Gæst kratos' mor Skrevet August 21, 2010 Rapporter Share Skrevet August 21, 2010 Jeg er simpelthen ved at miste tålmodigheden. Synes jeg snart har prøvet alt og lige lidt hjælper det. Kratos trækker af h til... Jeg ønsker ikke at han skal gå direkte plads, når vi er på tur, men jeg gider simpelthen ikke trækkes efter ham. Hans trækkeri er meget stemnings betinget. Nogle dage går han som han skal og andre gange er det et helvede. Jeg har forsøgt følgende... Når han trækker vender vi om... eller skifter retning. Når han trækker, stopper jeg på stedet og beder ham komme på plads. Jeg har forsøgt at få ham stoppet og lave en 3-4 øvelser, for at vænne fokus. Og jeg har også forsøgt mig med at spærre vejen. Og selvfølgelig med en masse godbidder. Og stadig er det bare så stemnings betinget. Når han trækker, virker metoderne nogen gange og andre gange, går der to sek og så er han på farten igen :damn: Hvad gør jeg galt? Alle råd modtages med kyshånd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Hvilken hund er Kratos, hvor gammel er han og hvor lang tid har du brugt på hver enkelt metode? En ting er sikker: Du skal vælge én metode og være konsekvent med denne over en længere periode. Timingen skal være nøjagtig, konsekvensen tydelig, er den ikke dette forstår din hund ikke hvad han skal gøre for at gøre dig tilfreds Når vi træner slap line er det vigtigt at hunden ikke har en masse overskudsenergi, da dette gør det langt sværere for hund og ejer at opnå succes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kratos' mor Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Tak for dit svar. Han er en blandingshund. De racer der går mest igennem er Labrador, Chow chow og border Collie. Han er 22 mdr. Og jeg har gået til træning med ham fra han var 11 uger gammel. Jeg er meget konsekvent og forsøger at reagere med det samme. Det sker da, at han når at trække lidt, hvis jeg er lidt langsom i reaktionsevnen den dag :stupid: Men primært er jeg meget hurtig i reaktionen. Jeg har forsøgt mig med de forskellige metoder igennem måneder. Men han "lurre" dem hurtigt og så hjælper de ikke... Han er ret stædig... chow chow vil jeg tro Motion burde ikke være problemet. Han får igennemsnit to timer om dagen inklusiv fri adgang til haven hvor han leger meget. Og han er yderst stimuleret. Han får f.eks. kun foder i aktivitets bolde og som søg på græsset. Det sidste råd jeg fik var fra en adfærdsterapeut der mente at det ville være en god idé at kombinere "afstraffelsen" altså at veksle imellem dem, da han hurtigt regner dem ud og ignorerer dem. Men jeg synes ikke at det hjælper. Han er normalt meget lydig og elsker at arbejde. Men gå turene, kan være et helvede, så noget gør jeg jo helt klart galt :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Vi havde også et problem med, at Hayly træk meget- specielt i starten af turen, da hun var ivrig for at komme ud. Og når hun mødte andre hunde - vi har også gået til træning med hende, men hendes iver kunne være svært at styre, når hun så andre hunde, som hun gerne ville hilse på. Men så købte vi en ny sele til hende, der er indrettet sådan, at når hun trækker, så strammer hun selen under armhulen. Det hjalp lynhurtigt! Første gang jeg afprøvede den, kunne jeg gå lige forbi en lille vovse med hende, uden den store problematik. Idag trækker hun stortset ikke mere - selen i kombination med godbider og ros, har virkelig hjulpet på hendes trækkeri. Krydser fingre for, at I finder noget, som kan hjælpe jer:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kratos' mor Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Mange tak for dit svar og råd. Det kan evt. blive en løsning, såfremt der ikke snart er bedring. Har også overvejet en Halti grime. Men jeg tror at problemet ligger i noget jeg gør galt. Så jeg vil meget gerne finde roden, såfremt jeg har tålmodighed til det :lol: Mange tak for svar Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Mange tak for dit svar og råd. Det kan evt. blive en løsning' date=' såfremt der ikke snart er bedring. Har også overvejet en Halti grime. Men jeg tror at problemet ligger i noget jeg gør galt. Så jeg vil meget gerne finde roden, såfremt jeg har tålmodighed til det :lol: Mange tak for svar [/quote'] Vi kunne ikke bruge den grime til Hayly - hun ville ikke have den på! Hun prøvede hele tiden at tage den af, så hun kunne ikke koncentrere sig om at gå tur:cry:. Derfor prøvede vi selen, og den virkede;-). