Hop til indhold

Hvem tisser på tæppet?


KarinaO
 Share

Recommended Posts

Det her synes jeg er rigtig mystisk, og min mor siger min hund er synderen, men hun har ingen argumenter.

 

Min mor har Baloo en golden retriever han på 10 måneder, og jeg har Gracie en aussietæve på 1 år og 9 måneder, men jeg har kun haft hende i små 3 måneder.

 

Jeg har haft hende med hjemme ved min mor 5-6 gange, og en af de første gange opdager min mor at et lille rundt tæppe hun har liggende foran sin soveværelsesdør er våd - og det er tis.

Hun giver straks Gracie skylden, fordi hendes hund ikke plejer at gøre sådan noget.

På det tidspunkt har jeg nok haft Gracie i et par uger, men hun havde ikke haft nogen uheld indenfor, heller ikke når jeg var på arbejde i 9 timer.

 

Min mor smider tæppet ud og køber et nyt som hun lægger samme sted, og jeg besøger hende med gracie nogle gange uden uheld med tæppet.

 

I lørdags besøger jeg hende så igen. Som altid nyder hundene hinandens selskab. De tumler udenfor og er rimelig rolige indenfor ingen sure miner der.

Min i går får jeg så at vide at der er nogen der har tisset på det nye tæppe, og at hun formoder det er Gracie. Men nu har jeg bare haft hende så længe, og jeg har endnu til gode at opleve hun har tisset indenfor (bortset fra en varm dag jeg gav hende en stor skålfuld vand med kærnemælk, og kørte fra hende. Da jeg kom hjem havvde hun ikke kunne holde sig, men det var min skyld) Baloo har derimod flere gange skidt på gulvet imens min mor har vært hjemme.

 

Uanset hvad, kommer vi ikke udenom at én af hundene har tisset på det tæppe, og jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvem og hvorfor?

Men jeg er lidt på bar bund.

 

Hvis det er Gracie, er det så fordi hun vil dominere Baloo, men hvorfor indenfor?

Hvis det er Baloo, er det så fordi han er ved at blive kønsmoden, og derfor er forvirret oppe i sit lille hoved?

Eller er det bare et tilfælde at en af dem er kommet til at tisse det samme sted 2 gange på 2 forskellige tæpper?

Eller hvad tror I?

 

Kom frit frem adfærdseksperter og andre spekulanter.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

det kan meget vel være din hund, hvis baloo har tisset indedøre og hun kan lugte det, tisser hun gerne samme sted. i skal vaske med rodalon så kan hundene ikke lugte det mere ligemeeget hvilken hund det er... min hund har os haft uheld hjemme hos min mor selvom han var 2 år gammel og ikke havde haft uheld i over 1 år. det var fordi han kunne lugte kat tror jeg...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariel-j

Jeg har oplevet, at at min ellers renlige hund kan finde på at tisse indendørs andre steder end hjemme. Han er ellers renlig herhjemme og tisser aldrig indenfor... men der sker altså et eller andet, når vi har ham med i byen. En sjælden gang i mellem kan han ikke helt finde ud af at finde ud, når han skal tisse andre steder. Det er sket to gange... desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan meget vel være din hund, hvis baloo har tisset indedøre og hun kan lugte det, tisser hun gerne samme sted. i skal vaske med rodalon så kan hundene ikke lugte det mere ligemeeget hvilken hund det er... min hund har os haft uheld hjemme hos min mor selvom han var 2 år gammel og ikke havde haft uheld i over 1 år. det var fordi han kunne lugte kat tror jeg...

 

Tak for svar.

Det er ikke sådan at Baloo render og tisser indenfor. Han havde selvfølgelig uheld som lille hvalp, men som sagt har han nogle gange præsteret at skide på stuegulvet imens min mor har været hjemme.

Så derfor er det usandsynligt at han ved et uheld har tisset på det lille runde tæppe, og Gracie så har tisset ovenpå.

Som skrevet blev det første tæppe smidt ud, der blev købt et nyt tæppe, som ikke kan lugte af tis, men alligevel har en af dem tisset på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

du skal huske hunde kan lugte meget bedre end dig så selvom du smider tæppet ud hvis der så er lidt der er løbet igennem ned på gulvet kan hundene lugte dette også... ville prøve at vaske gulv og tæpper med rodalon...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har oplevet, at at min ellers renlige hund kan finde på at tisse indendørs andre steder end hjemme. Han er ellers renlig herhjemme og tisser aldrig indenfor... men der sker altså et eller andet, når vi har ham med i byen. En sjælden gang i mellem kan han ikke helt finde ud af at finde ud, når han skal tisse andre steder. Det er sket to gange... desværre.

