Hop til indhold

Venter på steriliseret hund


Siri
 Share

Recommended Posts

Ja, det tror jeg.

 

Selv om hun ikke virkede plaget af løbetiderne, hun nåede at få 5, så kunne jeg bare så tydeligt fornemme at der var sket en forandring.

 

Nu tænker jeg ikke over det mere, det er jo nogle år siden, men den gang - i uger og månederne efter - virkede det som om "noget tungt blev løftet af hendes skuldre".

 

Jeg kan ikke rigtig beskrive det andreledes :vedikke: Og derfor tænker jeg, at det må have været hormonerne alligevel.

 

 

Ej hvor dejligt for hende. Glæder mig til at se om der er en forandring hos Carla.

De har lige ringet og sagt at hun er ved at vågne op nu, så jeg kan hente hende om en times tid:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor dejligt for hende. Glæder mig til at se om der er en forandring hos Carla.

De har lige ringet og sagt at hun er ved at vågne op nu, så jeg kan hente hende om en times tid:lol:

Ja det var super at opleve, har ofte sagt at det er noget af det bedste jeg har gjort for hende - efter jeg så hvordan det løftede hende op mentalt :-D

 

DEJLIGT at de har ringet, nu kan du ånde lettede op og bare glæde dig til at se lille Super-Carla igen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Så har jeg hentet en glad og meget meget træt hund! Dejligt at det er overstået!:-D

 

:klap:Godt at det hele gik som det skulle... Håber hun snart er på højkant igen:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, men altså nu er terriere jo heller ikke almindelige hunde - det er jo terriere!!:slem:

 

Jeg vidste ikke at små hunde generelt bliver mere ømme end store, men det er godt at vide! Jeg tror også jeg bliver rigtig glad for det. Jeg overflytter hendes stambog fra DRU til DKK, så vi kan deltage i DM og Årets Hund, men det medfører også uophæveligt avlsforbud - så kunne jeg altså ligeså godt få hende steriliseret.

 

Hvad har du mærket af adfærdsmæssige forandringer?

 

Arj Petrine blev også overflyttet!

 

Har intet bemærket adfærdsmæssigt, men nu er hun stabil, hvor hun før var sindsyg i god tid før løbetid (+ under + efter) - måske en anelse mere rolig, men det kan lige så godt være vores træning; da jeg fik hende var hun ret utryg generelt, men det har vi arbejdet på hele tiden, så tror ikke det kan være steriliseringen.

 

Det siges, at pelsen kan blive 'dårlig'. Petrine fik den vildeste vinterpels i år og fældede kun ganske lidt i april, vi troede det var pga vejret og er stadig i tvivl. Sidst i juni valgte vi at klippe hende korthåret, pga varmen, og det er groet afsindigt hurtigt ud igen, så måske hun er fuldstændigt modsat :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh det var godt! Håber Otto kan lade hende være i fred lidt!

 

Otto har helt klart en forståelse af at hun ikke er normal. Hun får nysser og han putter helt tæt med hende - men ingen leg! (Og selvom Carla er skidefuld, så ser hun stadig lidende ud når Otto putter sig tæt ind til hende - sådan lidt "nå ja, hvis det absolut ikke kan være anderledes, så lad gå"):blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Otto har helt klart en forståelse af at hun ikke er normal. Hun får nysser og han putter helt tæt med hende - men ingen leg! (Og selvom Carla er skidefuld, så ser hun stadig lidende ud når Otto putter sig tæt ind til hende - sådan lidt "nå ja, hvis det absolut ikke kan være anderledes, så lad gå"):blink:

 

Nårh søde Otto og stakkels Carla:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Arj Petrine blev også overflyttet!

 

Har intet bemærket adfærdsmæssigt, men nu er hun stabil, hvor hun før var sindsyg i god tid før løbetid (+ under + efter) - måske en anelse mere rolig, men det kan lige så godt være vores træning; da jeg fik hende var hun ret utryg generelt, men det har vi arbejdet på hele tiden, så tror ikke det kan være steriliseringen.

 

Det siges, at pelsen kan blive 'dårlig'. Petrine fik den vildeste vinterpels i år og fældede kun ganske lidt i april, vi troede det var pga vejret og er stadig i tvivl. Sidst i juni valgte vi at klippe hende korthåret, pga varmen, og det er groet afsindigt hurtigt ud igen, så måske hun er fuldstændigt modsat :hmm:

 

Jeg har næsten klippet Carla skaldet i forvejen, da hun eeelsker at svømme og det simpelthen bare er mere praktisk - så der bliver nok ikke de store forandringer.:lol:

 

Er virkelig spændt på at se hvordan jeg kommer til at kunne mærke det. Om ikke andet, så skal jeg aldrig længere spekulere på om hun er i løb til en prøve - og jeg skal heller ikke skille hundene ad! Det er bare skønt!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Den kunne lidt misforståes - men nej, det er lækkert bare at kunne planlægge uden at kigge i kalenderen og tælle måneder!

 

Heh - du ved hvad jeg mener:lol:

Det er nemlig bare super dejligt slet ikke at skulle tænke på det - og når der bliver nedlagt evigt avlsforbud så giver det jo sig selv!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...