Hop til indhold

Er det mon en fase?

Gæst Malene v.
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene v.

Bella (11 måneder) er begyndt, at blive bange for ting.

Det sker 1-2 gange om dagen, at hun pludseligt begynder, at knurre, gø og springe rundt om en eller anden ting.

Det er ting som risten på badeværelset, en cykel der var væltet i gården, paraplyen som jeg havde lagt på sofabordet og andet der ikke lige er som det plejer.

Hun har aldrig reageret på sådanne ting før og jeg tænker på, om det er fordi, hun er blevet mere opmærksom på omverdenen, nu hvor hun er blevet ældre?

Har i andre oplevet det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kender jeg godt fra mine hvalpe. Darwin som nu er lidt over 5 måneder knurrede og gøede af en flise som min søn havde lagt nede ved vores birketræ. Darwin er lige nu er i gang med at prøve at grave vores 10 meter høje birketræ op. Da han ikke ville lade være med at grave lagde min søn flisen og den var altså meget "farlig" her til morgen :lol::lol:

Så jeg tror det handler om at nogle ting lige springer i øjene på dem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.
Ja, det er en fase. Der er ikke så meget at gøre end at prøve at vise hende at tingene ikke er farlige

Jeg ved Dorte med Liva har stået og nusset lygtepæle en overgang:mrgreen:

Det er også det, jeg gør og det hjælper.

Mine krukker på terrassen, har fået den helt store kæletur:lol:

Hvor lang vil denne fase mon stå på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

Jeg undrer mig også over de ting, som hun er bange for?

Da vi gik vores morgentur, kom der pludseligt en helikopter flyvende, hvilket hun aldrig har set, men hun syntes, at det var det mest naturlige i verden, selvom den larmede helt vildt.

Men risten på badeværelset, som altid har været der, er vildt farlig:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lab'Buddy

Det er bare en fase, og det er forskelligt hvor "slem" den er, samt hvor lang perioden er over.

Jeg har ikke lagt specielt meget mærke til det. Dog var der et par dage, hvor min tommestok var det mest skræmmende i hele verden, samt stolen for bordenden af spisebordet. Det er det eneste jeg har lagt mærke til.

Tommestokken fik han som en apportering, så var den ikke skræmmende længere. Det med stolen valgte jeg bare at ignorere, og næste morgen var den ikke skræmmende længere.

Prøv at få risten til at sige lyde, så bliver den måske mere spænende end skræmmende. Tag noget og kør let henover hullerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Det er (som alle siger) en fase, første gang Pluto så et par gummistøvler flippede han helt ud :lol: Og hvis der ligger noget i skoven, som ikke hører til der når vi går tur, gør han også og en gang blev han så bange for en kasse i skoven at han faktisk stak af... Men ´han er begyndt at blive lidt normal igen hehe :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er en fase. Der er ikke så meget at gøre end at prøve at vise hende at tingene ikke er farlige

Jeg ved Dorte med Liva har stået og nusset lygtepæle en overgang:mrgreen:

Det var nu en busk med juletræskæde :mrgreen:

Men så sent som i morges var en stor halmballe ude på marken (som ikke var der sidst vi var forbi) meeeget farlig. Så må mor jo hen og klappe lidt på den og sætte sig ned (selvom den var våd), så dyret kunne se, at den jo absolut ikke var farlig ... tosse hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åååh mand, spøgelses fasen med Misja husker jeg tydeligt :stupid:

Hun var ikke blevet miljø trænet hvor jeg købte hende så da hun endelig var begyndt at blive fortrolig med alting ude som inde, kom hun efter en kort pause, ind i dén fase :genert:

Jeg har ikke tal på alle de lygtepæle, plastikposer, væltede cykler, møøøstiske stene osv osv, som jeg har stået og klappet og talt venligt til! :vuf:

Men jow, den går heldigvis over igen ligesom alle de andre faser vores små pels-kræ får :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

Dejligt, at høre, at det er en fase, for jeg begyndte da, at bekymre mig lidt.

Jeg kan altså ikke hører det for mange gange, så fortæl endelig flere historier om, hvad der er så farligt her i verden:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites