Hop til indhold

Kamillete


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

Nu har jeg jo ligesom prøvet udkogte ris og kylling m.m.:lol: (nægter han at spise)og kamillete er faktisk supergodt til både forkølelse, ondt i maven samt dårligdomme i øjnene der ikke kræver medicinsk behandling(øjendråber etc) ihvertfald hos børn;-), så derfor spurgte jeg om kamillete.

Jeg er jo ikke ude på at tage livet af den stakkels hund, hvis det er giftigt, det var såmænd det eneste jeg spurgte om:5up:.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han kan lide A38 kan du blande det i risene? Så gider han måske spise det?

 

Ellers kan du prøve havregrød eller lignende. Evt. også med lidt A38 på, for smagens skyld, vi dryssede engang en lillebitte smule sukker på, for at hunden forstod at det var mad :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

brystmælk og kamillete øjenbetændelse hos baby , børnetøj, babytøj, babyudstyr, graviditetstøj, børnesko, baby, opdragelse, graviditet, fødsel, sundhed, amning, familierejser, skilsmisse, børnesygdomme

 

Til gengæld tyder undersøgelser på at de bakterier der findes i kamillete kan have en uheldig effekt på øjets egen bakterieflora og i værste fald forværre tilstanden.

i kan sikkert finde flere artikler om, også om dyr :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kamille er ikke giftigt, så vidt vides indtil nu. Der dukker jo nye ting op hver andet øjeblik, som nogen er blevet syge af:lol:.

 

Jeg bruger selv kamillethe hvis Silke har lidt irriterede øjne. Det er mere bakteriefrit end vandhanevand for det bliver jo lavet af kogende vand, og det ser ud til at hjælpe.

 

Men jeg drypper IKKE kamille IND i øjnene. Jeg drypper heller ikke vandhanevand ind i øjnene.

Jeg bruger simpelthen kamillethe som jeg bruger vandhanevand når der ikke er noget i vejen med Silkes øjne: Jeg tørrer øjnene med et stykke vat, der er opvredet i vand. Eller kamillethe.

 

Dårlig mave kan helbredes med ZooLac eller lignende. Hvis man begynder at give det så snart der er lidt galt.

Man kan også bruge Paraghurt, som egentlig er beregnet til mennesker. Det har jeg brugt til mine hunde længe inden Zoolac blev opfundet. Fordelen er, at Paraghurt er i pilleform og med ret lang holdbarhed, så dem kan man altid have liggende i huset. Hvis en begyndende dårlig mave skal stoppes, så er det vigtigt at starte behandlingen straks, altså indenfor et par timer efter første blæverlort. Og derefter give piller igen med få timers mellemrum indtil første pæne lort er dukket op.

 

En anden ting er, at den allerbedste kur til en stor hund med lidt dårlig mave, det er faste. Ikke sådan at forstå at du skal sulte ham, men hvis han ikke viser særlig interesse for mad, så lad være med at give noget. Bare sørg for at han hele tiden har adgang til frisk rent vand.

 

Hvis han ikke er blevet testet for hjerte/lungeorm for nylig, så få lige det chekket også... Ikke fordi jeg tror at det er sådan noget, men det KAN det være, da den sygdom kan have alle mulige symptomer. Og hvis først bæerne er blævrende eller tynde af larver, så er der altså rigtig mange af dem (de kan ikke ses med det blotte øje).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Tak for svar;-). Jeg tror, at jeg vil prøve med lidt A38 og så havregrød med sukker på(han gad ihvertfald ikke uden sukker, og så se tiden an.

Faste har jeg prøvet, det hjalp ikke.

Hvis han ikke viser tegn på bedring i løbet af en dags tid, ringer jeg lige til dr. dyr.

Udover den dårlige mave er han frisk og frejdig, heldigvis;-).

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Min hund har p.t. lidt dårlig mave og så tænkte jeg, at kamillete jo er godt til den slags, men...........kan hunde tåle det;-)???

V.H.

Sille

 

Kamille er rigtig godt for maven - har en beroligende egenskab - men om det er godt for hunde :vedikke:

 

Jeg ville ikke give ukogte ris - min erfaring er at det er for hårdt ved maven - så det er ALDRIG noget jeg ville give mine hunde - I stedet er havregrød det bedste - Havre smører tarmene og har en beroligende effekt på en oprørt mave - det allerbedste er at tilsætte det noget probiotic pulver - som er betydelig bedre end zoolac og canikur f.eks.

 

Min Oscar har lige haft noget med maven og det blev kureret med havregrød/probiotic samt hans almindelige tørkost.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke give ukogte ris - min erfaring er at det er for hårdt ved maven - så det er ALDRIG noget jeg ville give mine hunde - .

 

Er udkogte ris, nærmest grød, hårdt for maven? Det er da altid det man bliver foreslået hos dyrlægen?

 

Nå, men udkogte ris og fisk hjælper Luna, så det fortsætter jeg med:-D

 

Sille, har du prøvet at give ham noget Zoolac eller Prokolin?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er udkogte ris, nærmest grød, hårdt for maven? Det er da altid det man bliver foreslået hos dyrlægen?

 

Nå, men udkogte ris og fisk hjælper Luna, så det fortsætter jeg med:-D

 

Sille, har du prøvet at give ham noget Zoolac eller Prokolin?

 

Jeg tænkte nok jeg ville få for den - Så hvis Luna kan klare ris så er det jo i orden :-) - men min dyrlæge siger altså noget andet - havregrød og det virker, på mine ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte nok jeg ville få for den - Så hvis Luna kan klare ris så er det jo i orden :-) - men min dyrlæge siger altså noget andet - havregrød og det virker, på mine ;-)

 

Du "får" da ikke noget:-) Jeg spørger bare og undrer mig:-) For jeg har haft 3 forskellige dyrlæger, der alle siger ris, så derfor undrer jeg mig bare:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du "får" da ikke noget:-) Jeg spørger bare og undrer mig:-) For jeg har haft 3 forskellige dyrlæger, der alle siger ris, så derfor undrer jeg mig bare:-)

 

 

Mine forhenværende dyrlæger foreskrev også altid ukogte ris - jeg oplever dog at mine hunde ikke kan tage det - kaster det op igen

 

Jeg bruger nu min opdrætters dyrlæge ved større ting - og han har rådet mig til havregrød, fordi det ikke er så hårdt ved maven - det bruger min opdrætter også selv. Han sagde desuden at hvis man vil anvende ris skulle det være grødrisen - da den koger endnu mere ud.

Jeg har så valgt at de får havregrød også fordi de godt kan lide det - hvor imod af risen ikke glider så godt ned - måske fordi det ligger tungere i maven og de derfor oplever det som ubehageligt - når nu maven gør ondt i forvejen - kunne jeg faktisk godt forestille mig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine forhenværende dyrlæger foreskrev også altid ukogte ris - jeg oplever dog at mine hunde ikke kan tage det - kaster det op igen

 

Jeg bruger nu min opdrætters dyrlæge ved større ting - og han har rådet mig til havregrød, fordi det ikke er så hårdt ved maven - det bruger min opdrætter også selv. Han sagde desuden at hvis man vil anvende ris skulle det være grødrisen - da den koger endnu mere ud.

Jeg har så valgt at de får havregrød også fordi de godt kan lide det - hvor imod af risen ikke glider så godt ned - måske fordi det ligger tungere i maven og de derfor oplever det som ubehageligt - når nu maven gør ondt i forvejen - kunne jeg faktisk godt forestille mig :-)

 

Ja man vælger jo det, der virker bedst:-D

 

Hej,

Jeg har brugt et naturprodukt, der hedder "HUSK", som min opdrætter selv har brugt med godt resultat(det virkede da han var hvalp og jeg gav ham det en enkelt gang).

Så nu ser jeg lige tiden lidt an, et eller andet må da virke;-).

V.H.

Sille

 

HUSK skulle også være godt for mennesker.. Og jeg har egentlig også hørt det foreslået før:-D Vi håber det virker:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver nødt til at blande mig igen :slem:

 

Der bliver talt om hvorvidt ris er godt for hunden - men da der i indlæggende bliver talt om hhv. U-KOGTE ris og UD-KOGTE ris, bliver jeg nødt til at spørge om I taler forbi hinanden eller om jeg misforstår noget? :vedikke:

godt set :klap: jeg læste det først da du nævnte det ..

 

vi bruger også ud kogte og kylling..

Link til indlæg
Del på andre sites

godt set :klap: jeg læste det først da du nævnte det ..

 

vi bruger også ud kogte og kylling..

 

 

 

Beklager det med u-kogte ris og ud-kogte ris :oops::oops:

Det er desværre min ordblindhed som har spøgt - og det har min stavekontrol overset - beklager :???:

 

Men jeg bruger stadig grødris og ikke almindelige ris og som jeg skrev endnu bedre havregrød

Link til indlæg
Del på andre sites

Når nu i sakke kammille og øjne, så har kogende vand (nedkølet :blink: ) altid virket for os :mrgreen:

 

 

Næste gang jeg har ondt i maven, må jeg prøve at drikke noget kamille te - rart hvis det virkede :5up:

 

 

Min ældste søn har tit haft ondt i maven i sær da han var yngre - vores læge ville give ham beroligende medicin da det kunne være nervebetonet (han har autisme) Jeg er dog ikke indforstået med at mine sønner skal medicineres - men i stedet er jeg gået ind i naturmedicinen og her har kamillete haft en særdeles beroligende effekt på min søn.

 

Det er også godt hvis man har noget maveforkølelse eller problemer med underlivet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...