Gæst anne43 Skrevet August 18, 2010 Rapporter Share Skrevet August 18, 2010 Hej Jeg har en 6 måneder gammel fransk bulldoghvalp, som desværre har fået konstateret hårsækmider (er allerede i medicinsk behandling for dette). Jeg har læst om andre, der har brugt Barf med gode resultater, men det foder jeg giver hende, synes jeg gør kløen m.m. værre. Hun spiser et barf-produkt, der hedder Natures Menu, der allerede er tilberedt og kommer i frosne blokke. Men netop fordi maden er tilberedt kan det være svært at kvalitetsbedømme den, og jeg tænker at der sikkert er ligeså stor variationl i kvaliteten, som der er med andre hundeprodukter. Jeg vil derfor høre om der er andre, der kan anbefale et barf-produkter, eller ligger inde med anden nyttig viden? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret August 18, 2010 Rapporter Share Besvaret August 18, 2010 Hej, Nu kan det jo godt være at jeg ikke er for kvik;-), men ved ordet tilberedt står jeg lidt af for barf er da råt mad og ikke tilberedt. Jeg barfer selv og ham af min får kun rå ben og råt kød. Jeg køber iøvrigt hos rigtig hundemad. Ved ikke om du kan bruge det til noget. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DixZie Besvaret August 18, 2010 Rapporter Share Besvaret August 18, 2010 jeg rodede rundt på nettet i går og der så jeg da et par stykker der var BARF som ikke var rådt, det var tørfodre. Det stod der i hverfald, om det så er sandt eller ej ved jeg ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret August 18, 2010 Rapporter Share Besvaret August 18, 2010 jeg rodede rundt på nettet i går og der så jeg da et par stykker der var BARF som ikke var rådt, det var tørfodre. Det stod der i hverfald, om det så er sandt eller ej ved jeg ikke. Barf, råfodring osv dækker over det samme - det skal være råt! Så nej, diverse tørfodre der fortæller at det er barf i tørfoderform er stærkt misvisende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DixZie Besvaret August 18, 2010 Rapporter Share Besvaret August 18, 2010 Ok så lærte jeg også noget i dag Ved ikke meget om BARF læste det bare lige da jeg kiggede hundemad på nettet. Ved at det kan se ulækkert ud Har set Lindas godbider, det var ihvertfald råt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret August 18, 2010 Rapporter Share Besvaret August 18, 2010 Ok så lærte jeg også noget i dag Ved ikke meget om BARF læste det bare lige da jeg kiggede hundemad på nettet. Ved at det kan se ulækkert ud Har set Lindas godbider, det var ihvertfald råt. Det rå kød vi fodrer vores hunde med ser absolut ikke ulækkert ud - kaninlår og rygge, lammeribben og fårebov, hesteryg osv.... det meste af det hundene får at æde, spiser vi også selv af :5up: Men ja, kallun kan være ulækkert for mange - syntes selv det bare dufter af kostald Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst butikpote Besvaret August 19, 2010 Rapporter Share Besvaret August 19, 2010 Jeg syntes at kvaliteten at Barf svingede for meget og min fryseer lugtede mere og mere så jeg skiftede til Ziwi Peak - der er barf men på tør basis! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 19, 2010 Rapporter Share Besvaret August 19, 2010 Jeg syntes at kvaliteten at Barf svingede for meget og min fryseer lugtede mere og mere så jeg skiftede til Ziwi Peak - der er barf men på tør basis! Nix det er ikke barf.. Barf er råt kød og ben.. Det er falsk reklame.. Ikke at foderet ikke er godt.. Min fryser lugter nu ikke.. Så vi fortsætter med det rå indtil videre.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret August 19, 2010 Rapporter Share Besvaret August 19, 2010 HejJeg har en 6 måneder gammel fransk bulldoghvalp, som desværre har fået konstateret hårsækmider (er allerede i medicinsk behandling for dette). Jeg har læst om andre, der har brugt Barf med gode resultater, men det foder jeg giver hende, synes jeg gør kløen m.m. værre. Hun spiser et barf-produkt, der hedder Natures Menu, der allerede er tilberedt og kommer i frosne blokke. Men netop fordi maden er tilberedt kan det være svært at kvalitetsbedømme den, og jeg tænker at der sikkert er ligeså stor variationl i kvaliteten, som der er med andre hundeprodukter. Jeg vil derfor høre om der er andre, der kan anbefale et barf-produkter, eller ligger inde med anden nyttig viden? Jeg hart kikket på den barf-mad du giver din hund. Der er ris i. Det er der nogle hunde, der ikke kan tåle. Hvis du skal barfe din hvalp, så skal du KUN give hende råt kød. Med sener, fedt og ben, ja. Men uden planteingredienser. Mange fodrer med f.eks. rå kyllingestykker og lammeribben. Købt hos (menneske)slagteren. Hvis du vil barfe, så giv hende kød forskelligt fra det kød, hun nu har fået i "Natures Menu". Jeg ville aldrig selv barfe en hvalp, så jeg er nok ikke den rette til at give råd. Men din dyrlæge har vel fortalt dig, at det sagtens kan være, at din hvalp vokser fra sin sygdom? Hvor er hun angrebet henne? Er det over det hele, eller er det kun nogle få steder? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts