Hop til indhold

BernerRikke handler samojedeulv


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Fra ringtræning i går - det lød som om hun tilsidst fik ham til at holde lidt kæft :engel:

 

IMG_5614.jpg

 

IMG_5611.jpg

 

IMG_5633.jpg

 

IMG_5607.jpg

 

IMG_5608.jpg

 

IMG_5609.jpg

 

IMG_5615.jpg

 

IMG_5616.jpg

 

IMG_5617.jpg

 

IMG_5620.jpg

 

IMG_5626.jpg

 

IMG_5628.jpg

 

IMG_5630.jpg

 

IMG_5631.jpg

 

IMG_5634.jpg

 

 

Det her er vist ikke stå træning hva :blink:

IMG_5618.jpg

 

 

Og mig med Møffe som ikke tog blikket fra mig en eneste gang, oooooh my god madglad hund er et helt nyt koncept for mig, kan jeg godt se, endte med "give Møffe godbid - SÅ få ham til at stå"

IMG_5619.jpg

 

IMG_5621.jpg

 

IMG_5606.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey og så ved jeg ikke hvor meget du kunne høre jeg sagde igår, der var virkelig meget larm, men altså, man skal helst ikke løbe for tæt med Motor, han bliver hurtigt lidt rundtosset og så har han vist en ide om, at man er ude på at træde ham over tæerne - og så løber han på ingen måde pænt...

 

Og så er han ret god til at lystre på "højre, venstre, dreje".

 

Han er faktisk lidt en kommando tosse med sådan noget, han vil gerne høre hvad han skal før han skal det :genert:

 

Han kan "kigge" eller "stååå" og så elsker han hvis man med lyyys tøsestemme siger "fiiiiiine huuund".

 

Vi lover at øve noget mere stå pænt med ham :engel:

 

Tak fordi du gider! :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fra ringtræning i går - det lød som om hun tilsidst fik ham til at holde lidt kæft :engel:

 

Jeps, det lykkedes - lige indtil han så sin moar løbe med Møffe, så blev han jaloux og SÅ kunne han ellers gø højt :mrgreen:

 

IMG_5609.jpg

 

MEGET beskrivende billed af Motor :mrgreen:

 

 

IMG_5620.jpg

 

Det billede beskriver så Motor til sidst :mrgreen:

 

Er ret stolt - til sidst kunne han stå i flere sekunder uden at gø og hyle - han pev kun lidt nu og da :engel:

 

IMG_5626.jpg

 

Motor skal lokkes med godbid for at løbe rigtigt - ellers løbe han en meter foran :mrgreen:

 

IMG_5630.jpg

 

Motor dængser for ringtræneren :engel: Det var han god til! :mrgreen:

 

Det her er vist ikke stå træning hva :blink:

IMG_5618.jpg

 

 

:engel:

 

Du har altså en hund der er glad for at bjæffe og andre hundes numser! :fornaermet: Han trængte til lidt "time-out" :mrgreen:

 

Men hvor er Motors pels altså bare dejlig at putte hovedet i :lun:

 

Og mig med Møffe som ikke tog blikket fra mig en eneste gang, oooooh my god madglad hund er et helt nyt koncept for mig, kan jeg godt se, endte med "give Møffe godbid - SÅ få ham til at stå"

 

Dængse-Møffe :mrgreen: Kæft, han var sjov at se på i starten! Hvad vil du ha' jeg skal gøre, hvad, hvad, hvad?! :ivrig: Seeee, jeg går plads, jeg bakker ind på plads, jeg snurrer ind på plads, jeg går plads ved din side, fuuuuuld kontakt, jeg løber i plads ved din side med fuuuuuuuld kontakt, jeg sitter på plads, jeg plads plads plads plads plaaaaaaaddddsssss!

 

Til sidst kunne han vist godt præstere lidt andet :mrgreen: Så ham da ligge ned på et tidspunkt - med fuld kontakt til Buddha :lol:

 

IMG_5621.jpg

 

 

Ooooh, genkendelsens glæde! Han ælsker ringtræneren, han har frolicker :mrgreen:

 

Nu var han ikke alt for umulig, vel? :genert:

 

IMG_5606.jpg

 

Plads hund :mrgreen:

 

Hey og så ved jeg ikke hvor meget du kunne høre jeg sagde igår, der var virkelig meget larm, men altså, man skal helst ikke løbe for tæt med Motor, han bliver hurtigt lidt rundtosset og så har han vist en ide om, at man er ude på at træde ham over tæerne - og så løber han på ingen måde pænt...

 

Ok, must remember! :-D

 

Og så er han ret god til at lystre på "højre, venstre, dreje".

 

Fik fat i "højre" og "venstre", men han reagerede ikke rigtigt - sikkert fordi jeg ikke er moar :mrgreen: Men måske næste gang - vi nåede vist at blive helt gode venner :lun:

 

Han er faktisk lidt en kommando tosse med sådan noget, han vil gerne høre hvad han skal før han skal det :genert:

 

Hehe, skøre kræ! :lol:

 

Han kan "kigge" eller "stååå" og så elsker han hvis man med lyyys tøsestemme siger "fiiiiiine huuund".

 

Ok, jeg sagde så "dygtiii' Motor" - det kan jeg huske, at du brugte en af de andre gange :mrgreen: Det virkede vist også ok :-D

 

 

Vi lover at øve noget mere stå pænt med ham :engel:

 

Ville sætte mest pris på noget træning med rokering af ben - stå pænt blev han faktisk helt god til. Men uuuuh, ikke rør mine ben, så drejer jeg rundt om mig selv :mrgreen:

 

Har fået en pb om, at han ser ud til at stå kalveknæet og det skal rettes, når han gør det :genert:

 

Tak fordi du gider! :vuf:

 

Så lidt, synes bare det er hyggeligt :banan:

 

Typisk Motor at kravle op i røven på nabohunden:rolleyes::mrgreen:

 

Typisk alle hanhunde vidst :engel:

 

Sikke dog et skummelt sted I træner :shock:

 

Ja, det er lidt skummelt - men ikke så skummelt, som det ser ud på billederne, der ser det ud, som om det er taget ud af en gyserfilm :shock:

 

Det er altså bare en uskyldig P-kælder med fri luft til den ene sider :mrgreen:

 

Men dejlige billeder, og det lyder til at træningen gik ok :-D

 

Det gjorde træningen også :banan:

 

Der har været god akustik for Motor

 

Det gjorde han også brug af :mrgreen:

 

Øv, ingen knæhasebidningsbilleder, dem havde jeg ellers glædet mig til at se. :mrgreen:

 

Uuundskyld, men det er Motor altså for artig til :engel:

 

Hvor er i gode:5up::klap:

 

Det tager vi som en ros, når det kommer fra sammy-udstillingseksperten :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor skal lokkes med godbid for at løbe rigtigt - ellers løbe han en meter foran :mrgreen:

 

 

Han har da lært noget af årets verdensvinder, den løb også foran, så det er vel ikke helt forkert?

 

Synes slet ikke det ser så tosset ud. Er der en årsag til, at I har byttet hunde? (måske det står et sted, jeg har ikke opdaget det :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har da lært noget af årets verdensvinder, den løb også foran, så det er vel ikke helt forkert?

 

Synes slet ikke det ser så tosset ud. Er der en årsag til, at I har byttet hunde? (måske det står et sted, jeg har ikke opdaget det :oops:)

 

Fordi Rikke skal løbe med ham til ballerup udstillingen... jeg tør ikke.

 

 

Hvad er kalvknæet?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Stjæl afsted. Jeg prøvede at rette på Motors ben tidligere i dag, det må jeg gerne, bare ikke altid han bliver stående stille bagefter. Synes det er nemmere at cirkle ham ind i rigtig position... Kan se om jeg kan filme det, vildt svært at forklare...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor hyggeligt med ringtræning. Trænger også til at komme af sted med de to yngste. Nu I har været i Hørsholm, betyder det så de stadig ikke er i gang på Mosede?

 

Og så to spørgsmål: hvorfor er der ikke udstillingsline på dyrene nu det er det der trænes, sådan at der er meget tydeligt forsignal? Og hvorfor er det der ikke handles lidt mere på hundene (lige de to racer/drenge der nu er billeder af)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ooooh, genkendelsens glæde! Han ælsker ringtræneren, han har frolicker :mrgreen:

 

Nu var han ikke alt for umulig, vel? :genert:

 

Træneren startede med at vise, at han INGEN godbidder havde i hånden :lol: Han var på ingen måde umulig :-D

 

Plads hund :mrgreen:

Du må stoppe med al den plads-øvning - totalt vildt at stå med en hund som lavede 8 forskellige plads øvelser uden jeg havde sagt en lyd :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor hyggeligt med ringtræning. Trænger også til at komme af sted med de to yngste. Nu I har været i Hørsholm, betyder det så de stadig ikke er i gang på Mosede?

 

Ingen anelse med Mosede - hader stadig at tale i telefonen, så holder mig til dem, hvor man undgår telefon-samtaler :genert: Medmindre det er streng nødvendigt :mrgreen:

 

Og så to spørgsmål: hvorfor er der ikke udstillingsline på dyrene nu det er det der trænes, sådan at der er meget tydeligt forsignal? Og hvorfor er det der ikke handles lidt mere på hundene (lige de to racer/drenge der nu er billeder af)?

 

Jeg ville ikke udsætte Buddha for ansvaret med 55kg livlig hund, der kan finde på at springe ud i linen, så han blev derfor handlet i selen. Er så angst for nakkeskader og vil ikke lade andre stå med ansvaret for min hunds nakke :genert: Derudover vil jeg ikke snakke mere for Buddhas handling af Møffe, men han var i hvert fald god til at gå plads :mrgreen:

 

Ang. Motor, så havde han nu en retriever-line-agtig ting på, som hans pels ikke var så begejstret for. Måtte flere gange rede ud, fordi pelsen uglede. Selen sad bare på Motoren, ingen line i den :-D

Derudover, så er det første gang jeg træner med ham, så små slag :mrgreen: Succesen var, at han faktisk stod i flere sekunder til sidst og undede mig mere end nogle få splitsekunders opmærksomhed :banan: Og han var ikke så glad for, at jeg rykkede på hans ben, så skulle de alle sammen lige flytte sig :lol: Så der må vi lige gå ned i kriterie.

 

Mener du andet med handle? Er jo stadig nybegynder i denne verden :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så to spørgsmål: hvorfor er der ikke udstillingsline på dyrene nu det er det der trænes, sådan at der er meget tydeligt forsignal? Og hvorfor er det der ikke handles lidt mere på hundene (lige de to racer/drenge der nu er billeder af)?

Motor havde en tyk line på om halsen, tror Rikke var bange for at den anden ville springe, og tror hun forsøgte at handle ham, men tror ikke han vil have flyttet ben - i det hele taget er han vel sådan rimelig ukoncentreret og springfjederagtig når der sker så mange ting rundt om ham.

 

Mosede aner jeg desværre intet om..

Link til indlæg
Del på andre sites

Træneren startede med at vise, at han INGEN godbidder havde i hånden :lol: Han var på ingen måde umulig :-D

 

Haha, dygtig træner! Så blev Møffe skuffet! :mrgreen:

 

Du må stoppe med al den plads-øvning - totalt vildt at stå med en hund som lavede 8 forskellige plads øvelser uden jeg havde sagt en lyd :klap:

 

Men jeg siger jo, jeg ikke træner det specielt meget for tiden :genert: Kun med TYDELIGT kroptegn. Ellers træner jeg twist, twist og twist og endnu mere twist. Så ville næsten have været mere logisk, om du havde stået med en hund, der blev ved med at rykke hovedet mod højre (venstre for os) :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor havde en tyk line på om halsen, tror Rikke var bange for at den anden ville springe, og tror hun forsøgte at handle ham, men tror ikke han vil have flyttet ben - i det hele taget er han vel sådan rimelig ukoncentreret og springfjederagtig når der sker så mange ting rundt om ham.

 

Mosede aner jeg desværre intet om..

 

Nej, synes bare, at den anden er så sner og så med en hund, jeg intet anede om hvordan ville opføre sig, med mig i den anden ende af linen :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, man skal selvfølgelig også tage forbehold for nogle små (og tunge) pelskugler, der kan have sin egen vilje.

 

Med at handle mere tænker jeg, at jeg ville handle begge racer med "fast tag" i halsbåndet, for derved også at støtte hunden når dommeren kommer og kigger. På denne side er der eksempler med begge racer i forhold til min tanke. http://www.bestjunior.com/workingbjphotos2007.html

 

Ih, trænger også til ringtræning. Især med Sally som ikke har været udstillet længe og som jeg har meldt til udstiling i næste weekend... Bare ærgerligt jeg får gæster til mad onsdag, for så bliver det ikke sådan lige at nå til Hørsholm midt i det hele...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, man skal selvfølgelig også tage forbehold for nogle små (og tunge) pelskugler, den kan have sin egen vilje.

 

Med at handle mere tænker jeg, at jeg ville handle begge racer med "fast tag" i halsbåndet, for derved også at støtte hunden når dommeren kommer og kigger. På denne side er der eksempler med begge racer i forhold til min tanke. http://www.bestjunior.com/workingbjphotos2007.html

 

Ih, trænger også til ringtræning. Især med Sally som ikke har været udstillet længe og som jeg har meldt til udstiling i næste weekend... Bare ærgerligt jeg får gæster til mad onsdag, for så bliver det ikke sådan lige at nå til Hørsholm midt i det hele...

 

Øv med kombineret onsdag og gæster!

 

Hm, ja, jeg handler Møffe med et tag i halsbåndet noget af tiden, da det synes at få ham til at stå bedre/mere stabilt (støtten behøver han ikke, det er han for naiv til :mrgreen:), dog ikke i samme grad, som jeg ser det på udstillingsbilleder fra USA. Men tror ikke, at det er sådan, samojede generelt handles i DK? :hmm:

 

Tænker, inde på Cabaka's hjemmeside, hvor nærmest alle hundene er champs og multichamps, der er det "freestand" billeder alle sammen? :hmm: Synes også, at de klart ser bedst ud sådan, de står herligt :lun:

 

Biiiig difference!

 

:: Welcome to Kennel Cabaka ::

 

440_Morgan_Miller,_Upper_Marlboro_Kennel_Club,_Samoyed.jpg

 

Derudover, så tror jeg, at Motor ville flygte, hvis jeg foreslå at holde ham oppe på den måde - han bryder sig absolut IKKE om halsbånd, der på nogen måde strammer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

En af de ting professionelle handlere siger som hovedregel er; glem "plejer". Det er set flere gange, at der kommer nye i en race og handler anderledes. Så snart de begynder at placere sig godt med deres hunde, begynder alle andre at fremvise deres hunde anderledes også. Spørg bare Kennel Löwchen.

 

Nu har Morell også haft samojeder i en lang, lang årrække og lærer sine hunde fra de kan gå selv, hvordan de skal gå og stå i en udstillingsring. Derfor har de ikke brug for den tætte handling og støtte som andre kan have brug for. Det nytter ikke noget at freestacke hunden hvis den ikke på egen hånd strammer sig an, men bare står og hænger. Det handler ikke om hvor langt fra man kan handle hunden, men det billede af hunden man giver dommeren i de sekunder h*n kigger på den.

 

Man må ikke glemme, at der er meget træning i det at udstille og især hvis hunden skal stå godt når den free stackes. Nogle racer har lettere ved at se godt ud på den vis, men selv de der er bygget til det, er stadig trænet til punkt og prikke.

 

Jeg har sagt det før og siger det gerne igen - trods risikoen for at lægge mig ud med det ganske danske bernerfolk - at bernere generelt ikke fremvises særlig godt. Ved også at chrxxxx herindefra ved flere lejligheder har siddet ringsekretær på racen, og har måtte lægge øren til dommeres ønske om, at hundene blev vist bedre (og mere effektivt). Så bare fordi "man" ikke gør sådan i racen, betyder det ikke at det er forkert - jævnfør ovenstående.

 

For inspiration i forhold til at handle bernere ville jeg sætte mig over ved newfoundlandringen og se på når Svend Lövenkjær eller Einar Paulsen fremviser hunde. Og for samojeder ville jeg tage en tur forbi aussie ringen og se på Bitta Wöchlich og Gitte Strandly. Gitte Morell absolut også dygtig og værd at lære af.

 

Men se det i levende live, for som du også kan se på hjemmesiden, er der stor forskel på hvordan hundene er stillet på egne sider/fotos og hvordan der handles på udstillinger. Nu har jeg selv været med til at tage et væld af billeder af hunde, og når du skal tage billeder til en hjemmeside er det ikke ualmindeligt at der bruges en god halv times tid på det. Hunden bliver rettet til med hjælp fra fotografen, der har det bedste view og der bliver ofte taget 50-100 billeder, hvoraf man kun sidder tilbage med 4-5 man reelt vil vælge i mellem. På en udstilling har du rundt regnet to minutter, hvor du kan overbevise dommeren om at den hund du står med, er en super udgave og værdig repræsentant for racen.

 

En hund handles bedst når man egentlig ikke har lagt mærke til hvad handleren laver, men kun ser en hund, der præsenterer sig fabelagtigt.

 

Og så; bare for ligesom at fortsætte stilen med at pege fingre... Måske har jeg sagt det før, i så fald håber jeg I bærer over med mig - men ringtræning i DKK ser jeg udelukkende som en mulighed for at træne, at hunden skal kunne koncentrere sig i selskab med mange andre hunde. Der er ikke mange gode fif og tricks at hente der. Ikke engang fra de der selv har racen. Det kan selvfølgelig sagtens være, at der er nogle af trænerne der har meget styr på egen race. Men kender et par stykker der har fungeret som trænere, og de har ikke været dygtige til at se hund, og har heller ikke fremstået som dygtige udstillere indenfor egen race.

 

Hvis det virkelig skal rykke noget i forhold til egen handling, så kan særlige kurser (der dog koster) varmt anbefales. Har ikke selv været af sted, men har til gengæld brugt meget tid ved ringside, som ringsekretær (hvor der er blevet givet mange gode råd fra dommere, der også selv er dygtige udstillere) og så har jeg fået gode råd af flere opdrættere, der selv har været absolut i top i deres tid som juniorhandlere.

 

Og hov - så fik jeg hamret lidt for meget i tastaturet igen.... So sorry!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil give Rikke ret i, at Motor IKKE bryder sig om for stramme halsbånd, han vrider sig og vil ud af dem (ja, han er meget selvretfærdig). Man kan sagtens have snor om halsen på ham, men hvis man strammer/hiver for meget, så går der lidt æsel i ham...

Men jeg forsøger at øve lidt med ham herhjemme, altså udstillingslinen. Han har aldrig gået med halsbånd, så forstår godt hans fornærmethed :mrgreen:

 

Og som skrevet skal jeg nok øve mere stå og pille ben med ham, men der er stadig en verden til forskel om det er mig der gør det hist og pist, og ja selv mig der gør det et sted som ringtræning hvor alt sker på én gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil give Rikke ret i, at Motor IKKE bryder sig om for stramme halsbånd, han vrider sig og vil ud af dem (ja, han er meget selvretfærdig). Man kan sagtens have snor om halsen på ham, men hvis man strammer/hiver for meget, så går der lidt æsel i ham...

Men jeg forsøger at øve lidt med ham herhjemme, altså udstillingslinen. Han har aldrig gået med halsbånd, så forstår godt hans fornærmethed :mrgreen:

 

Og som skrevet skal jeg nok øve mere stå og pille ben med ham, men der er stadig en verden til forskel om det er mig der gør det hist og pist, og ja selv mig der gør det et sted som ringtræning hvor alt sker på én gang.

 

Halsbåndet behøver ikke være stramt og ubehageligt. Det vil nok være mere ubehageligt jo længere oppe af snoren man holder, i forhold til hvis man griber nedenom de ringe det går i gennem, og holder op i dem.

 

Men alt er jo selvfølgelig et spørgsmål om træning, og ingen hunde er bare født til det de præsterer i forskellige sitautioner. Vi har alle stået med en hund, der eksempelvis i udstillingsøjemed, har skulle lære impulskontrol og at det kan være sjovt at "kede sig".

 

Det er selvfølgelig bare lettere, når man har trænet det fra hunden er ganske lille. Men det er som bekendt aldrig for sent at lære en hund nye tricks.

 

Ayoe har jo eksempelvis været i gang siden hun var helt lille... mk101-albums-toserne-picture2635-ayoe-11-uger.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...