Hop til indhold

Endnu en grund til at lære sin hund at gå pænt i snor


Lonny
 Share

Recommended Posts

Det lyder som en flexiline.

 

De tynde nylonsnore fra flexier skærer i hvert fald rigtig godt.

 

Min mor har fået revet hele hende hånd op indvendig på en flex snor da bondi synes han skulle løbe efter en hund og hun var så smart at hive i selve snoren. DOOOH :stupid:

 

Ja, det er nogle meget tynde liner flexierne har, og af ren refleks, så kommer man jo nok til at hive fat i selve line, og så kan jeg altså godt forestille mig at man kan komme voldsomt tilskade...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er nogle meget tynde liner flexierne har, og af ren refleks, så kommer man jo nok til at hive fat i selve line, og så kan jeg altså godt forestille mig at man kan komme voldsomt tilskade...

 

 

Jeps har selv gjort det en gang, da vi havde ham i flexsnor ude i haven, og han løb frem mod en der kom gående, men tog mig i det da jeg kom i tanke om min mor, så skyndte mig og slippe igen. puha. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Tror de fleste med fleksline har prøvet at "brænde" sig på den der latterlige nylonsnor..

 

Havde jeg en hund med flere kræfter end jeg har nu - så tror jeg ikke jeg ville turde bruge dem..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tidligere på året var jeg til et jursus i hundemassage. En af deltagerne var så "hensynsfuld" at lade en stor schæfer/berner sennen blanding få fuld flexi på kryds og tværs gennem lokalet. Det er farligt med så tung en hund for enden af sådan en tynd snor.

Jeg har høje spinkle hunde som de fleste andre hunde godt kan løbe indenunder, og en flexisnor kan godt skære bugen op på det pindeværk jeg har til hunde.

Jeg havde en bidetang med for alle tilfældes skyld, for det var formålsløst at prøve at forklare ejeren at det var ubehageligt og farligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tidligere på året var jeg til et jursus i hundemassage. En af deltagerne var så "hensynsfuld" at lade en stor schæfer/berner sennen blanding få fuld flexi på kryds og tværs gennem lokalet. Det er farligt med så tung en hund for enden af sådan en tynd snor.

Jeg har høje spinkle hunde som de fleste andre hunde godt kan løbe indenunder, og en flexisnor kan godt skære bugen op på det pindeværk jeg har til hunde.

Jeg havde en bidetang med for alle tilfældes skyld, for det var formålsløst at prøve at forklare ejeren at det var ubehageligt og farligt.

Og jeg husker en schæfer ejer herude der for nogle år siden stod med en hund og et brækket hundeben fordi hun havde ladet sin hund lege med en anden hund der var i flexline :stupid:

 

Jeg elsker min flexline til Misja, men ja, man skal lære at bruge den med omtanke - og en anden ting man også kan miste en fingre på, er de alm. liner og deres metalringe. Især hvis man for at holde ekstra godt fast putter en finger ind i en af ringene, mens ens hund trækker for vildt! :genert:

 

Men som gammel heste tøs og landbrugs medhjælper i en kvægbesætning der har luftet X-antal føl og ungheste + flyttet tyrekalve på 350 kg. fra A-Z, så lære man lidt om what not to do :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...