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kratos' mor Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Det kan jeg godt forstå Og bare at der er noget der virker Jeg vil helt klart se nærmere på det. Mange tak. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Prøv at læse lidt i denne tråd, ganske vist har vi en del teori debat, men der er også en del gode råd at finde http://www.hunde-forum.dk/traening/18319-nar-straf-bliver-belonning-ga-paent.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kratos' mor Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Mange tak for det Jeg har allerede kigget i den. Men der er desværre alt for meget jeg ikke forstår i den :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Mange tak for dit svar og råd. Det kan evt. blive en løsning' date=' såfremt der ikke snart er bedring. Har også overvejet en Halti grime. Men jeg tror at problemet ligger i noget jeg gør galt. Så jeg vil meget gerne finde roden, såfremt jeg har tålmodighed til det :lol: Mange tak for svar [/quote'] Hvis du tror at det er noget som du gør galt, tænker jeg om du kan få din træner til at hjælpe dig, det er nogle gange nemmere at hjælpe når man har muligheden for at se hvordan du gør og hvordan hunden reagere og hvorfor den reagere som den gør. Det kan være at der bare skal små justeringer til, med det du allerde gør nu. Der er flere tråde herinde som handler om dit problem, så måske du kan få nogle gode ideer der. En ting jeg har lært er, at timing er meget vigtig, så selv om du mener at du er hurtig er det måske alligevel for sent at du reagere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kratos' mor Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Jeg har allerede søgt hjælp udefra. Både i form af træning og fra adfærdsterapeut. Umiddelbart kan de ikke se at jeg gør noget galt, men de siger derimod at jeg på trods af trækkeriet har en yderst samarbejdsvillig hund, som er meget følsom. Den eneste forklaring de har kunne give mig, er at han er meget selvstændig og at han er teenager. Men synes ikke rigtigt at det er brugbart, da det jo ikke løser problemet :hmm: Igen, er det ENORMT stemningsbetinget hvordan han "gider" at reagere, samt går pænt. Umiddelbart siger de at jeg ikke har lederskabs problemer, men at han bare er meget selvstændig. Men det må jo være mig der gør noget galt, for ellers ville han vel gå grimt hver gang? Måske jeg reagere for langsomt, men det tror jeg ikke er sagen, for man kan se på ham at han allerede er på vej på plads eller andet, ligeså snart snoren strammer... Somme tider i al fald. Ved ikke hvad pokker jeg skal gøre, eller hvordan jeg ville kunne øge reaktionstiden, såfremt det i virkeligheden ligger der :hmm: Jeg er i hvert fald ved at være godt utålmodig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 du skal holde dig til en metode. ikke går mere end 30 min gang og vende/stoppe inden snoren strammes. når du har besluttet dog for en metode så skriv hvordan du vil udfører den, trin for trin. en grimme skal hunde vende sig til før man går med den, den snor der sidder i grimmen skal ikke være den eneste. en sele der "napper" under armhulen gør ondt på hunden, det gør de fleste af de "gå pænt" seler desværre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 en grimme skal hunde vende sig til før man går med den, den snor der sidder i grimmen skal ikke være den eneste. en sele der "napper" under armhulen gør ondt på hunden, det gør de fleste af de "gå pænt" seler desværre. Grimmen kunne vi ikke få til at fungerer - hun havde altid sit halsbånd på med sin snor også, så du har fuldstændig ret i, at der ikke kun skal være én snor.:5up: Vores sele er polstret på selve den del, som går under armhulen:-D. Dog skal det lige siges, at vi sjældent bruger den idag, da hun ikke længere trækker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts