Hop til indhold

Alene hjemme kontra alene i bilen


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg sidder her og fundere over forskellen i mellem hjem og bil :hmm:

 

Jeg har jo det princip at Luna ikke skal efterlades to gange på én dag, men jeg kan jo godt finde på at tage hende med i bilen og lade hende sidde i den mens jeg går ind og handler, og det har hun det fint med.

 

Men hvori ligger forskellen imellem at blive efterladt i bilen og blive efterladt derhjemme? Luna har som sagt ikke noget imod at blive efterladt i bilen, men hun har så absolut noget imod at blive efterladt i hjemmet efter at jeg allerede har været afsted én gang.

 

Er det et spørgsmål om træning, eller forbinder Luna bilen med kortere vente tid, spændende aktivitet, eller hvad er det der gør at det er ok at blive efterladt i bilen, men ikke herhjemme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været dum og ikke har lært Ozzie og være alene hjemme endnu, da vi jo bor på camping så er det ikke helt nemt fordi man skal tage så meget hensyn til gæster og dem der ellers bor her, og de gange jeg har prøvet har han gøet og pivet, men nu går jeg også hjemme, og når jeg skal i gang så bliver det 3 timer om aften hvor far er hjemme, så det går indtil vi får vores rækkehus, så er jeg nød til og lære ham det.

 

Men i bilen har vi gået ind og ud af dem hvor han bare har sidet og kigget efter os men ikke sagt noget, så det kan han godt, jeg ved ikke helt hvad forskellen er, men måske der er mere og kigge på når de sidder i bilen, så de ikke tænker over det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, Sally kan ikke efterlades helt alene (hun gør, men er generelt en hysterisk skabedukke som gerne brokker sig højlydt!! over meget små ting :rolleyes:). Charles kan godt. Nu er vi jo så sjældent to om at gå med en hund -så slemme er de trods alt heller ikke :blink: -jeg mente at vi tit efterlader dem (sammen) flere gange om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, Sally kan ikke efterlades helt alene (hun gør, men er generelt en hysterisk skabedukke som gerne brokker sig højlydt!! over meget små ting :rolleyes:). Charles kan godt. Nu er vi jo så sjældent to om at gå med en hund -så slemme er de trods alt heller ikke :blink: -jeg mente at vi tit efterlader dem (sammen) flere gange om dagen.

 

Så forstod jeg :-D

 

Er det noget I har lært dem, eller det ligesom bare kommet af sig selv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Her kan det være problematisk at gå fra de andre hunde, hvis de har luret hvad vi skal (når det grønne tøj kommer på...). Så der bliver jeg som regel nødt til at tage alle tre med i bilen, for at undgå der er hylen når jeg er væk.

 

Det kan der såmænd også være i bilen, hvis jeg ikke får taget den ældste med ud når det er de andre der skal træne - men der generer det i det mindste ikke de andre.

 

Hos mine er jeg overbevist om at de forbinder bilen med at være med, at der skal ske noget spændende. Ikke at de er mere trygge i den end hjemme. Blot at de ikke holdes udenfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

God tråd:5up:

 

Zita's alene hjemmetræning kniber stadig lidt

men hun har sjovt nok heller ikke nogle problemer med at blive efterladt i bilen

der kan hun sagtens ligge 1 time uden problemer :hmm:

 

jeg har også spekuleret en del over hvorfor der er sådan en forskel på hende.

har overvejet om det er fordi hun bare har lært at slappe af når hun er i sit bur i bilen:vedikke: men det kun min 'Zita teori'

Link til indlæg
Del på andre sites

Så forstod jeg :-D

 

Er det noget I har lært dem, eller det ligesom bare kommet af sig selv?

Det er kommet af sig selv. Jeg har jo altid kommet hjem til frokost for at lukke dem ud, og der er jo jo selvsagt gået fra dem igen for at tage tilbage på arbejde. Hvis vi så skal et eller andet om aftenen igen, ja så bliver det jo tre gange.

Nu ser dagene lidt anderledes ud, da Martin er mere hjemme, men derfor bliver de stadig efterladt, bare for for kortere tid ad gangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

I min verden er det afveksling..

 

Når jeg lige er kommet ind af døren, forlader jeg heller ikke Basse, men jeg tager hende gerne med i bilen hvis jeg skal nogle ærinder, og det har hun intet imod.. Så slapper hun bare af, sidder evt. og kigger på de andre mennesker på p-pladsen..

 

Men i min verden handler det om at hun ikke er blevet efterladt, men taget med, og at bilen jo er et andet sted end lejligheden, så hun ikke bare skal sidde det samme sted og kukkelure...

 

Og afhængig af intervallerne kan jeg sagtens køre fra Basse flere gange på en dag...

Kan f.eks køre ud om formiddagen og ordne nogle ting, for derefter at vende hjem til frokost-tid, og tage på arbejde ved 15/16-tiden.. Det har jeg ingen problemer med, og Basse har heller ikke..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...