Hop til indhold

Eddie søger nyt hjem akut!!!


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussie Aslan

Tjaa hvis jeg var blevet hjemme med ham var situationen aldrig sket..

 

Problemet var at Eddie gøede af Michael på AFSTAND, han går selv hen til Michael da Michael sætter sig ned, Michael giver ham en guf, alt er godt så længe Michael er helt i ro. Eddie kunne sagtens have valgt at gå væk igen, men satte sig ved siden af ham, hvorefter Michael rejser sig.. og BANG! Og havde jeg vidst at han ville reagere sådan, havde jeg selvfølgelig aldrig udsat ham for det..

 

I øvrigt er han efter min mening hverken dominant eller bed i kådhed eller leg.. men jeg er IKKE adfærdsbehandler, og skal derfor ikke gøre mig klog på hvad løsningen er..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 282
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tjaa hvis jeg var blevet hjemme med ham var situationen aldrig sket..

 

Problemet var at Eddie gøede af Michael på AFSTAND, han går selv hen til Michael da Michael sætter sig ned, Michael giver ham en guf, alt er godt så længe Michael er helt i ro. Eddie kunne sagtens have valgt at gå væk igen, men satte sig ved siden af ham, hvorefter Michael rejser sig.. og BANG! Og havde jeg vidst at han ville reagere sådan, havde jeg selvfølgelig aldrig udsat ham for det..

 

I øvrigt er han efter min mening hverken dominant eller bed i kådhed eller leg.. men jeg er IKKE adfærdsbehandler, og skal derfor ikke gøre mig klog på hvad løsningen er..

 

Det er så let at sidde her på sidelinien og gøre sig klog, jeg er overbevist om at du har gjort alt i bedste mening, og af erfaring ved jeg, at det slet ikke er let at have med en så usikker hund at gøre :ae:

 

Dog vil jeg indskyde, at Baldur ville også have forsøgt at komme hen til det han var bange for, for ham var det en måde at forsøge at komme til at bedømme præcist hvor farligt situationen var. Og lige netop den adfærd gør det så svært at bedømme hvornår hundens grænse bliver overskredet, og jeg lærte det også kun ved erfaring (trial and error).

 

Så jeg forstår udemærket godt at du havnede i den situation du gjorde, og det er også derfor jeg tror at det bedste for Eddie vil være hvis han kommer i hænderne på en der er vant til at have med så usikre hunde at gøre, for det er sgu ikke let...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaa hvis jeg var blevet hjemme med ham var situationen aldrig sket..

 

Problemet var at Eddie gøede af Michael på AFSTAND, han går selv hen til Michael da Michael sætter sig ned, Michael giver ham en guf, alt er godt så længe Michael er helt i ro. Eddie kunne sagtens have valgt at gå væk igen, men satte sig ved siden af ham, hvorefter Michael rejser sig.. og BANG! Og havde jeg vidst at han ville reagere sådan, havde jeg selvfølgelig aldrig udsat ham for det..

 

I øvrigt er han efter min mening hverken dominant eller bed i kådhed eller leg.. men jeg er IKKE adfærdsbehandler, og skal derfor ikke gøre mig klog på hvad løsningen er..

 

Jeg vil afgjort sige angst, det passer fint med gøeriet, og med snap når manden rejser sig, jeg er overbevist om at det kan arbejdes med, det er fint at lade hunden selv gå hen til folk som her, fint at den tager godbidder, men den skulle så have været kaldt væk fra figuranten FØR denne rører sig i starten.

Lige nu syntes jeg der er langt til Sjælland, han lyder som en dejlig lille hvalp med masser af ting at arbejde med og hvor ville jeg da gerne:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så let at sidde her på sidelinien og gøre sig klog, jeg er overbevist om at du har gjort alt i bedste mening, og af erfaring ved jeg, at det slet ikke er let at have med en så usikker hund at gøre :ae:

 

Dog vil jeg indskyde, at Baldur ville også have forsøgt at komme hen til det han var bange for, for ham var det en måde at forsøge at komme til at bedømme præcist hvor farligt situationen var. Og lige netop den adfærd gør det så svært at bedømme hvornår hundens grænse bliver overskredet, og jeg lærte det også kun ved erfaring (trial and error).

 

Så jeg forstår udemærket godt at du havnede i den situation du gjorde, og det er også derfor jeg tror at det bedste for Eddie vil være hvis han kommer i hænderne på en der er vant til at have med så usikre hunde at gøre, for det er sgu ikke let...

 

Bitten gør præcis det samme - så sent som i morges mødte vi en meget venlig mand på gåturen, som var meget rolig og lod Bitten gå imod ham.. Og selvom han stod bomstille, nåede jeg lige at se/mærke det blev for meget - desværre var jeg ikke hurtig nok til lokning, og hun nåede at fare frem mod ham..

Det er næsten det værste, når man har lært det efter utallige uheldige situationer - og man så alligevel ikke når at gøre noget ved det. Sådan nogle ting lærer en ikke at presse citronen med hunden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Bitten gør præcis det samme - så sent som i morges mødte vi en meget venlig mand på gåturen, som var meget rolig og lod Bitten gå imod ham.. Og selvom han stod bomstille, nåede jeg lige at se/mærke det blev for meget - desværre var jeg ikke hurtig nok til lokning, og hun nåede at fare frem mod ham..

Det er næsten det værste, når man har lært det efter utallige uheldige situationer - og man så alligevel ikke når at gøre noget ved det. Sådan nogle ting lærer en ikke at presse citronen med hunden..

 

Jeg tror at det skyldes at hunden har modsatrettede følelser, på den ene side vil de gerne og på den anden side tør de ikke... Baldur udsendte meget modsatrettede signaler og tit så han ud som om han var ellevild for at få lov til at komme hen til den person han var bange for, men lige så snart han kom tæt på, så kunne man se at han ikke vidste hvordan han skulle håndtere at være så tæt på det han egentlig var frygtelig bange for :cry:

 

Jeg var så heldig, at Baldur reagerede ved at humpe folk når angsten tog over (ren stress handling), og det gav mig lidt længere snor med hensyn til at lære af mine fejl (som der var mange af). Men hver gang jeg begik disse fejl, så stillede det os jo endnu engang tilbage i træningen, så det var absolut noget jeg forsøgte at undgå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan

Lonnie, jeg tror du rammer helt plet.

 

Jeg er absolut ked af at hans reaktion er at bide, og ikke alt muligt andet..

 

Har haft mange bange hunde boende, og ikke én gang har jeg været nervøs for at de ville komme i situationer hvor de ville bide..

 

Nu har jeg ham IKKE boende, og jeg vil lade plejemor om at vurdere ham, men nu så jeg hans "mørke side" i går, og havde faktisk ikke set nogen adfærd før det som jeg var bekymret over, men jeg kan godt forstå at plejemor synes det er en stor mundfuld, og tror hendes største bekymring er OM der findes et egnet hjem som kan tilbyde det Eddie har brug for, og samtidig være ansvarligt mht. hans reaktioner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det "kun" mænd han er bange for? Eller er der andre ting?

 

Han må stadig gerne komme på båd ferie, men om det vil gøre tingene værre for ham, at skulle fra det ene sted til det andet og så det tredje 2 uger senere, ved jeg ikke. Der er i hvert fald meget zen roligt på en vuggende skude.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan

Nej det er ikke kun mænd... og det er stort set umuligt at forudse hvad han reagerer og ikke reagerer på... Nogle ting tager han med ophøjet ro.. en løs hund der høvler over i hovedet på ham - intet problem, men pludselig farer han sammen fordi en hundeførers lomme knitrede..??

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er ikke kun mænd... og det er stort set umuligt at forudse hvad han reagerer og ikke reagerer på... Nogle ting tager han med ophøjet ro.. en løs hund der høvler over i hovedet på ham - intet problem, men pludselig farer han sammen fordi en hundeførers lomme knitrede..??

 

Det lyder rigtig øv, gad vide om der er sket noget eller om han har ja, jeg ved ikke, en byld der trykker i hjernen - et eller andet fysisk som gør noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Han lyder meget som Merlin. Jeg ville sige at da han kun er 5 mdr gammel, tror jeg et stabilt hjem med masser af overblik og erfaring ville gøre underværker. Jeg ville ikke selv være nervøs for at tage en hund som ham, hvis situationen var til det.

 

Jeg tror også det kan gøre underværker for ham. Han er jo også i en lidt kritisk alder nu, hvor han kan være mere følsom end ellers - det skal man huske at tage i betragtning. Meget af hans angst og nervøsitet kan ganske enkelt forsvinde med alderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, er det ikke fantastisk! Sikken en samling skønne mennesker, der gider at gå så meget op i denne hvalps fremtid. Det kan godt gøre mig glad på sådan en helt almindelig flad torsdag:bighug:

 

Tja, bare der kommer en konstruktiv løsning på kræets fremtid. Det er synd, at han skal flyttes rundt og rundt. Nogle må da have overskuddet til at give ham det han har brug for...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

For satan da... Ville sådan ønske jeg havde tid og plads til at kunne tage ham.

 

For jeg VED at det er muligt at træne væk - Har gjort det med Bamse hvis problemer lyder meget som Eddies og Bamse var 4 da vi startede projektet.

Hvilket jo ikke gjorde det nemmere....

 

Men det kræver også bare rigtig, rigtig meget tid og overskud, som vi bare ikke har lige nu.

 

Øhj... Hvor er jeg bare ærgerlig over det, for havde jeg tiden, så havde jeg taget ham og ofret det det kostede i adfærdsbehandlere osv. for han er altså skøn :lun:

 

Ville sådan ønske at jeg kendte nogen, der kunne påtage sig opgaven, for Eddie er bare for ung til at være "fortabt" allerede :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Det er sødt sagt af dig :-) ... jeg er også sikker på at der kunne rettes op på ham, men det vil kræve rigtig meget arbejde og det kan man ikke forvente nogen skal påtage.

Jeg har sendt en mail til hans plejemor og forventer at Eddie snarest vil rejse over regnbuebroen :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det er sødt sagt af dig :-) ... jeg er også sikker på at der kunne rettes op på ham, men det vil kræve rigtig meget arbejde og det kan man ikke forvente nogen skal påtage.

Jeg har sendt en mail til hans plejemor og forventer at Eddie snarest vil rejse over regnbuebroen :megaked:

 

Hvor er det bare forfærdeligt :megaked:

 

Kan godt forstå at folk bakker ud når man står med så stort et projekt - Har selv stået med et - Men det er bare det hele værd, når det så lykkes og har man tiden til det så er det den mest givende oplevelse man kan få.

 

Men den der med tid og overskud, er bare en næsten umulig ting at finde for de fleste - For det kræver virkelig meget :cry:

 

Håber han får en god afslutning på hans alt for korte liv og trods alt slipper for flere grimme oplevelser, men i stedet kan have det godt med alle de andre hunde vi savner, på den anden side af regnbuebroen.

 

Håber dog til det sidste, at der dukker en engel op, der er klar på opgaven.... Men lykkes det ikke at finde vedkommende, så er det trods alt en bedre løsning, end at han skal hoppe fra de ene hjem til det andet.

 

Føler med dig - Det må være ganske forfærdeligt! :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...