Gæst MissLuna Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 Vil lige hurtig sige at dette er første gang det er sket... Men i morges da luna ville stå op, forgik det ved at hun i ca 1 min. forsøgte at få bagdelen med op og under højlyt piven (meget klagende)... ... og ærlig talt bliver jeg bekymret, fordi luna aldrig har været vild med at blive kløet på hofterne (vender hovedet og skubber min hånd væk). Lunas mor og far er ikke HD testet, men vi fik forsikret at de aldrig har haft problemer med hofterne (JA ved godt vi var dumme ved at stole på sådan en udtalelse, vi er blevet meget kloger af at jeg er kommet her ind...) Ved ikke hvad jeg vil med tråden, vil nok godt bare høre det kloge folks bemærkninger om det jeg oplevede i morges Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Slet ingen der har noget klogt at sige? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Jeg ville få hendes hofter tjekket ... Det lyder absolut ikke normalt :hmm: Har hun været i vild leg dagen inden ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 (rettet) Har slet ikke forstand på HD, men tror da lige at jeg ville tage forbi dyrlægen og få hende tjekket... -det er lige det eneste jeg lige har at sige Redigeret August 16, 2010 af Findus stavefejl Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Jeg ville få hendes hofter tjekket ... Det lyder absolut ikke normalt :hmm: Har hun været i vild leg dagen inden ?? Hun trissede lidt rundt i have lørdag, og leget en time eller 2 i løbet af dagen med Bamse i haven... ingen lange gå ture eller noget (fordi vi fik uventede gæster som gik meget sent...) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Det kan jo også være noget andet, hun kan have forvredet et eller andet, forstuvet noget etc. Ville også få hende tjekket ved dr. dyr og se hvad de siger, hvis i får mere mistanke om HD, bør i nok også få taget et røntgen billede.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Hvor gammel er hun? Det kan også bare være slemt vokseværk.. Under alle omstændigheder ville jeg få det tjekket hos dyllen.. Har hun været overbelastet i dagene inden?.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Hvad med hendes underliv? Da min tidligere hund, Ida, havde livmoder betændelse, blev hun først checket for dårlige hofter, fordi hun gik så dårligt. Hvor lang tid er det siden hun har været i løb? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Hvor gammel er hun? Det kan også bare være slemt vokseværk.. Under alle omstændigheder ville jeg få det tjekket hos dyllen.. Har hun været overbelastet i dagene inden?.. manden vil også ringe til vores dyrelæge i morgen bare lige for at høre.. Luna er lige knap 5 mdr. og nej, hun har leget i haven og gået nogle korte ture lørdag men ikke mere end vi plejer... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 manden vil også ringe til vores dyrelæge i morgen bare lige for at høre.. Luna er lige knap 5 mdr. og nej, hun har leget i haven og gået nogle korte ture lørdag men ikke mere end vi plejer... Nå, hvis hun ikke er ældre, så er det i hvertfald ikke underlivet. Jeg er bare blevet total paranoid over den sygdom. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Det kan jo også være noget andet, hun kan have forvredet et eller andet, forstuvet noget etc. Ville også få hende tjekket ved dr. dyr og se hvad de siger, hvis i får mere mistanke om HD, bør i nok også få taget et røntgen billede.. Jeg håber også det bare er sådan noget, men frygter det værste... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Hvad med hendes underliv? Da min tidligere hund, Ida, havde livmoder betændelse, blev hun først checket for dårlige hofter, fordi hun gik så dårligt. Hvor lang tid er det siden hun har været i løb? Vi har stadig den første løbetid tilgode endnu... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Nå, hvis hun ikke er ældre, så er det i hvertfald ikke underlivet. Jeg er bare blevet total paranoid over den sygdom. heller oplyse engang for meget end en gang for lidt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 17, 2010 Rapporter Share Besvaret August 17, 2010 Det lyder mystisk. I bedste fald er det "bare" vokseværk og i værste er det nok hofterne. Jeg ville klart slå et smut forbi dyrlægen. Er dette den første gang I har oplevet hende være øm? Hvordan er hun når hun har rejst sig efter at have sovet? Skal hun lige "varmes op" eller springer hun op og er klar? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret August 17, 2010 Rapporter Share Besvaret August 17, 2010 Det lyder mystisk. I bedste fald er det "bare" vokseværk og i værste er det nok hofterne. Jeg ville klart slå et smut forbi dyrlægen. Er dette den første gang I har oplevet hende være øm? Hvordan er hun når hun har rejst sig efter at have sovet? Skal hun lige "varmes op" eller springer hun op og er klar? Altså jeg synes det tag "lang" tid i forhold til Bamse (DSG/cocker), det ser lidt ud som om hun har problemer med at få bagdelen med sig... skal se om jeg kan få held af at optage det en af dagende... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 18, 2010 Rapporter Share Besvaret August 18, 2010 Altså jeg synes det tag "lang" tid i forhold til Bamse (DSG/cocker), det ser lidt ud som om hun har problemer med at få bagdelen med sig... skal se om jeg kan få held af at optage det en af dagende... Det er typisk at hunde der får HD, gigt eller andre lidelser i den stil har svært ved at komme i gang. Altså når de har ligget stille og hvilet, så skal de lige varmes op, før de er i fuld vigør igen. Synes du skal overveje at slå et smut forbi dyrlægen. Krydser fingre for at det er vokseværk! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Du må meget gerne komme med en opdatering på sagen, når det er :blink: Jeg håber det bedste ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trine199 Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Det er typisk at hunde der får HD, gigt eller andre lidelser i den stil har svært ved at komme i gang. Altså når de har ligget stille og hvilet, så skal de lige varmes op, før de er i fuld vigør igen. Synes du skal overveje at slå et smut forbi dyrlægen. Krydser fingre for at det er vokseværk! Gigt var også min første tanke, da jeg læste indlægget. Men da hunden jo kun er 5 mdr. gammel, burde det jo ikke være det.... Er også totalt paranoid ang. smerter hos hunde i bagpartiet, da vores dejlige Rottweiler-tæve på 9 år, jo netop måtte aflives for 2½ år siden pga. fremskreden gigt i bagbenene, som også viste sig ved at hun fik flere og flere smerter når hun skulle rejse sig, og tilsidst slet ikke kunne gå længere... Håber også det "kun" er vokseværk med din hund, men ville til hver en tid også kontakte dr. dyr for at få checket for HD og andre relaterede sygdomme...bare for en sikkerheds skyld. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts