser at jeg går frem og ikke er bange, så lister hun bagefter mig, og til sidst bliver hun overbevist om, at så farlig var det nok alligevel ikke, så nu skal der snuses og undersøges, og imens er kattene så kommet til stedet, for de vil da ikke sådan lade Luna i stikken, og Bo er blevet nysgerrig, så nu står hele famillien og undersøger hvad det farlige ude i haven er :-D

 

Vi fandt aldrig det farlige, jeg går udfra at det i mellem tiden er stukket af :lol:

 

Det sker ikke så tit at Luna sådan opdager noget farligt ude i haven, men mønsteret er altid det samme, ind og hente moar :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, og jeg glemte at fortælle, at da vi så var færdige med at undersøge det farlige, og Luna igen var nogenlunde sikker på at det ikke var farligt, så gik jeg ind igen. Men det kunne tøsen da ikke have, så hun skyndte sig med mig ind igen, det kunne jo være det farlige kom igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi ja de er søde og dejlige de hunde :lun:

 

Misja 7 og meget snart 8 år gammel, henter stadig sin moar :vuf: når "noget" er farligt :rolleyes:

 

Det er heller ikke noget jeg sådan har fornemmelsen af Luna vil vokse fra :lol:

 

Men det er da en skøn følelse af være helte i vores hundes øjne :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu må jeg lige høre, hvad hvis Luna laver det nummer en mørk og stormfuld aften og Bo ikke er hjemme? Går du så også ud med hende?

 

Indtil nu har Motor kun skræmt livet af mig ved at rejse børster og gø meget faretruende når der faktisk ikke er noget overhovedet, men jeg må indrømme, jeg haaaader når han gør det på sådan en sen, mørk aftentur, langt væk fra mand og andre fredelige mennesker :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu må jeg lige høre, hvad hvis Luna laver det nummer en mørk og stormfuld aften og Bo ikke er hjemme? Går du så også ud med hende?

 

Indtil nu har Motor kun skræmt livet af mig ved at rejse børster og gø meget faretruende når der faktisk ikke er noget overhovedet, men jeg må indrømme, jeg haaaader når han gør det på sådan en sen, mørk aftentur, langt væk fra mand og andre fredelige mennesker :oops:

 

Så længe hun gør det herhjemme i haven, så vil jeg ikke have noget imod at gå ud og tjekke det, vi bor jo trods alt ude midt i ingenting :blink:

 

Men ude på en gåtur en mørk stormfuld aften, her ville jeg nok vende om og gå hjem :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ps. det skal så siges at jeg én gang har stået i en situation hvor jeg følte mig lidt usikker på hvad der skete, og her ændrede Luna sig totalt, hun lød absolut ikke som én man skulle komme i nærheden af....

Det der skræmte os begge lidt kom aldrig helt hen til os, og vi så det aldrig, og Luna faldt heldigvis ned igen så snart jeg faldt ned, men det gav mig en idé om, at jeg skal være opmærksom på hvorledes jeg påvirker hende, hun er meget følsom overfor mine sindsstemninger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun dygtig! Petrine gør det samme, en enkelt gang (stoppede på motorvejen for nogle der havde motorproblemer...det var så sigøjnere med fine guldringe), der blev jeg lidt bekymret og STRAKS kastede Petrine sig rasende mod vinduet (havde rullet lidt ned, for at tale med den suspekte person udenfor). Der blev jeg positivt overrasket over min lille beskytter :lun:

 

Synes da det er dejligt, med en hund der lige siger til, istedet for man først opdager den suspekte person, når han står midt i stuen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun dygtig! Petrine gør det samme, en enkelt gang (stoppede på motorvejen for nogle der havde motorproblemer...det var så sigøjnere med fine guldringe), der blev jeg lidt bekymret og STRAKS kastede Petrine sig rasende mod vinduet (havde rullet lidt ned, for at tale med den suspekte person udenfor). Der blev jeg positivt overrasket over min lille beskytter :lun:

 

Synes da det er dejligt, med en hund der lige siger til, istedet for man først opdager den suspekte person, når han står midt i stuen :engel:

 

Bestemt!

 

Luna siger også til hvis hun hører noget, eller drømmer noget, og i øjeblikket drømmer hun desværre en del...

