Gæst Dinos mor Skrevet August 1, 2010 Rapporter Share Skrevet August 1, 2010 Søde Dino, en Shih tzu han på 9,5 mdr, ser meget lidende ud i perioder..... især om aftenen. Ser ud som om han er "gammel og gigtplaget" når han har ligget og sovet og så rejser sig op. Han sprinter herefter frisk og frejdigt rundt, og hverken humper eller halter, kun når han rejser sig efter søvn. Han er lige blevet røntgen fotograferet og iflg. dyrlægen er alt normalt. Kender nogen af jer noget der kunne lindre "smerterne" og har I nogle erfaringer omkring dette vokseværk? Hvordan kan vi bedst hjælpe ham?. Han har fået nogle tabeletter af dyrlægen men han brækker sig hver dag når han spiser disse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret August 2, 2010 Rapporter Share Besvaret August 2, 2010 Min hvalp på 4 måneder har også vokseværk for tiden - det kommer til utryk ved at han går lidt stivbenet når han lige har sovet. Jeg ville ikke gøre noget ud over at sikre at foderet er af bedste kvalitet og tilsætte lidt mineral/vitamin pulver. Min hvalp får voksen foder netop for at han ikke skal vokse for kraftigt og for hurtigt - men jeg tilsætter dog mineral pulver til hans foder. Han er ar racen beagle som bliver en mellemstor hund og pt. har han rundet halvdelen af sin voksen vægt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret August 2, 2010 Rapporter Share Besvaret August 2, 2010 Søde Dino, en Shih tzu han på 9,5 mdr, ser meget lidende ud i perioder..... især om aftenen. Ser ud som om han er "gammel og gigtplaget" når han har ligget og sovet og så rejser sig op. Han sprinter herefter frisk og frejdigt rundt, og hverken humper eller halter, kun når han rejser sig efter søvn.Han er lige blevet røntgen fotograferet og iflg. dyrlægen er alt normalt. Kender nogen af jer noget der kunne lindre "smerterne" og har I nogle erfaringer omkring dette vokseværk? Hvordan kan vi bedst hjælpe ham?. Han har fået nogle tabeletter af dyrlægen men han brækker sig hver dag når han spiser disse. Jeg synes godt nok det er sent, hvis det er vokseværk. En lille hund burde da være næsten udvokset på den alder? Har I overvejet at få en kiropraktor til at se på ham? Jeg har læst mange herinde, der har haft gode erfaringer med sådan en. De kan vist ofte se/mærke ting som almindelige dyrlæger overser... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret August 2, 2010 Rapporter Share Besvaret August 2, 2010 Jeg tror hellerikke på vokseværk, når han stor set er udvokset højdemæssig. Hvis Dr. Dyr intet forkert kan finde , er en "kiropraktor" nok at foretrække og langt billigerer end end evt. fortsætte undersøgelser hos dyrlægen. Og ikke alt kan ses på røntgen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dinos mor Besvaret August 4, 2010 Rapporter Share Besvaret August 4, 2010 Jeg er også bange for at I har ret. Kiropraktor, er det en menneske én eller er der specielle dyre kiropraktorer? Tak for jeres svar Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret August 5, 2010 Rapporter Share Besvaret August 5, 2010 Jeg er også bange for at I har ret. Kiropraktor, er det en menneske én eller er der specielle dyre kiropraktorer?Tak for jeres svar Det er specielle dyrekiropraktorer. Der er faktisk forholdsvist mange af dem - især til heste og hunde. Du burde kunne få en anbefaling herindefra, hvis du fortælle os hvor i landet vi skal lede - ellers vil de fleste "moderne" dyrlæger gerne give en reference. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret August 5, 2010 Rapporter Share Besvaret August 5, 2010 Jeg kender da een jeg har brugt med stort held, hun bor i nordsjælland/nordkøbenhavn Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dinos mor Besvaret August 5, 2010 Rapporter Share Besvaret August 5, 2010 Jeg bor i Randers, midtjylland, og har fundet en i Århus som hedder Regitse Riising. Jeg har skrevet til hende og afventer svar, da hun ikke tager telefonen. Jeg er meget spændt på at høre om hun kan hjælpe. Tak for hjælpen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts