Hop til indhold

en skramme hund vek fra skraldespanden løsning.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

jeg vel bare høre om i syns det grenser til dyreplageri.??

 

for jeg har sådan en arlarm sirene en af den slags som man bruger til

tyveriarlamer og så vit jeg husker er det noget med over 100db den kan støje med. jeg har en bevægelses cencer sådan en som tennerlyset når man kommer hjem.

 

min ide var så at sette det op sådan at når tulle stikker sin store snude hen til skraldespanden tenner censeren for sirenen så kunne man jo håbe på hun

læger at holle snuden for sig selv når jeg ikke er hjemme. Ide ??.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg ikke tager fejl, så er det faktisk ulovligt...

 

Man må ikke gøre brug af automatisk virkende aggregater, som tilfører hunden væsentlig ulempe.

 

Min definition på væsentlig ulempe må være, at det er nok til at afholde hunden fra nogen, selvom den er motiveret for det... Og alarmer er vitterligt ikke engang til at holde ud af høre på for mennesker... Så ja, jeg synes det er dyreplageri.

 

§ 1. Brugen af ethvert fjernbetjent eller automatisk virkende aggregat, der hæftes på dyr, og som påfører dyret elektrisk stød eller anden væsentlig ulempe, når det aktiveres, er forbudt.

 

Nu kom jeg selvfølgelig til at lukke vinduet, men saksede det fra Dyrenes Beskyttelse :-D

 

Kan du ikke lukke døren til det rum, hvor skraldespanden er eller noget andet? Sætte noget (stort) i vejen. Whatever. Nå jeg efterlader Møffe sætter jeg også noget i vejen, så han ikke kan tage skoene - ved at det er for uimodståeligt for ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg ikke tager fejl, så er det faktisk ulovligt...

 

Man må ikke gøre brug af automatisk virkende aggregater, som tilfører hunden væsentlig ulempe.

 

Min definition på væsentlig ulempe må være, at det er nok til at afholde hunden fra nogen, selvom den er motiveret for det... Og alarmer er vitterligt ikke engang til at holde ud af høre på for mennesker... Så ja, jeg synes det er dyreplageri.

 

 

 

Nu kom jeg selvfølgelig til at lukke vinduet, men saksede det fra Dyrenes Beskyttelse :-D

 

Kan du ikke lukke døren til det rum, hvor skraldespanden er eller noget andet? Sætte noget (stort) i vejen. Whatever. Nå jeg efterlader Møffe sætter jeg også noget i vejen, så han ikke kan tage skoene - ved at det er for uimodståeligt for ham.

 

ja ja det var osse bare et forslag.

 

nej jeg kan ikke bare lukke døren men jeg plejer at sette skraldespanden op på boret der kon hun ikke nå.

 

men det var bare lige et forslag til det gamle skrallespands problem:-).

 

men det skal vi så ikke jeg tvivler enlig osse på om hun fatter meningen.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...