Amocca Skrevet August 20, 2010 Rapporter Share Skrevet August 20, 2010 Holder den i retten, at kuldet er født d. 30. juni, og derfor ikke omfattet af den nye hundelov? Så chipning står køber for? Jeg troede det handlede om overdragelsesdatoen, ikke fødselsdatoen i denne sammenhæng... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Jeg vil ikke tro at du kan undlade at chippe en hvalp fordi den er født den 30/6, loven trådte i kraft dagen efter og da du stadig er i besiddelse af hvalpene, så gælder denne lov også for dig. Jeg ved det ikke med 100% sikkerhed, men er ret overbevist om at det påhviler sælger at chippe disse hvalpe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Jeg har læst en anden tråd hvor TS til sidst ringede til justitsministeriet som sagde det kun gælder hvalpe født EFTER d. 1.7.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Det står ganske klart i loven at hunde født efter den 1/7 skal være mærket og registreret, øvrige hunde skal først inden de er 4 mdr. Dvs hund født før 1/7 skal være mærket inden 4 mdr. hunde født efter 1/7 skal være mærket før 8 uger. § 1 I lov om hunde, jf. lovbekendtgørelse nr. 259 af 12. april 2005, som ændret ved § 4 i lov nr. 554 af 24. juni 2005 og § 17 i lov nr. 538 af 8. juni 2006, foretages følgende ændringer: 1. § 1, stk. 1, affattes således: »Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, inden den er 8 uger gammel, er mærket og registreret. Besidderen af en hund skal endvidere sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.« § 3 Stk. 1. Loven træder i kraft den 1. juli 2010. Stk. 2. Ved lovens ikrafttræden ophæves bekendtgørelse nr. 748 af 14. november 1991 om forbud mod hold af særligt farlige hunde. Stk. 3. Bestemmelsen i § 1, stk. 1, 1. pkt., i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 1, omfatter hunde, der er født efter lovens ikrafttræden. Kan læses i sin fulde længte her: http://www.ft.dk/RIpdf/samling/20091/lovforslag/l163/20091_l163_som_vedtaget.pdf Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret August 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 mange tak, jamen så holder den jo vand det troede jeg ellers ikke... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts