Hop til indhold

Hund i regnen

Gæst bombastic
 Share

Recommended Posts

Gæst bombastic

Vi har idag fået ny nabo. Han er ikke flyttet ind endnu, det gør han vist i weekenden.

Men nu kunne jeg høre at han var der inde, så jeg stak lige hoved ud af vinduet og ser en pige komme med en hund ( springer, det skulle han have, så nok hans)

Pigen tager halsbåndet af hunden og går ind, han kommer ud og siger hej til hunden der gerne vil med ind, han siger nej til den. Lukker døren, så nu står der en hund i gårdgaven ved siden af i silene regn, hvor den ingen læ har og aldrig før har været....

Ikke den bedste løsning efter min mening. Hvis han ikke vil have en våd hund ind i lejligheden, kunne han jo åbne til skuret så den i det mindste kunne gå i læ.

Jeg håber ikke det er den måde han holder hund på, for så får jeg det lidt svært ved at bo ved siden af.

Men jeg må være positiv og tro på det er en tanke torsk at der nu står en ulykkelig bange hund ude i regnen i gården ved siden af min.

Skulle lige ud med det, er nemlig alene hjemme og ingen at snakke med om det

Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

• 4 weeks later...
Gæst bombastic

Hiver lige en gammel tråd frem.

Her siler det ned og det blæser meget, pluds det er vildt koldt uden for.

Hunden og jeg ligger her i sofaen og slapper, da der pludslig lyder en voldsom gøen uden for.

Basse bliver noget urogli og kalder tilbage. Så jeg rejser mig og kigger ud, kan ikke se noget, Så får jeg øje på hunden i gåeden ved siden af ude i regnen, igen.

Den laver virklig krimspring for at komme ind.

AAA hvad siger loven? er det tilladt, eller kan jeg med loven i ryggen gå ind og sige han skal tage den ind.

Det er så synd.

Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja den kender jeg, men der står jo når hunden er bundet. Denne hund er ikke bundet, den går bare i en gårhave. Så kan jeg ikke lige tyde loven hvad den siger.

Maria

Jamen undskyld da! Så prøv denne fra Dyreværnsloven:

§ 3. Rum eller arealer, hvor dyr holdes, skal indrettes på en sådan måde, at dyrets behov tilgodeses, jf. § 2. Det skal herunder sikres, at dyret har den fornødne bevægelsesfrihed også under optagelse af foder og drikke og ved hvile. Dyr skal endvidere sikres mod vejr og vind i overensstemmelse med deres behov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhhh var det d. 18. aug du første gang skrev om hunden i regnen og så i dag d. 15. sep. ? Er det de eneste to gange du har set kræet ude i regnen ? Altså, det jeg mener...det er jo lidt pinligt at fare frem med bål og brand, hvis der er en godt grund til at hunden er ude. Ved du overhovedet hvor længe den har gået ude ? Det er virkelig ikke for at være negativ, men det fremmer jo ikke just det gode naboskab, hvis du bare har spottet dyret udendørs og så stryger ind og med loven i hånden osv osv osv. Det behøves jo ikke at betyde, at din nabo ikke behandler hunden ok, at du har set den ude alene to gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bombastic

Nej desvære er det ikke kun disse to gange.

Jeg er normalt stille og rolig, og taler pænt til folk. Men når en hund gentagende gange bliver stillet ude i alt slags vejr så kan jeg ikke se igennem finger med det.

Jeg har heller ikke tænkt meg at starte med at smide lovstof i hoved på ham, men jeg vil gerne have begryndelse for at kommenter overfor ham hvorfor den skal stå ude i det vejr.

Tak for det skrevet om dyret ve og vel., ville ikke lyde sur tidliger, undskyld.

Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej desvære er det ikke kun disse to gange.

Jeg er normalt stille og rolig, og taler pænt til folk. Men når en hund gentagende gange bliver stillet ude i alt slags vejr så kan jeg ikke se igennem finger med det.

Jeg har heller ikke tænkt meg at starte med at smide lovstof i hoved på ham, men jeg vil gerne have begryndelse for at kommenter overfor ham hvorfor den skal stå ude i det vejr.

Tak for det skrevet om dyret ve og vel., ville ikke lyde sur tidliger, undskyld.

Maria

Hvis jeg var dig, ville jeg måske få fat i dyrenes beskyttelse, så ender du heller ikke med at have noget i klemme :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites