søster lagkage Skrevet August 25, 2010 Rapporter Share Skrevet August 25, 2010 Min mor har stillet mig et spørgsmål, som jeg håber, at I vil hjælpe mig med at besvare. Hun og min stedfar har en border terrier, som er fyldt 8 år denne sommer. Otto er en slank og aktiv hund, der altid har været i god form, og aldrig har været syg. Man kan ikke umiddelbart mærke på ham, at han er blevet ældre. De sidste mange år har han og min stedfar løbet 6-7 km i ret højt tempo (på 30 min.) 2-3 gange ugentligt. Otto løber uden snor, har ingen problemer med at følge med, og logrer forventningsfuldt, så snart løbetøjet findes frem. Han virker heller ikke ekstra træt efter turene. Alligevel mener de nu, at de hellere må lade Otto gå på pension. Men de synes samtidig, at det er ærgerligt, da de nyder de fælles ture, og de jo også er med til at holde ham i god form - han skulle jo gerne blive dobbelt så gammel, som han er nu. Min stedfar er jo heller ingen årsunge mere, men synes i, at de to gråsprængte herrer skal blive ved med at løbe sammen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 25, 2010 Rapporter Share Besvaret August 25, 2010 Altså så længe hunden er rask og rørig og ikke bliver stiv og øm dagen efter en løbetur, så ser jeg da ingen grund til at stoppe. Det lyder som om de begge har stor glæde af løbeturene:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret August 25, 2010 Rapporter Share Besvaret August 25, 2010 jeg ville bare fyre den af hvis jeg var dem :klap: kan være netop lige netop er de løbeture der holder deres hund "ung" og frisk :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret August 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 25, 2010 tak for jeres svar - det beroliger mig lidt, at i ikke mener, Otto tager skade af sine løbeture. det er jo også ret vemodigt, når ens hund pludselig bliver gammel, og tanken om at han skal helt på pension, var egentlig lidt sørgelig for os alle. iøvrigt er det med at sætte tempoet ned nok ikke aktuelt - min stedfar er konkurrencemenneske, og skal snart i gang med igen at træne sig op til marathon (for 55+). Otto kommer selvfølgelig kun med på de "korte" ture tak igen :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts