Hop til indhold

Eddie søger nyt hjem akut!!!


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Ihhh hvor er jeg glad for at Eddie får mulighede for en ny start.:banan::banan:

Har sådan tænkt på ham.

 

Når plejemor er færdig med ham, begynder der nok en kamp om hvwm af os herinde der skal have ham, hvis hun da overhovedet vil af med ham til den tid.:lun::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 282
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Puha for en følelsesmæssig turbulens du har været ude i :ae:

Har først opdaget tråden nu - startede heldigvis med bagerste side om at der var en god nyhed, så da jeg læste den forfra, så var det lidt nemmere at sluge.

 

Hvor er det fedt, så mange som melder sig på banen med om de kan hjælpe eller måske kender nogen, som kan :-D

 

Og det lyder som en rigtig god løsning og en super plejemor han får :5up:

 

Lækker "stadig lille" vaps :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Hun er jo til DM nu, så vi kan da godt tilgive hende for ikke selv at have skrevet.;-)

- jeps :blink:

 

Uh, lyder godt! Er spændt på at høre mere! :banan:

Du er meget velkommen til at kigge i min tråd om DM i lydighed og Rally :blink:

 

Jeg synes det er helt OK at du er "gået bag om ryggen på mig" Aussie Aslan :blink: - gør du bare det en anden gang :mrgreen:

 

Jeg er simpelthen så taknemmelig for al Jeres sympati og opbakning :bighug::bighug::bighug:

Jeg vil også gerne rette en kæmpe tak til Aussie Aslan for hendes hjælp :kys:

 

Nu kommer der desværre bare et langt og stridsommeilgt arbejde med hans tidligere ejer, som kræver alle pengene retur og siger hvalpen ikke er normal i hovedet :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

- jeps :blink:

 

 

Du er meget velkommen til at kigge i min tråd om DM i lydighed og Rally :blink:

 

Jeg synes det er helt OK at du er "gået bag om ryggen på mig" Aussie Aslan :blink: - gør du bare det en anden gang :mrgreen:

 

Jeg er simpelthen så taknemmelig for al Jeres sympati og opbakning :bighug::bighug::bighug:

Jeg vil også gerne rette en kæmpe tak til Aussie Aslan for hendes hjælp :kys:

 

Nu kommer der desværre bare et langt og stridsommeilgt arbejde med hans tidligere ejer, som kræver alle pengene retur og siger hvalpen ikke er normal i hovedet :cry:

 

Ihhh altså, det er da noget der giver skår i glæden over at der er fundet en løsning.

Nu kender jeg hverken Eddie eller hans ejer, så jeg har ingen ret ti at udtale mig om hunden er skør, eller om ejeren bare ikke har været kompetent til opgaven. Men det får vi nok svar på, når eddie har været ved sin plejemor et stykke tid.

JEG tror på at den lille fyr nok skal blive en god hund.;-)

Han er såååå skøøøn at se på, og jeg håber vi får lov at følge hans udvikling herinde.:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

- jeps :blink:

 

 

Du er meget velkommen til at kigge i min tråd om DM i lydighed og Rally :blink:

 

Ææææi, så skal jeg jo til at arbejde for det! :fornaermet:

 

:mrgreen:

 

Nu kommer der desværre bare et langt og stridsommeilgt arbejde med hans tidligere ejer, som kræver alle pengene retur og siger hvalpen ikke er normal i hovedet :cry:

 

Ai, for helvede da!

 

Men, burde en dyrlæges udtalelse og nye ejers evne til at håndtere ham være bevis nok for, at tidligere ejer tager fejl?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Dejligt at høre, at den lille fik et godt sted at være og en plejemor, der gider ham !

 

Mht tilbagebetaling...er det ikke normalt at returnere købsprisen, hvis hvalpen returneres, når nu du har skrevet i din købskontrakt, at kræet kan leveres tilbage ?

Jamen selvfølgelig har hun krav på de penge som hun i følge kontrakten har ret til, men jeg synes det er dobbeltmoralsk og dårlig stil og henvende sig til mig og sige "jeg gør det kun for Eddies skuld ... også vil jeg for øvrigt gerne lige have penge tilbage!" :???: For Eddies skuld min bare!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen selvfølgelig har hun krav på de penge som hun i følge kontrakten har ret til, men jeg synes det er dobbeltmoralsk og dårlig stil og henvende sig til mig og sige "jeg gør det kun for Eddies skuld ... også vil jeg for øvrigt gerne lige have penge tilbage!" :???: For Eddies skuld min bare!

 

Det har du da fuldstændig ret i, det med stilen, men der er vist ikke så meget at gøre ved det. Eddie er en varer jfr købeloven og du har givet returret på den varer, så hvor træls det end er, så må du vel bare hoste op med tøsens penge...

Link til indlæg
Del på andre sites

- jeps :blink:

 

 

Du er meget velkommen til at kigge i min tråd om DM i lydighed og Rally :blink:

 

Jeg synes det er helt OK at du er "gået bag om ryggen på mig" Aussie Aslan :blink: - gør du bare det en anden gang :mrgreen:

 

Jeg er simpelthen så taknemmelig for al Jeres sympati og opbakning :bighug::bighug::bighug:

Jeg vil også gerne rette en kæmpe tak til Aussie Aslan for hendes hjælp :kys:

 

Nu kommer der desværre bare et langt og stridsommeilgt arbejde med hans tidligere ejer, som kræver alle pengene retur og siger hvalpen ikke er normal i hovedet :cry:

 

Sikke en DAAAARJLIG update at Eddie får chancen forfra som Pax hos en plejemor, der lyder som det helt rigtige sted for ham! :5up:

 

Men arj hvor er det dårligt af hans tidligere ejer altså!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan

Skulle hun også have haft pengene retur hvis hun havde aflivet hunden mindre end en uge efter hun havde varslet opdrætteren?? :vedikke:

 

Måske skulle opdrætteren både betale hunden tilbage, OG dyrlægeregningen for aflivningen?? :shock:

 

Kan opdrætteren kræve erstating fra tidl. ejer pga. evt. fejlagtig opdragelse, omgang eller misrøgt? (siger absolut ikke det er det der er tilfældet her.. men kan man vende den sådan om hvis det var tilfældet?)

 

Hvis hunden var skør (fra starten af) mon ikke så man havde opdaget det i løbet af de første par uger? Og er det en opdrætters fejl at alenehjemmetræningen er gået galt??

 

Som jeg ser det har Aussies Forever fået en "dårligere hvalp" tilbage end den hun afleverede for 9 uger siden, og derfor er det ikke rimeligt at forlange hele beløbet retur, ligegyldigt hvad der står i kontrakten..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan

Vil lige tilføje at Eddie ikke er en dårlig hvalp.. ha ha! Men det er da langt nemmere at finde hjem til en lille nuttet hvalp på 9 uger, end til en på 5½ måned med et alenehjemme problem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Skulle hun også have haft pengene retur hvis hun havde aflivet hunden mindre end en uge efter hun havde varslet opdrætteren?? :vedikke:

 

Måske skulle opdrætteren både betale hunden tilbage, OG dyrlægeregningen for aflivningen?? :shock:

 

Kan opdrætteren kræve erstating fra tidl. ejer pga. evt. fejlagtig opdragelse, omgang eller misrøgt? (siger absolut ikke det er det der er tilfældet her.. men kan man vende den sådan om hvis det var tilfældet?)

 

Hvis hunden var skør (fra starten af) mon ikke så man havde opdaget det i løbet af de første par uger? Og er det en opdrætters fejl at alenehjemmetræningen er gået galt??

 

Som jeg ser det har Aussies Forever fået en "dårligere hvalp" tilbage end den hun afleverede for 9 uger siden, og derfor er det ikke rimeligt at forlange hele beløbet retur, ligegyldigt hvad der står i kontrakten..

 

Kan kun give dig ret, vi er ikke uenige, jeg mener bare hvis der står i kontrakten man får et givent beløb tilbage så tror jeg ikke der findes mange der siger, ej ej pyt jeg behøver ingen penge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan kun give dig ret, vi er ikke uenige, jeg mener bare hvis der står i kontrakten man får et givent beløb tilbage så tror jeg ikke der findes mange der siger, ej ej pyt jeg behøver ingen penge.

 

Det er også der jeg vil hen. Det kan da godt være, at ejeren burde have mere situationsfornemmelse. Hun leverer jo en "defekt varer" retur og burde jo ikke have hvalpens pris tilbage. Jeg tror bare ikke, at det er sådan pianoet spiller, når kontrakten indeholder en tilbageleveringsgarenti om noget glipper og det kan man vel godt sige at tilfældet er i Eddies tilfælde.

 

PS: Nu er det jo en DKK-hvalp...er der ikke nogle råd at hente hos deres jurister ?!? De må da vide, hvad der er ret og rimeligt i den her situation....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

DKK's jurist vil blive kontaktet i morgen - men under alle omstændigheder kan der ikke blive tale om det fulde beløb, da der skal tages højde for visse klausuler i kontrakten.

 

- - -

 

Any way, jeg har lige fået en update fra hende som har overtaget knægten:

 

Det går ikke godt, han er bange for al ting og har hapset hendes kæreste :cry:

 

Hele denne sag gør mig så uendelig ked af det. Ja, jeg så en hvalp som skulle støttes i ting på salgstidspunktet, men hans tidligere ejer blev orienteret om dette.

Hun garanterede mig at hun kunne klare ham, hun var jo uddannet hundetræner - og jeg stolede på dette frem for min mavefornemmelse, som sagde "der er noget som ikke stemmer" :cry:

 

Hans kraftige reaktion på nuværende tidspunkt tyder dog på at mine råd ikke er fulgt, men at han enten er blevet presset i situationer han ikke kunne håndtere f.eks. ved at lokke og/eller at timing her har været total hen i vejret.

 

Min Hazzelnød og Eddie mindede utrolig meget om hinanden sindsmæssigt på salgstidspunktet, dog på nær Eddies tendens til stress, og Hazzle er i dag en frimodig hund som intet frygtet, OK hun vil ikke have at fremmede rører ved hende, men hun snuser gerne lige til dem.

 

Jeg sidder bare tilbage med en utrolig dårlig smag i munden og er drøn ked af hele sagen, når alt kommer til alt er der kun der kan bebrejdes: mig selv.

 

Jeg avlede et kuld velvidede at dette kuld ville blive vanskeligere end gennemsnittet - og hvorfor så det kunne nogle spørge?

Fordi jeg ønskede en hund med forældrernes kvalitetet, men er det god nok grund til at avle - set i bakspejlet?

 

Og jeg solgte en hund til en smadder sød og rar person, som jeg dog havde en smule tvivl om kunne klare den trods træner baggrund mv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut
DKK's jurist vil blive kontaktet i morgen - men under alle omstændigheder kan der ikke blive tale om det fulde beløb, da der skal tages højde for visse klausuler i kontrakten.

 

- - -

 

Any way, jeg har lige fået en update fra hende som har overtaget knægten:

 

Det går ikke godt, han er bange for al ting og har hapset hendes kæreste :cry:

 

Hele denne sag gør mig så uendelig ked af det. Ja, jeg så en hvalp som skulle støttes i ting på salgstidspunktet, men hans tidligere ejer blev orienteret om dette.

Hun garanterede mig at hun kunne klare ham, hun var jo uddannet hundetræner - og jeg stolede på dette frem for min mavefornemmelse, som sagde "der er noget som ikke stemmer" :cry:

 

Hans kraftige reaktion på nuværende tidspunkt tyder dog på at mine råd ikke er fulgt, men at han enten er blevet presset i situationer han ikke kunne håndtere f.eks. ved at lokke og/eller at timing her har været total hen i vejret.

 

Min Hazzelnød og Eddie mindede utrolig meget om hinanden sindsmæssigt på salgstidspunktet, dog på nær Eddies tendens til stress, og Hazzle er i dag en frimodig hund som intet frygtet, OK hun vil ikke have at fremmede rører ved hende, men hun snuser gerne lige til dem.

 

Jeg sidder bare tilbage med en utrolig dårlig smag i munden og er drøn ked af hele sagen, når alt kommer til alt er der kun der kan bebrejdes: mig selv.

 

Jeg avlede et kuld velvidede at dette kuld ville blive vanskeligere end gennemsnittet - og hvorfor så det kunne nogle spørge?

Fordi jeg ønskede en hund med forældrernes kvalitetet, men er det god nok grund til at avle - set i bakspejlet?

 

Og jeg solgte en hund til en smadder sød og rar person, som jeg dog havde en smule tvivl om kunne klare den trods træner baggrund mv.

 

:ae: .

Det er så forfærdeligt sådan noget! Har du ikke noget familie der kan passe ham et lille stykke tid? Har "plejemor" prøvet en adfærdskonsulent?

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, han er en utrolig dejlig lille basse og hvis vi havde plads nok havde jeg måske fået familien overtalt. Men nu står vi selv med en stor hvalp, så tror ikke at vi ville kunne magte det. :cry:

 

Har du prøvet gul&gratis? Den blå avis??

Ja, det er måske ikke det bedste, men det er bedre end at han får sprøjten.

Ellers, så ved jeg at det er stort da du selv har flere hunde, men kunne du prøve at tage dig af ham i et par uger og så selv prøve en adfærdskonsulent, så du også selv kan se om han virkelig er så ustyrlig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hun fik ham lørdag ik:cry: det er da en omvæltning for ham, han er 5, 5 mdr, og hapse er jo ikke det samme som at bide

 

Men han trænger jo nok til ro.

 

men at hun kræver penge tilbage, er ikke ok i mine øjne, man tager en risiko når man køber hvalp, det kan gå godt eller skidt

en aflivning koster også:damn:

Men held og lykke med det, føler med dig som opdrætter, og ønsker dig alt held med dette.

Link til indlæg
Del på andre sites

DKK's jurist vil blive kontaktet i morgen - men under alle omstændigheder kan der ikke blive tale om det fulde beløb, da der skal tages højde for visse klausuler i kontrakten.

 

- - -

 

Any way, jeg har lige fået en update fra hende som har overtaget knægten:

 

Det går ikke godt, han er bange for al ting og har hapset hendes kæreste :cry:

 

Hele denne sag gør mig så uendelig ked af det. Ja, jeg så en hvalp som skulle støttes i ting på salgstidspunktet, men hans tidligere ejer blev orienteret om dette.

Hun garanterede mig at hun kunne klare ham, hun var jo uddannet hundetræner - og jeg stolede på dette frem for min mavefornemmelse, som sagde "der er noget som ikke stemmer" :cry:

 

Hans kraftige reaktion på nuværende tidspunkt tyder dog på at mine råd ikke er fulgt, men at han enten er blevet presset i situationer han ikke kunne håndtere f.eks. ved at lokke og/eller at timing her har været total hen i vejret.

 

Min Hazzelnød og Eddie mindede utrolig meget om hinanden sindsmæssigt på salgstidspunktet, dog på nær Eddies tendens til stress, og Hazzle er i dag en frimodig hund som intet frygtet, OK hun vil ikke have at fremmede rører ved hende, men hun snuser gerne lige til dem.

 

Jeg sidder bare tilbage med en utrolig dårlig smag i munden og er drøn ked af hele sagen, når alt kommer til alt er der kun der kan bebrejdes: mig selv.

 

Jeg avlede et kuld velvidede at dette kuld ville blive vanskeligere end gennemsnittet - og hvorfor så det kunne nogle spørge?

Fordi jeg ønskede en hund med forældrernes kvalitetet, men er det god nok grund til at avle - set i bakspejlet?

 

Og jeg solgte en hund til en smadder sød og rar person, som jeg dog havde en smule tvivl om kunne klare den trods træner baggrund mv.

 

 

Altså sådan helt præcist...tror du han er ved at udvikle sig til en angstbider eller er han bare en lille skid, der skal ud og bo hos familen Nu-tager-vi-lige-det-her-helt-roligt ? Jeg synes, at du / I hæfter jer meget ved det der hapseri...

 

Og hold nu op med at bebrejde dig selv alt muligt. Det er da muligt at en af de nybagte ejere ikke kunne magte den hvalp hun købte fra kuldet, men det er jo ikke hele kuldet, der er vendt hjem sammen med en flok tåbelige ejere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...