Hop til indhold

Sommervarmen og gåtur ?


Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Gæst Gucci

Hvad gør i med gåturen, når det bliver rigtigt varmt ? :-D

 

Jeg tænker mest på dem, der går på arbejde og hvor hunden er vant til en luftetur, når i kommer hjem :-D

 

Venter i til først på aftenen, når det er blevet køligere og accepterer jeres hunde dette ?

 

Eller går i med dem som normalt ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad gør i med gåturen, når det bliver rigtigt varmt ? :-D

 

Jeg tænker mest på dem, der går på arbejde og hvor hunden er vant til en luftetur, når i kommer hjem :-D

 

Venter i til først på aftenen, når det er blevet køligere og accepterer jeres hunde dette ?

 

Eller går i med dem som normalt ?

 

Altså vi bor jo i lejlighed:-D Så vi kan ikke vente;-)

Her i forrige uge hvor det var så varmt, gjorde jeg det at Lua var selvfølgelig på tur fra 3.30 til 4.15, så er hun alene til kl 12.30 ca. Og når jeg så kommer hjem 12.30 er det jo heeeelt vildt varmt. Så gjorde vi det at vi gik i Frb have og satte os i skyggen på et tæppe under et træ. Hun får lidt søg og jeg har vand med osv. Så sidder vi der et par timer. (jeg får nogengange lige en halv time på øjet:lol:) Og så går vi først på en "rigtig" gåtur om aftenen når det er lidt køligere:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Altså vi bor jo i lejlighed:-D Så vi kan ikke vente;-)

Her i forrige uge hvor det var så varmt, gjorde jeg det at Lua var selvfølgelig på tur fra 3.30 til 4.15, så er hun alene til kl 12.30 ca. Og når jeg så kommer hjem 12.30 er det jo heeeelt vildt varmt. Så gjorde vi det at vi gik i Frb have og satte os i skyggen på et tæppe under et træ. Hun får lidt søg og jeg har vand med osv. Så sidder vi der et par timer. (jeg får nogengange lige en halv time på øjet:lol:) Og så går vi først på en "rigtig" gåtur om aftenen når det er lidt køligere:rolleyes:

 

Lyder som en god ide :-D Og hyggeligt med en mormor :lol:

 

My bad - i tråden. Tænkte nu mere på om man ventede med en "lang" tur :oops: Self skal lejlighedshunde luftes "lige" meget hvad, så de kan gøre sig rene, når de har været alene hjemme :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Vi går med Alice som normalt, men holder os på skyggesiden. Ikke så meget for hendes skyld, men mest for vores egen skyld.

 

Alice er ligeglad med varmen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

I hverdagene forsøger jeg så vidt muligt at skyde eftermiddagsturen med ½-1 time - eller også lægger jeg ruten så h*n hurtigt kan hoppe i søen og køle sig ned, hvis jeg da ikke kører ud til noget vand :ivrig:

 

I weekenderne er det ikke noget problem med at skyde turene, morgenturen var jo også forskudt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

De dage hvor det er allervarmest, går vi en tur om morgenen inden det bliver varmt og så først igen om aftenen, ved 19-20 tiden, nogle dage kan vi gå "allerede" omkring kl 18. Kency er den af de to vovser, som har det mest hårdt i varmen - det kan hun slet ikke holde til, hvis man skal gå om eftermiddagen. Så fra morgen til aften, nøjes de med haven.

 

Gider slet ikke prøve på at gå med hende i varmen, så er hun mildt sagt en pestilens at gå med :genert: hun ligger sig konstant ned fordi hun har det så varmt.. så udover det er synd at slæbe hende med ud i, så er hun dælme også træls at gå med når hun hele tiden vil holde pauser..! :lol: Så vi venter bare til aften..

 

Generelt er vi ikke ret aktive i varmen, de gider simpelthen ikke. Heller ikke rigtig indenfor.. de kan lige anstrenge sig til 1-2 fodersøg i løbet af en dag og så gåturene, men så heller ikke mere.. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind

Vores bliver da godt nok mere forpustede i varmen, men de elsker deres ture, så de får den og så venter der ellers en balje fyldt med vand til dem når de kommer hjem!:mrgreen:

 

Jenna kan tilbringe timevis med at stå og plaske i vandet hvis hun fik lov!:rolleyes:

(Hele vand-festen kan i øvrigt ses her: http://www.rinnie.dk/pic080511.htm )

 

Så vidt muligt går jeg dog med dem tidligt om morgenen, så får de en kortere tur hen på eftermiddagen og så endnu en lang tur om aftenen.

 

h080511_06.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores bliver da godt nok mere forpustede i varmen, men de elsker deres ture, så de får den og så venter der ellers en balje fyldt med vand til dem når de kommer hjem!:mrgreen:

 

Jenna kan tilbringe timevis med at stå og plaske i vandet hvis hun fik lov!:rolleyes:

(Hele vand-festen kan i øvrigt ses her: http://www.rinnie.dk/pic080511.htm )

 

Så vidt muligt går jeg dog med dem tidligt om morgenen, så får de en kortere tur hen på eftermiddagen og så endnu en lang tur om aftenen.

 

 

Nuuuui, hun hygger :lun: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1

Når det er rigtig varmt som det var for godt en uge siden, så venter vi med at gå den lange tur til omkring 19-19:30.

Lexus er meget glad for gåturene så vi går et par korte ture iløbet af eftermiddagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi tager ikke sådn´ hensyn til varmen på de forskellige tidspunkter af døgnet. Udover at vi søger skygge.

 

Stod det til Toffi, så var vi udendørs fra tidlig morgen til sen aften. Og allerhelst i haven. Sålænge der er et træ at søge skygge under, trives hun. Men hun er jo heller ikke sort, har ikke tyk pels, og racen er fra mexico. Chihuahuas er kendt for at hvis der er et solstrejf ind ad vinduet på størrelse med et frimærke, så sætter de sig der :mrgreen:

 

Men vand er et must. En sommertaske uden en lille vandskål er utænkeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...