Hop til indhold

Veltrænet hund giver pote!


Gæst Loke
 Share

Recommended Posts

Hvor er jeg bare glad for at have en (oftest) veltrænet hund!

 

Jeg kom til at tænke på det igår, hos mine svigerforældre, hvor Loke havde fundet en gammel ål. Svigerfar gik hen til ham og holdt i hans halsbånd og tog den ud af munden på ham - det brød han sig ikke om ham Loke! Og det er jo fordi at man bare siger til ham, "spyt ud" (i normalt toneleje) - så spytter han ud, og sætter sig og venter.

 

Jeg tænker bare - sikke mange situationer man skulle ud i, som var træls for hunden, hvis ikke man havde kommandoer som spyt ud, vente, nej OSV - og der er mange der ikke har det! Fx mine svigere - de har to hunde og de gider kun dække når der bliver RÅBT dæk, og brugt store kropslige fakter - hvilket jo heller ikke er rart for hunden.

 

Er det ikke godt at have kommandoer til sin hund?? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg synes helt klart det er positivt at have noge venlige signaler til sin hund som f.eks. "slip" - "væk" - "stop/nej" - "vente" osv.

 

Det gør tingene meget nemmere for alle parter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes helt klart det er positivt at have noge venlige signaler til sin hund som f.eks. "slip" - "væk" - "stop/nej" - "vente" osv.

 

Det gør tingene meget nemmere for alle parter.

 

Ja det gør det altså bare! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst achoj

For mit vedkommende synes jeg at det letter samværet mellem hund og menneske, at der er nogle helt klare kommandoer på hvad hunden nu skal.

 

Da jeg lige havde fået min hund, havde jeg astma i stor stil og når jeg ikke kunne få luft, lærte jeg ham stop, hvilket er stop og stå stille her og nu.

Jeg kunne ikke have klaret gåturene hver dag, hvis han ikke havde lært den.

 

Men kender også nogle hvor alt hvad hunden hører bliver råbt og faktum er jo at hunden bare lukker "larmen" ude.

 

Jamen jeg kan slet ikke forestille mig ikke at have dem :???:

hvad gør man så :confused:

 

Venligst Jannie

Link til indlæg
Del på andre sites

For mit vedkommende synes jeg at det letter samværet mellem hund og menneske, at der er nogle helt klare kommandoer på hvad hunden nu skal.

 

Da jeg lige havde fået min hund, havde jeg astma i stor stil og når jeg ikke kunne få luft, lærte jeg ham stop, hvilket er stop og stå stille her og nu.

Jeg kunne ikke have klaret gåturene hver dag, hvis han ikke havde lært den.

 

Men kender også nogle hvor alt hvad hunden hører bliver råbt og faktum er jo at hunden bare lukker "larmen" ude.

 

Jamen jeg kan slet ikke forestille mig ikke at have dem :???:

hvad gør man så :confused:

 

Venligst Jannie

 

Netop! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Vi bruger også diverse komandoer til Alice. Det er da meget rare end råben, skrigen og flåen i snor/halsbånd :5up:

 

Ser desværre alt for oftre folk der bare flår i snoren, når de vil have hunden skal gå videre eller når de ikke vil have hunden skal hilse osv. så får den bare et ordentlig ryk i snoren og så følger hunden jo med, så hvorfor bruge komandoer/kommunikation?!:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi HAR haft to hunde i den tid, hvor der ikke existerede andet end råb og skrig og hidsen sig op (alt var jo et tegn på, at hunden drev sit lumske spil og pønsede på at gribe magten). Nu efter hundepause på ca 15 år har vi så fået hvalp igen. Nu melder man sig i en klub, nu går man til træning, nu udstiller man sin hund, hvis den gider og nu er der pludselig mennesker omkring en, der fortæller om moderne / blød hundeopdragelse og hold op en lettelse. Slut med at være oppe i det røde feldt konstant, slut med at råbe og skrige...jamen surprise...man kan tale i et venligt tonefald til sin hvalp og den...jamen...gisp...gør det man beder den om !?! Sikke en enorm lettelse ! Så hil det ordenlige sprog...også når man taler til sin hund, hil at en hund nemt kan lærer at lystre en kommando bare man bruge de nye metoder og hil at det pludselig bare er blevet så meget mere fornøjeligt at have hund !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

LIge nøjagtig et giv slip signal må simpelthen være et must at alle hunde lærer. Det er såå rart at kunne. Jeg hader når jeg ser hundeejere, forsøge at fikse en bold ud af munden på hunden, så de kan kaste den igen. De må jo vriste kæberne fra hinanden:shock: Hvor mange gange mon hunden gider det?

 

Eller når hunden har hapset tante gertruds briller på sofabordet:shock:

 

Det eneste sheila ikke slipper promte er pinde når hun er oppe at køre.. i hvertfald ikke når vi ikke har øvet det i lang tid. Men hun gør hvis man bare fastholde det et øjeblik.. Hun slipper heldigvis pizza og mange andre madvarer hunn samler op på gaden.

 

En gang måtte jeg dog sidde i ca 5 min for at overtale hende til at slippe et harekadaver:shock: Mest fordi jeg ikke selv ville røre ved det, så jeg ville have hende til at slippe det på jorden og hun lod sig altså ikke lokke af godbidder, men det lykkes da til sidst. og det uden at skulle vride nogen kæber eller lyde truende:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...