Hop til indhold

Er hun bare langsom, eller gør vi noget forkert???


Agnete87
 Share

Recommended Posts

Min Bella var først renlig, da hun var 5 måneder.

Alle fortalte mig, at 3-4 måneder var normalt, men Bella var altså ikke klar og tryg nok til at gøre det ude.

 

En 3 måneder gammel hvalp kan man på ingen måder regne med er renlig.

Så enten har dem der har fortalt dig det misforstået noget, eller været ekstremt heldige, eller også har de ment at hvalpen kan have "fattet" hele konceptet med at tisning udenfor udløser ros og godbid :blink:

 

Vores Ninja (10 uger) er ekstremt dygtig til selv at sige til om natten - hun sover på sin seng ved siden af os, og vækker os så med en kold hundesnude om natten hvis hun skal ud.

 

En gang imellem har jeg hende dog mistænkt for bare at vække os for at ville lege :banan: For hvis det ca. er en time siden man har været nede med hende, og hun ikke har drukket vand siden, kan jeg vende mig om på den anden side, og så lægger hun sig til at sove igen.

 

Men i dagtimerne leverer hun ofte en tissetår eller to - men det er så også 100% vores egen skyld (hvis vi f.eks. liiiiige tror vi kan strække den og lade hende lege lidt endnu)

 

Men de små sjat-tissetåre lige efter vi har været nede med hende, dem er hun holdt op med for ca. en uge siden.

 

Men vi har da taget hende i at holde sig - for hun ved at når vi tager snor, sko og jakke frem, så skal der ned og tisses.

 

Og så kan det varmt anbefales at lære hvalpen at tisse på kommando - det er super effektivt og bliver med sikkerhed også praktisk senere hen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det lyder som om I gør alt det rigtige, så bare klø på og så skal hun nok blive bedre med tiden. Som de andre siger, hun er kun 3 mnd gammel, så det er super at det allerede går så godt :-) :5up:

 

Min nuværende var heller ikke renlighedstrænet fra opdrætter, hun var 18 måneder før hun var helt renlig. Det hører heldigvis sjældenhederne til at de er SÅ tungnemme omkring det ;-) så fat mod og sig til din bedre halvdel at han ikke har noget at klage over :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Bella var først renlig, da hun var 5 måneder.

Alle fortalte mig, at 3-4 måneder var normalt, men Bella var altså ikke klar og tryg nok til at gøre det ude.

Så sagde min hvalpetræner, at jeg skulle lærer hende, at tisse på kommando og det hjalp mig og Bella.

Hun var renlig om natten, så hver morgen gik vi ud, med det samme vi vågnede og jeg sagde tis til hende mange gange og når det så lykkes, fik hun straks en godbid.

Vi gik ud hver time i 14 dage og så kunne hun tisse på kommando.

 

Det kunne du jo prøve, det virkede for mig.

 

Held og lykke med vovsen og spørg bare, hvis jeg ikke har forklaret det godt nok:-D

 

præcis hvordan lærte du Bella at tisse på kommando?

jeg er nemlig igan med at lære min hvalp det og man kan jo altid bruge et godt råd eller to;-)

 

jeg går ud med ham (når jeg ved han trænger) og siger "tis tis" og når han så gør det bliver han self rost til skyerne, er det bare det jeg skal blive ved med eller gjorde du andet?

 

Maria og Castro.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.
præcis hvordan lærte du Bella at tisse på kommando?

jeg er nemlig igan med at lære min hvalp det og man kan jo altid bruge et godt råd eller to;-)

 

Jeg sagde tis til hende og når jeg var heldig, fik hun en godbid og et dygtig.

Så det er helt rigtigt, det du gør:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...