Hop til indhold

Plejefamilie

Gæst nikkisus
 Share

Recommended Posts

Gæst nikkisus

Mangler desperat en plejefamilie til en rottweiler på ca 4 år. Det er ikke min egen, men en hund jeg har ansvaret for, da hendes ejer er indlagt, og vi ikke ved hvor lang tid han skal være der.

Har prøvet at kontakte rottweiler klubben, dansk dyreværn samt en del andre steder, men uden held.

Er der nogen som evt har en god ide, til hvad jeg ellers kan gøre??

Pt er hun desværre i hundepension, ville gerne have haft hende hos mig selv. Men kunne ikke, da min egen hund ikke kunne acceptere hende i længden.

Syntes der i det danske samfund mangler den her form for hjælp.

Mvh

nikkisus

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Flere detaljer.. Hvor er vi henne i landet, hvordan er hunden, kan den med andre dyr, hunde, børn osv... Hvordan er dens aktivitetsniveau, kan den være alene hjemme.. osv, osv....

Og så et billede...

Der er mange venlige hundemennesker herinde - og det kunne jo være at du kunne vække et hundehjerte et sted...

Link til indlæg
Del på andre sites

Flere detaljer.. Hvor er vi henne i landet, hvordan er hunden, kan den med andre dyr, hunde, børn osv... Hvordan er dens aktivitetsniveau, kan den være alene hjemme.. osv, osv....

Og så et billede...

Der er mange venlige hundemennesker herinde - og det kunne jo være at du kunne vække et hundehjerte et sted...

Yes, præcis. Mere info tak..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nikkisus

Hun er pt anbragt i hundepension i Arden, er selv fra Nørresundby. Jeg kan ikke tage billeder af hende, da det ville være synd og besøge hende, for blot at køre igen:cry:.

Hun er en glad og livlig hund, som er vant til at være alene hjemme, og også fortrolig med at køre bil. Er tillidsfuld overfor fremmede og lystrer fint.

Katte er hun ikke vild med, kan godt lege med andre hunde, men vil helst finde en plejefamilie uden andre dyr. Da mit ønske er, at hun kommer helt i centrum og får meget kærlighed.

Ved ikke hvordan hun er med børn, så det ville være bedst, at finde et sted uden.

Hun bor normalt i landlige omgivelser, hvor hun bare render rundt og hygger sig med sin ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bombastic

Så kan jeg desvære ikke hjælpe. Bor ellers ret tæt på. Men vi har hund og 2 katte.

Det vil være synd for mine katte hvis hun ikke kan lide dem, og det vil være rigtig synd for hende hvis jeg skulle være over hende hele tiden.

Håber du finder en løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal måske finde et forum, med deltagere, der ligner hendes ejer?

Jeg tænker på, at næsten alle her på HF har hunde, og du søger jo en familie uden andre dyr.

Måske er det en enlig pensionist, du skal finde? Når der kun er tale om en forhåbentlig kortere pleje, så kan det sandsynligvis fungere bedst med en mand, der er jævnaldrende med ejeren. Måske med lignende vaner.

Men hvis det er en hund med problemer, så ER en pension måske den bedste løsning... Det er opbevaring, ja.. Men så må ejeren bare skynde sig at blive rask igen.

En hospitalsindlæggelse varer vel meget sjældent mere end et par uger.. Og selv ved store operationer er folk hjemme igen på rekordtid. Sådan et 2-ugers ophold i en hundepension er der jo mange hunde, der "overlever" hver eneste sommer. Og det er jo næsten at foretrække frem for et usikkert ophold hos helt fremmede mennesker. DET er der altså også store risici ved..

Man bliver ikke liggende på hospitalet længere end højst nødvendigt. Og selv om ejer ikke selv kan lufte hund lige efter hans hjemkomst, så kan DET sikkert afhjælpes med en hundelufter.