 

Jeg tror ikke at Gracie bare har uheld fremmede steder. Jeg fik hende fra opdrætter, da hun var 1 år og 7 måneder. I starten var mit hjem jo også fremmed, men ingen uheld her.

 

Hvis det er Gracir der tisser der, tror jeg hun gør det bevidst, men hvorfor?

Tæpperne og gulvet kan ikke have lugtet af tis i forvejen.

 

Jeg er forvirret.:vedikke::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm det kunne vel godt være Baloo, som lige med den kønsmodning du skriver, har lidt trang til at tisse stedet en smule af, når nu der kommer en dejlig sød hunhund forbi :vedikke:

 

Altså medmindre der er hul i loftet, er det nok en af hundene, men hvem, finder i nok ikke ud af før i ser det... Måske er tæppet bare lige lidt for græs/busk agtig til at kunne modstå?

Link til indlæg
Del på andre sites

du skal huske hunde kan lugte meget bedre end dig så selvom du smider tæppet ud hvis der så er lidt der er løbet igennem ned på gulvet kan hundene lugte dette også... ville prøve at vaske gulv og tæpper med rodalon...

 

Jeg ved godt at hundenes næse er bedre end min, men som sagt kan der under ingen omstændigheder have lugtet af tis på hverken gulv eller tæppe i forvejen, første gang der blev tisset der.

Anden gang der blev tisset der, på et helt nyt tæpp, var der gået ca. 2 måneder siden første gang, så gulvet har været vasket rigtig mange gange på de to måneder, og kender jeg min mor ret, har hun også haft gang i Rodalon'en da hun opdagede det. Gulvet er linoleum, som ikke suge væske. Jeg kan ikke tro at det efter 2 måneder, utallige gulvvaske og et nyt tæppe stadig lugter af tis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er Gracie..

 

Da min gamle tæve var helt renlig (men stadig unge) pissede hun altid indenfor, når vi var hos et bestemt vennepar med hund.

Hun havde kendt hunden fra den dag vi fik hende hjem, og vi gik ofte ture sammen med dem. Hunden var en voksen, meget underdanig tæve.

 

Ita pissede konsekvent indenfor hos dem. Også hvis vi kun var der i en halv time eller sådan. Det endte med at vi måtte fjerne vand når vi var der, og så have hende konstant i snor for at holde opsyn med hende..

 

Det kan selfølgelig også være moars hund, da han har alderen og kønsmodningen til det, men jeg tror det ikke..

 

Kan I ikke lukke af for det område, så ingen af hundene kan komme dertil??

Med tiden vil den hund der har gjort det, jo glemme det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er Gracie..

 

Da min gamle tæve var helt renlig (men stadig unge) pissede hun altid indenfor, når vi var hos et bestemt vennepar med hund.

Hun havde kendt hunden fra den dag vi fik hende hjem, og vi gik ofte ture sammen med dem. Hunden var en voksen, meget underdanig tæve.

 

Ita pissede konsekvent indenfor hos dem. Også hvis vi kun var der i en halv time eller sådan. Det endte med at vi måtte fjerne vand når vi var der, og så have hende konstant i snor for at holde opsyn med hende..

 

Det kan selfølgelig også være moars hund, da han har alderen og kønsmodningen til det, men jeg tror det ikke..

 

Kan I ikke lukke af for det område, så ingen af hundene kan komme dertil??

Med tiden vil den hund der har gjort det, jo glemme det..

 

Vi kan ikke lukke af, da det er i køkken-alrummet, hvor der hele tiden er gennemgang. I går da vi var der, fjernede vi bare tæppet, og der skete ikke noget, men det er så også kun sket to gange før med 2 måneders mellemrum.

 

I skal alle sammen have tak for jeres bud på hvem det kan være og hvorfor, men jeg synes ikke jeg er er blevet klogere på det. Vi må håbe det holder op nu hver tæppet bliver fjernet, når Gracie er der, og hvis synderen så tisser et andet sted, håber jeg vi når at se det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...