Hop til indhold

Alaskan Husky


Gæst darly
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg overvejer at anskaffe mig en alaskan husky, men jeg vil høre om der er nogen der har nogen erfaringer med dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke en særlig almindelig race her i Danmark, så jeg tjekker lige om du måske mener Alaskan Malamute eller Siberian Husky? :genert:

 

 

Det er Alaskan Husky jeg mener.. det er også derfor jeg spørger, jeg kender ikke nogen der har en og det er meget få sider jeg kan finde omkring dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg har lige købt en og det er helt sikkert ikke en trækhund jeg har købt. Hun er meget spinkel, og der er noget jagt i hende. Men jeg skal nok skrive hvordan hun er nærmere når jeg har lært hende lidt bedre og kende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Jeg har lige købt en og det er helt sikkert ikke en trækhund jeg har købt. Hun er meget spinkel, og der er noget jagt i hende. Men jeg skal nok skrive hvordan hun er nærmere når jeg har lært hende lidt bedre og kende.

 

alaskan husky er en slædehund.

den er bare avlet efter hurtighed og er utrolig gode sprintere, istedet for at være stærke og udholdende som malamutten.

derfor den spinkle kropsbygning!

Link til indlæg
Del på andre sites

alaskan husky er en slædehund.

den er bare avlet efter hurtighed og er utrolig gode sprintere, istedet for at være stærke og udholdende som malamutten.

derfor den spinkle kropsbygning!

 

Det er vist også alaskan husky's som bliver brugt mest til konkurrence løb i udlandet.

Men der er blandet flere ting i, derfor de ikke som sådan ligner slædehunde, bl.a. greyhound og tysk pointer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Det er vist også alaskan husky's som bliver brugt mest til konkurrence løb i udlandet.

Men der er blandet flere ting i, derfor de ikke som sådan ligner slædehunde, bl.a. greyhound og tysk pointer.

 

men bliver der ikke brugt forskellige hunde, alt efter hvem der avler på dem?

så nogle af dem ligner slædehunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

men bliver der ikke brugt forskellige hunde, alt efter hvem der avler på dem?

så nogle af dem ligner slædehunde?

 

Bumbum, jo det kan da godt være :hmm: Jeg forstår det ikke helt - så vidt jeg kan finde, startede de allerede i 1940'erne med denne blanding, man skulle da tro at de så egentlig stræbede mod en vis ensartethed, men det gør de måske ikke.

"Originally, mushers primarily developed these bloodlines from native Inuit dogs. Eskimo dog, Siberian husky, Greyhound and German shorthaired pointer have been added since the 1940s."

 

 

Jeg har set et par stykker som ser ud ala denne her:

[ATTACH]33942[/ATTACH]

og det ligner jo ikke rigtigt en slædehund. Men når jeg googler billeder, kan jeg da godt se, at der er en del som ligner både malamutter og alaskan huskyer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...