Hop til indhold

Gode råd til hvalpefoder.

Gæst Netja
 Share

Recommended Posts

Om knap 6 uger skal jeg hente en lillesøster til Lady. :hjerte: Hun er ligesom Lady en blandingshund (75% Labrador og 25 % Collie).

Hvilke erfaringer har I med fodertyper? Lady får noget fra dyrlægen (kan ikke lige huske navnet, men det koster en formue :shock: ) Jeg ved det fåes til hvalpe også, men vil meget gerne hører om Jeres erfaringer.

Mvh Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

vores hvalp har fået olivers - det synes jeg er et godt foder. det fås også til voksenhunde, og de leverer til døren, så det kunne ikke være nemmere. pas på med at gå på deres hjemmeside - der er alt muligt lækkert, som man nemt kommer til at købe med :genert:

vores hvalp er dog ikke sådan heeelt vild med det, så nu kombinerer vi med marcus mühle, som han elsker. det køber jeg på zooplus.de. både olivers og mm er relativt billigt, nok billigere end det meste af dyrlægens.

foderjunglen er kæmpe, og der er skrevet en mulliard tråde herinde om det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Søster Lagkage siger så er foderjunglen kæmpe og det foder, som er rigtig godt til en hund kan være knap så godt til en anden hund.

Jeg har også gode erfaringer med Olivers. God kvalitet, ok priser og rigtig god service.

Det eneste, jeg vil advare stærkt imod, er at købe foder i supermarkederne. Kvaliteten er bare ikke i orden - i mine øjne svarer det lidt til at lave af McD-mad morgen, middag og aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar..

Jeg har nu aldrig købt Lady's mad i supermarkedet, det er altid blevet købt ved hendes dyrlæge. Hun har dog ikke fået det samme mærke hele tiden, jeg har købt lidt forskelligt. Tænker at jeg jo heller ikke gider have frikadeller hver dag, så hun har smagt lidt af hvert.

Men ja det er lidt af en jungle, jeg har faktisk været inde på Olivers side og læse om det, og det lyder umiddelbart rigtig godt, men igen hvad ved jeg om det.. Jeg vil jo helst lige at man fik en skreven manual over at få hvalp i huset.. Lady var jo 9 måneder da hun kom hertil, så det var lidt noget andet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Arrrmen altså.. Nu har jeg allerede brugt en mindre formue på Olivers side. Der var jo mange spændende ting :) Hvad skal det dog ikke ende med. :stupid:

Sådan er det :lol:

Det er et udmærket foder - og det spises med tilfredshed her i huset. Hvis du har mulighed for at afhente i Brøndby istedet for at få bragt til døren (kan ikke lige se hvor i landet du er fra) kender jeg en "foderpusher" der gir 25% i rabat på al Olivers :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er det :lol:

Det er et udmærket foder - og det spises med tilfredshed her i huset. Hvis du har mulighed for at afhente i Brøndby istedet for at få bragt til døren (kan ikke lige se hvor i landet du er fra) kender jeg en "foderpusher" der gir 25% i rabat på al Olivers :klap:

Jeg bor ved Horsens, så det er ikke lige så nemt :D Men ellers et godt tip :D

Husk blot at du de første par uger lader hvalpen få det foder, den får hos opdrætter nu:-D

Så kan du begynde at skifte langsomt over:-D

Jeps skal jeg nok :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk blot at du de første par uger lader hvalpen få det foder, den får hos opdrætter nu:-D

Så kan du begynde at skifte langsomt over:-D

Vi havde nu ingen problemer med at blande opdrætters foder op med Oliver's efter et par dage - vi gjorde det så også meget stille og roligt til at starte med. Noget med 10% Olivers og 90% af det vi fik med fra opdrætter (aner ikke hvad det var, men kvalitetsfoder var det ihvertfald ikke:stupid:)

Vores hvalp havde rigtig fin afføring med Oliver's, men hun drak utroligt meget vand. Jeg ved ikke om det har noget med Oliver's at gøre:vedikke:

Vores nye hvalp får pt. tørkost fra opdrætter blandet op med Nature's Best fra Hill's. Hun drikker ikke nær så meget vand som vores tidligere hvalp.

Nu har jeg så bestilt en pose fra Oliver's - så må vi se om vores hvalp bliver mere tørstig...For så må det være Oliver's:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde nu ingen problemer med at blande opdrætters foder op med Oliver's efter et par dage - vi gjorde det så også meget stille og roligt til at starte med. Noget med 10% Olivers og 90% af det vi fik med fra opdrætter (aner ikke hvad det var, men kvalitetsfoder var det ihvertfald ikke:stupid:)

Jeg startede også skiftet med det samme. Liva havde fået Pedigree :shock: hos "opdrætter".

Jeg købte en meget lille pose Pedigree og startede med et par dage med fuld Pedigree, så et par dage med 75% Pedigree/25% Olivers, et par dage med halvt af jer og så et par dage med 75% Olivers/25% Pedigree. I løbet af 14 dage fik hun 100% Olivers.

Jeg vil dog ikke anbefale et så drastisk skifte, hvis hvalpen har fået kvalitetsfoder fra opdrætter.

Link til indlæg
Del på andre sites