--Jeg tror også at det kan være svært at finde pasning til hende for helt ukendt tid. Lige nu er hun fint anbragt i en pension. VENT med at flytte hende nogen steder hen til du ved noget om, hvor længe hendes ejer skal være indlagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nikkisus

Uden at komme nærmere ind på hvad der er sket hendes ejer, så er det temmeligt alvorligt og vil tage lang tid at komme ovenpå igen.

Det var heller ikke fordi jeg søgte plejefamilie herinde, men kun et godt råd som jeg skrev. For forsøger netop at finde et sted så identisk med hendes ejet hjem som muligt.

For når man står i situationen, kan man jo nemt overse noget, som andre måske har i tankerne.

Ville bestemt heller aldrig sætte hende ind i en plejefamilie, hvis det kun var 14 dage der var tale om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at komme nærmere ind på hvad der er sket hendes ejer, så er det temmeligt alvorligt og vil tage lang tid at komme ovenpå igen.

Det var heller ikke fordi jeg søgte plejefamilie herinde, men kun et godt råd som jeg skrev. For forsøger netop at finde et sted så identisk med hendes ejet hjem som muligt.

For når man står i situationen, kan man jo nemt overse noget, som andre måske har i tankerne.

Ville bestemt heller aldrig sætte hende ind i en plejefamilie, hvis det kun var 14 dage der var tale om.

Når det er så alvorligt som du siger, så skal man måske være realistisk og overveje, om ejer nogensinde bliver i stand til at tage sig af hende igen?

Det kommer selvfølgelig an på mange ting: Hvis der er tale om en stor operation for kræft, f.eks. så KAN ejer alligevel komme hjem i løbet af uger og derfra modtage ambulant efterbehandling. Og hvis ejer har en have, så kan det være nok at få nogen til at gå med hunden en gang om dagen. Det er bedre end en pension. Og bedre end en plejefamilie.

Men hvis ejer ingen have har, og hunden har været vant til at gå tre ture eller mere, om dagen, så er ejer nødt til at være mere rask for at få hunden hjem.. Og så kan det vare rigtig længe før ejer selv kan klare at gå tur med hende.

Og hvis DET er situationen, så er det måske bedre, og måske endda lettere at finde hende en ny familie?

Jeg ville ikke ret gerne have, at min egen hund skulle vente flere måneder på mig, hvis jeg blev indlagt... Slet ikke i en pension, men heller ikke i en midlertidig familiepleje.

Er det ikke lidt egoistisk at beholde hunden,hvis man aldrig bliver i stand til at tage sig af den?

Det er selvfølgelig en beslutning, der er helt op til ejeren. Men måske skulle du tale med ham om det.....

Og stadigvæk: Vent og se hvad lægerne siger. For der skal en tidslinie på. Og et skøn over ejers funktionsniveau når han kommer hjem. Først derefter er det rimeligt at snakke med ejer om fremtidsplanerne for hans hund.

Måske overvurderer du den tid man er indlagt i dag;-)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nikkisus

Tror du udtaler dig om mere en du egentlig ved. Det var stadig kun et godt råd om, hvor man evt kunne søge plejefamile.

Ville stadig ikke søge råd herinde, hvis jeg "overvurdere" en situation om hvor lang tid man er indlagt.

Så jeg undskylder da mange gange, at jeg prøvede og få lidt hjælp til et godt råd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Braarup

Pu ha, det er da en rigtig øv-situation den hund er havnet i.

Uden at vide om det kan lade sig gøre, det er et skud i tågen, så kunne du måske kontakte foreninger el. lign, der har plejefamilier til hunde, som f.eks Hundens Tarv og græske hunde- Hvis nu du var heldig, så var der måske en plejefamilie ledig... Tænker at de har erfarig med at have en hund i kortere eller længere perioder.

Synes forøvrigt at det er super skønt, at du forsøger hvad du kan for at hjælpe vovsen:5up:

Held og lykke med det, og håber der kommer en god løsning hurtigst muligt

Link til indlæg
Del på andre sites