Hop til indhold

Liva er blevet stukket :(


Dorte
 Share

Recommended Posts

Som overskriften siger, så er Liva blevet stukket af bi eller hveps.

 

Vores morgentur gik som sædvanligt ned på den gl. kro-grund. Liva står med hovedet ned i noget meget spændende, da hun pludselig farer op og render hen til mig med en 3-4 bier/hvepse sidende på sig. Jeg får vippet dem af hende og vi går hjemad.

 

Jeg kan godt se, at der er noget, der generer hende på vejen hjem - hun slår med hovedet og vipper poterne hen over snuden. Men så finder hun en spændende duft og vi skal forbi Hundi (det hedder han altså), og så er man altså blond nok til at glemme det.

 

Da vi så kommer hjem, og jeg har været i bad, er hun totalt hævet lige over det hele øje - hun ligner en, der er gået et par omgange med Mikkel Kessler.

 

Dyrlægen åbner her kl. 8, så jeg må vist lige ringe ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariel-j

Zeus er en gang blevet stukket i den ene pote. Han kunne slet ikke støtte på den uden at skrige. Han var ikke ret gammel. Vi gav ham en lille smule antihistamin (benadryl). Det forsvandt lynhurtigt derefter og han rendte rundt som altid. Vi gjode det dog kun fordi han konstant fik ondt, når han ville gå. En anden gang var det i hovedet og der holdte vi bare øje med at han ikke blev utilpas.

 

Men det er da en god ide at ringe til dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

kan du se om der sidder en brod (hale) tilbage i huden på hende, for en gang da vores hund Qvarko blev stukket af en bi der sad broden stadig i læben og jeg måtte hive den ud med en pincet.

 

uhhh det ser da ikke godt ud med den lille hund, kan godt forstå hun er smuttet ind i seng... :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det falder heldigvis nu igen - is og det at brodden er ude hjælper nok en hel del.

 

Men vi runder dyrlægen alligevel - lidt pylremor er man jo.

 

Heldigvis er der stor forståelse for syge dyr på min arbejdsplads, så det er helt acceptabelt, når jeg ringer ind og siger, at jeg bliver hjemme p.g.a. syg hund - dog skal jeg bruge en fridag på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh stakkels Liva :ae: God bedring med hende :ae:

 

Vil lige sige at hvis der sidder brod tilbage når hund (eller menneske for den sags skyld) er blevet stukket så er det om at få fat på dankort e.l. og få ind under og "vippe" den ud, for hvis man tager fat omkring den risikerer man samtidig at få presset det sidste gift ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh stakkels Liva :ae: God bedring med hende :ae:

 

Vil lige sige at hvis der sidder brod tilbage når hund (eller menneske for den sags skyld) er blevet stukket så er det om at få fat på dankort e.l. og få ind under og "vippe" den ud, for hvis man tager fat omkring den risikerer man samtidig at få presset det sidste gift ud.

 

:shock: Jeg brugte en pincet

 

Jeg er lidt imponeret over, at hun finder sig i, at jeg lægger indpakket is på.

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: Jeg brugte en pincet

 

Jeg er lidt imponeret over, at hun finder sig i, at jeg lægger indpakket is på.

 

men hvis hævelsen allerede er ved at fortage sig så går det nok :blink: men nok en god idé lige at ringe.

Det var også bare til en anden gang. Er jo godt nok at vide hvis hunden får en allergisk reaktion så man ikke får puttet mere gift i den.

 

Ja hun er god hende Liva :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hun lignede en, der havde gået et par runder med Mikkel Kessler.

 

Så er vi hjemme fra dyrlægen igen. Dyrlægen havde misforstået mig i telefonen - hun havde hørt bil - hvor jeg havde sagt bi :mrgreen:

 

Hævelsen havde stort set lagt sig, men hun syntes, at det var godt, vi var kommet, når det var så tæt på øjet. Så helt pyllermor er jeg ikke :-D

 

Hun skyllede øjet med noget kontrastvæske, så hun kunne se, om der var sket noget med hornhinde m.v. Alt var heldigvis i orden :klap:

 

Når vi nu var der, fik vi lige et sundhedseftersyn og en vaccination (havde tid i næste uge = min ferie). Der var kun lovord for min lille vovse. Hun var i fin form, dejligt temperament og intet at bemærke. Hun var ikke så meget for bordet, så hun var lidt nervøs, men kom hurtigt over det.

 

Vægten (34,7) er også fin - så ikke længere "den må ikke blive tykkere"-taler fra dyrlægen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til en anden gang hvor noget lignende sker, så har jeg sådan en vacum-suge-dims derhjemme, hvor man sætter en lille beholder på, der svarer til bidet/stikkets størrelse, og som man så suger giften ud med. Den skulle virke på både insektbid og små slangebid. :-D

 

Jeg vil lige prøve at undersøge, hvad det er den hedder og hvor man kan købe den når jeg kommer hjem og får den fundet, men den skulle være rigtig god. Jeg har kun haft chancen for at bruge den på myggestik (:evil:), og det virker ikke hvis myggestikket er gammelt... men man kan jo mærke, hvis det er en bi/hveps/slange. Og jeg er selvfølgelig ikke 100% sikker på, at den virker på hunde, men mon ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...