Hop til indhold

Update på Zoffi og Mille


Gæst Bille
 Share

Recommended Posts

Vidste ikke lige, om jeg skulle fortsætte på 1. tråd eller lave ny tråd, men valgte det sidste :slem:

 

Jeg skrev i tidligere tråd om problemer med samværet for min golden Mille og mine forældres løve Zoffi. Mine forældre, Zoffi og jeg deltog heldigvis i og havde en rigtig god dag ved løvetræf i juli :-D

 

Jeg har her fra jer løveejere fået nogle råd om samvær mellem de 2 og syntes, I skulle have en lille update:

 

Vi besøgte Zoffi i går. Mine 3 børn hilste først på mormor og morfar og Zoffi, som bliver ellevild af glæde, når vi kommer på besøg. Da hun var faldet ned kom jeg og Mille (i snor) ind og hilste på. Zoffi gik hen og snusede til Mille uden at knurre :blink: Mille var helt vild for også at hilse. Vi gik alle udenfor og jeg satte mig i græsset stadig med Mille i snor og Zoffi kom glad hen og hilste og var nysgerrig. Det tegnede lyst og jeg tog snoren af Mille. Det var godt nok ikke jeres råd, men Mille er efter sin løbetid blevet mere rolig, så jeg prøvede. De løb rundt og legede tag-fat i et par minutter uden problemer :5up:

 

Mine forældre har swimmingpool (som Zoffi ikke er interesseret i) men det kunne Mille ikke stå for, så den var hurtigt mere tillokkende end Zoffi. Efter endt badetur :-D gik de de næste timer og hyggede sig. Mille prøvede at løbe efter Zoffi, men måtte hurtigt indse, at Zoffi er langt mere udholdende og adræt :lol:

 

Derfor gik de bare og nussede sammen med et par enkle løbeture rundt i haven og det var en kæmpe fornøjelse for mine forældre at se Zoffis legesyge men rolige sind godt kunne forenes med Milles nu mere rolige sind :lun:

 

En enkelt gang synes Zoffi, at Mille kom for tæt på (min mor) og knurrede lidt af Mille, men fór ikke aggressivt i hovedet på hende som sidst. Min mor nussede Mille men talte roligt med Zoffi og så var det åbenbart ok :-)

 

Selv senere ved madtid gik det godt. Hundene skiftevis tiggede (:slem::stupid:) og lå stille ved bordet. Mille spiste Zoffis tørfoder mens Zoffi ventede på mors flæskestegsguffere he he, men hun reagerede ikke på, at Mille spiste af hendes skål :shock:

 

Det var med stor glæde og forundring, at det gik så problemfrit :-) Måske det var fordi Zoffi var på hjemmebane og det meste af tiden foregik i haven :vedikke: vi valgte dog at vores søn kørte hjem med Mille efter maden, så Zoffi kunne få fred inde i stuen ved kaffetid som hun plejer, uden at Mille skulle blandes ind i det. Det tror jeg var en god ide, så Zoffi ikke syntes Mille forstyrrede hendes indevaner.

 

Nu er jeg ikke så nervøs for måske selv at få en lille løvehvalp, da jeg kan se, at Mille nu godt kan passe på ;-)

 

Jeg er jo lidt hvalpeskruk for at få en af Jannis løvehvalpe en dag :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...