Hop til indhold

Vaccination


Gæst norre
 Share

Recommended Posts

Gæst norre

Hejsa er helt ny her.:vinken:

Jeg har været så heldig at købe en 2 årig chi som jeg henter hjem på Søndag.

Jeg har hørt at kenneler selv må vaccinerer deres voksne hunde, men så kom jeg til at tænke på hvad så med vaccinationsbogen, er den så udfyldt?

Kan dette have betydning hvis man evt vil udstille sin hund ?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med svar....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Alle må selv vaccinere, men det kræver selvfølgelig at man ved hvordan man gør, enten via uddannelse eller praktisk erfaring.

 

Angående en gyldig vacc.bog, så kan det kun lade sig gøre, hvis vaccinationen er udført af en dyrlæge, der kan attestere den.

 

Glemte lige: Hvis de selv har vaccineret hunden, så er vaccinationsbogen sandsynligvis ikke opdateret og så vil du ikke kunne udstille, førend hundens basisvaccinationer er på plads.

Redigeret af Malene Nielsen
tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

:-DTillykke med din nye hund.

Når du har købt en voksen hund, så synes jeg, at du allerførst skal tage den til dyrlægen og få et grundigt helbredscheck. Dyrlægen kan så råde dig med hensyn til eventuelle vaccinationer.

 

---Hvis opdrætter siger, at hun selv har vaccineret hunden og derfor ikke har dokumentation, så bed hende i det mindste om navnet på vaccinen. Der findes nemlig et hav af forskellige vacciner, der dækker forskellige sygdomme.

 

Du nævner så udstillinger...

 

Hvis du skal kunne udstille, skal hunden være stambogsført. Og det vil jo også sige, at opdrætter HAR været på udstillinger med moderen.. --Så er det lidt svært for mig at forstå, at din hund ikke har den dokumentation for vaccination som er nødvendig for at udstille? Har den slet ikke været udstillet endnu?

Hvilken klub er hunden stambogsført i? DKK? eller DRU? :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst norre

Hejsa.

Så fik jeg hentet min Chi hejm.

 

I henhold til stambog er hendes navn Gemynthe's Anubis, men siden hvalp i daglig tale bare Kakki.

 

Hun er stambogsført i DRU.

Hun er korthåret, og har ikke været udstillet.

I hendes sundhedsbog er stempler for vaccination.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa.

Så fik jeg hentet min Chi hejm.

 

I henhold til stambog er hendes navn Gemynthe's Anubis, men siden hvalp i daglig tale bare Kakki.

 

Hun er stambogsført i DRU.

Hun er korthåret, og har ikke været udstillet.

I hendes sundhedsbog er stempler for vaccination.

 

Nårh, tillykke med din lille nye hund. :-D

Så var der slet ikke nogen grund til bekymring angående vaccinationsbogen.

Og når du nu ved, at hun er stambogsført i DRU, så kan du sætte dig ind i deres regler om udstillinger og hvornår der er udstillinger:

 

http://www.dru.dk/

 

---Men jeg kan se, at hun muligvis har fået hvalpe for 2-3 mdr. siden.. Var der problemer med fødslen siden kennelen ikke har beholdt hende?:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst norre

Jeg ved godt hun kan udstilles selvom hun bliver sterilisseret.

Vedr. hvalpe ved jeg ikke hun skal tjekkes af dyrlæge imorgen og jeg vil høre hans mening hendes første kuld fødte hun jo normalt . Vedr hvalpe aner jeg intet men vil høre hans mening omkring dette da jeg ikke ved om de så skal have kejsersnit altid når de har fået det en gang. Så dette er ikke besluttet, var bare en tanke.......:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hun er ikke steriliseret og jeg tror heller ikke hun skal.

Jeg overvejer at tage på udstiling med hende og se hvad der sker måske et kuld hvalpe engang

 

...Et kejsersnit kan altså blive ret meget dyrt, og også med en vis risiko...

--Selve kejsersnittet koster omkring 6-7000 kr. Derudover kommer narkose og en eventuel indlæggelse. OG så KAN der komme en dobling, hvis hunden vælger at føde på en helligdag... OG det gør den tit... :lol:

 

Du skal nok tænke dig godt og grundigt om, inden du kaster dig ud i det projekt. --For du kan nemt komme til at betale f.eks. 15000 kr..... og alligevel miste både hvalpe og mor...:cry:

 

Men udstillinger er sjovt alligevel. Også selv om man ikke vil have hvalpe.

Måske møder I noget af hendes familie.. :lol:

Og hvis du bliver "bidt" af det, så har du erfaringen, hvis du en dag får lyst til at anskaffe dig en hvalp med henblik på at starte en kennel..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...