Hop til indhold

Hjælp, jeg er så sulten...

Gæst Malene v.
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene v.

Hej Alle,

Min 11 måneder gamle Bella er begyndt, at være sulten hele tiden.

Det startede for ca. 3 uger siden, før det ville hun tit ikke spise, men snusede bare til sin mad.

Hun vejer ca. 9 kg. og er ikke for tyk eller tynd.

Der er ikke orm i hendes afføring, men kan hun have orm alligevel?

Hun æder også alt muligt på vores ture feks. hare, hunde-fuglelort.

Hun har faste spisetider kl. 8:00 og kl. 18:00, men er sulten kl. 15 igen.

Jeg har sat hende op i foder løbende den sidste uge, men hun virker stadig ikke mæt, når hun har spist?

Mon hun bare er ved, at vokse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv madglade hunde - som hellere end gerne stod på hovedet i mad tønden :mrgreen:

Jeg har delt mine hundes foder ration op i 4 gange pr. dag - på den måde har de altid lidt mad i maven og det hjælper gevaldigt på at de ikke æder alt muligt ved siden af.

Så prøv at dele hendes foder op i flere dele og se om det ikke hjælper.

Tag evt alligevel en afførings prøve og få den cheket hos dyrlægen for evt. orm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv madglade hunde - som hellere end gerne stod på hovedet i mad tønden :mrgreen:

Jeg har delt mine hundes foder ration op i 4 gange pr. dag - på den måde har de altid lidt mad i maven og det hjælper gevaldigt på at de ikke æder alt muligt ved siden af.

Så prøv at dele hendes foder op i flere dele og se om det ikke hjælper.

Tag evt alligevel en afførings prøve og få den cheket hos dyrlægen for evt. orm.

Det var også min første tanke. Jeg tror der er lang tid fra klokken 8 til klokken 18 for en lille hvalpemave :-)

EDIT: Jeg så lige at hunden er 11 måneder - troede der stod 11 uger. Så kan man lære at læse ordentligt :stupid: Undskyld Trådstarter :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hun var i sin første løbetid i april og virker ellers som hun plejer.

Hvad mener du med forskellige grader af falsk drægtighed?

Det er så nok ikke falsk drægtighed som spiller ind, når det er så lang tid siden hun var i løbetid.

Jeg mener, at alle tæver er mærket af falsk drægtighed i en eller anden grad lige fra ingen adfærdsændringer overhovedet (men måske øget sult) til at hun lægger mælk ned og prøver at pleje hvalpe, som ikke findes.

Er der et øget aktiveringsniveau indblandet? Mere leg med andre hunde eller andet du ikke lige har tænkt over?

Uanset ville jeg fodre 3 - 4 gange dagligt samt se på om det foder hun får nu er godt nok for hende.

F.eks. blev Pelle umanerligt sulten da han fik sin racevariant af RC foder. Hold da lige op hvor han åd, han var konstant sulten.

11 mdr. gammel burde hun ikke som lille hund kræve ekstra foder nu.

Naturligvis kan hun have orm, det kan en afføringsprøve afsløre. Gnaverafføring burde ikke give orm, men det kan hunde- og ræveafføring sagtens give hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

Vi er faktisk lige flyttet til en større lejlighed i et dejligt område og hun leger daglig med andre hunde nu.

Hun er nok mere aktiv, men jeg syntes bare det er meget, hun kan spise pludseligt, især med tanke på, at hun aldrig har været særligt madglad før.

Vil lige få tjekket hendes afføring hos dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Vi er faktisk lige flyttet til en større lejlighed i et dejligt område og hun leger daglig med andre hunde nu.

:5up:

Hun er nok mere aktiv, men jeg syntes bare det er meget, hun kan spise pludseligt, især med tanke på, at hun aldrig har været særligt madglad før.

Det er utroligt hvad hundeselskab og leg kan ændre

Vil lige få tjekket hendes afføring hos dyrlægen.

Fortæller du lige hvad udfaldet bliver?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

Jeg har lige snakket med doktor dyrgod og hun siger, at det ikke er orm.

Det er nok det øget aktivitetsniveau, der er gældende og jeg må gerne skrue op for maden, men skal holde øje med hendes vægt.

Den store bonus er, at Bella nu gider, at tygge ben og det er fedt, for da hun fik trukket mælketænder ud, havde hun allerede tandsten.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976
RC, skulle det da mætte mindre?

Der er ihvert fald en masse fyldstoffer i, som hunden ikke skal bruge til noget...

Lige p.t. fodrer jeg med Gourmix fra Vetcur. Et foder, som er meget drøjt i brug og som mætter godt. Men jeg har planer om, at prøve at skifte til Acana Wild Prarie, som er helt uden korn og ris.

Mvh. Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

RC, skulle det da mætte mindre?

Mio er meget kræsen, og har tendens til at være undervægtig.

Derfor gik vi over på RC, da vi fik at vide at foder med Majs skulle være ekstra "lækkert" for smagen - ingen logik i det i mit hoved, men det virker!

Jeg tænker derfor, at I måske skal prøve et foder der har højere proteinindhold, da det måske kan mætte bedre? :hmm:

Fx Wolfsblut, Orijen, Acana, Applaws, osv..

Link til indlæg
Del på andre sites