Hop til indhold

To uger med Enya :-)


Gæst Asfaloth
 Share

Recommended Posts

Gæst Asfaloth

Hej alle!

 

Nu har vi snart haft vores dejlige schæferhvalp i to uger, og det går rigtig godt med hende :-) Hun har allerede lært at sitte og dække og køre langt i bilen - hun sover bare i sit bur :-) Så det er rigtigt dejligt :-)

 

Hun er også rigtig dygtig til det med renligheden - hun laver kun stort indenfor i nødstilfælde, hvis mor og far ikke lige er helt opmærksomme. Hun tisser en del indenfor, men hun kommer ud på græsplænen hver gang hun gør det, og hun får masser af ros når hun gør det ude :-) Så det skal hun nok komme efter også :-)

 

Hun har også været alene hjemme i 2 gange en time, uden problemer :-)

 

Så alt i alt er hun rigtig dygtig :-) Jeg har dog lige et par 'men'er :-)

 

Hvordan får man hende til at sove længere end til halv seks om morgenen? Hun bliver aktiveret om aftenen, men ikke for meget inden hun skal i seng. Hun er oppe og tisse en enkelt gang om natten - hun kommer selv og gør opmærksom på det :-) Men alligevel insisterer hun på at hun ikke gider at sove længere end til klokken halv seks om morgenen :stupid:

 

Og hvor længe går der normalt før de vænner sig til at gå tur? :-) Indtil videre bliver det kun til korte ture morgen, eftermiddag og aften - hun vil hele tiden hjem igen når vi er ude og gå. Og jeg presser hende heller ikke, hun får lov til at gøre det i sit eget tempo. Men hvor længe går der inden de begynder at synes det er spændende at gå tur, istedet for at være skrækslagen når vi kommer ud på vejen? :confused:

 

Håber I har en masse klogt at sige til en nybagt hundeejer til verdens sejeste hvalp!!! :lun:

 

I får lige et par billeder også :-)

 

\Morten

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med hende, hvor er hun fin! :lun:

 

Mht at sove længe så tror jeg det kommer med alderen, vi får efterhånden lov til at sove helt til 6.30 og vores er 5 mdr :blink:

 

Vi prøvede at ignorere ham, men han larmede så meget at vi alligevel lå vågne, så begyndte vi at give ham lov til at komme op og putte hos os når han vågner, det fungerer nogle dage, men de fleste dage så kravler han op på maven af en af os og ruller rundt :stupid: :mrgreen: det har vist sig at han simpelthen er sulten så en af os står op og giver ham et fodersøg på græsplænen og så kan vi liste ned i seng igen og sove videre sammen med ham bagefter :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med jeres nye hvalp!! Hvor ser hun dejlig ud :-)

 

Vi har selv lige fået hvalp for 4 uger siden, så jeg tror jeg kan svare dig på nogle af dine spørgsmål :-)

 

Jeg troede at så snart man fik hund, så gik man 5 km i skoven hver dag..... Meeeen, Sofus ville slet ikke med ud af indkørslen! Pludselig, så vender det, og så vil de gerne med, jeg går ca 45 min med Sofus. Det kan lyde af meget, men vi kommer ikke særlig langt, han bruger meget til på at snuse, og vi holder pauser og leger. Men det er meget forskelligt, nogle gange gider han bare ikke, først nu hvor han er 4 uger kan jeg være næsten sikker på at han gerne vil med, men det er ikke unormalt at han lægger sig for at sove lidt når vi er halvvejs :-( En enkelt gang måtte jeg hente mand og hund i bil fordi Sofus nægtede at gå mere :-). Så bare rolig, det skal nok komme.

 

Mht til morgenerne, så har jeg altid noget spændende at bide i liggende, så giver jeg ham det og køber mig lidt ekstra søvn :-) Inden længe falder han selv i søvn igen!

 

Held og lykke

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...