 

Jeg blev rent faktisk overrasket over at hun gøede så voldsomt som hun gjorde den dag, jeg har aldrig oplevet det før, og troede egentlig slet ikke at hun havde det i sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men det kan være at Motor, hvis det endelig skulle vise sig at vi rent faktisk mødte noget farligt, måske godt kan passe lidt på mig. Ikke at jeg ville slippe ham eller noget, men lyden og kropsholdningen i sig selv kan vel virke ret godt. Tror du har ret i at de kan mærke hvis vi bliver oprigtigt bange/nervøse, Lonny.

 

Motor har vist også kun truet spøgelser mens han har været i kønsmodning = der var absolut ingenting. Jeg er lidt en kylling når jeg er alene... hvis vi har set en gyser, må manden gå med på aftentur :oops:

 

Vi havde engang besøg hvor vi boede før, midt om natten, totalt skummelt og han havde altså gjort nogle vildt mærkelige ting med at ligge opvasketabs ud over køkkenbordet og andre ting, der fik jeg overtalt manden til at gå med ud og holde vagt mens jeg var i bad i dagene efter :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men det kan være at Motor, hvis det endelig skulle vise sig at vi rent faktisk mødte noget farligt, måske godt kan passe lidt på mig. Ikke at jeg ville slippe ham eller noget, men lyden og kropsholdningen i sig selv kan vel virke ret godt. Tror du har ret i at de kan mærke hvis vi bliver oprigtigt bange/nervøse, Lonny.

 

Motor har vist også kun truet spøgelser mens han har været i kønsmodning = der var absolut ingenting. Jeg er lidt en kylling når jeg er alene... hvis vi har set en gyser, må manden gå med på aftentur :oops:

 

Vi havde engang besøg hvor vi boede før, midt om natten, totalt skummelt og han havde altså gjort nogle vildt mærkelige ting med at ligge opvasketabs ud over køkkenbordet og andre ting, der fik jeg overtalt manden til at gå med ud og holde vagt mens jeg var i bad i dagene efter :genert:

 

Æv hvor væmmeligt, så havde jeg da også insisteret på at have bodyguard når jeg skulle i bad :ae:

 

Jeg er heldigvis ikke så nervøst anlagt, og har vist egentlig aldrig forventet at Luna skulle passe på mig, nok mere omvendt, og det er måske lidt af grunden til at hun er som hun er.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg blev rent faktisk overrasket over at hun gøede så voldsomt som hun gjorde den dag, jeg har aldrig oplevet det før, og troede egentlig slet ikke at hun havde det i sig.

sådan havde jeg det også første gang cujo opdagede et pindsvin :stupid: troede seriøst der var nogen i haven ... :shock: sådan som han stod ved bagdøren og gøede ...:vuf::vuf::vuf:

 

lukkede ham ud, han fik 2 minutter inden jeg gik ud efter ham :mrgreen:

gik ned til ham i haven, han fortsatte med at gø ... tilbage og hente en lomme lygte og søreme så, et pindsvin i haven.. så nu tjekker vi efter for pindsvin hvergang han er sådan :stupid:

 

Kom til at tænke på luna skældte cujo ud da vi var der, fordi han gøede en gang :lol: hun gleode på ham og gøede .. cujo så lidt "skræmt" ud ... :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

sådan havde jeg det også første gang cujo opdagede et pindsvin :stupid: troede seriøst der var nogen i haven ... :shock: sådan som han stod ved bagdøren og gøede ...:vuf::vuf::vuf:

 

lukkede ham ud, han fik 2 minutter inden jeg gik ud efter ham :mrgreen:

gik ned til ham i haven, han fortsatte med at gø ... tilbage og hente en lomme lygte og søreme så, et pindsvin i haven.. så nu tjekker vi efter for pindsvin hvergang han er sådan :stupid:

 

Det plejer som regel også at være et pindsvin herhjemme, eller et eller andet værktøj som Bo har efterladt ude i haven :lol:

 

Kom til at tænke på luna skældte cujo ud da vi var der, fordi han gøede en gang :lol: hun gleode på ham og gøede .. cujo så lidt "skræmt" ud ... :shock:

 

Det kan jeg ikke engang huske :lol:

 

Men de fik da lavet et par enkelt gø-koncerter imens vi passede ham, men her var det nu Luna der havde nogle af sine sædvanlige teenage flip og gøede af ingenting, men det vidste Cujo jo ikke, så han mente at han hellere måtte bakke hende lidt op. Og det skete selvfølgelig lige hver gang jeg lige havde fået dem begge til at falde i søvn :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...