Hop til indhold

At slanke en hund, der ikke spiser...


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ja, sær overskrift, men det er nu engang det jeg er ude i...

 

Karla vejer 9,3 kg lige nu. Hun er ikke tyk, men heller ikke så slank som jeg gerne så hun var. Så jeg ville gerne om hun kunne smide ca 300g.

 

Normalt i en sådan situation ville jeg jo så skære ned i forderrationen. Problemet er bare, at damen ikke spiser som sådan. Hun får ca 50-75g foder om dagen fordelt på små fodersøg eller træning på gåture... jeg synes ikke rigtigt jeg kan skære yderligere ned... da det egentlig er omkring det halve af, hvad vejledningen på posen siger...

 

Derfor må nedskæringen findes i godbidder til træning og konkurrencer!

 

En foreslog, at jeg skulle bruge tørfoder til træning istedetfor gode godbidder, den mulighed er der jo... men jeg synes den er lidt "fedtet" og ville ikke kunne bebrejde hende, hvis hun ikke gad arbejde når lønnen kun var tørfoder på træningspladsen - jeg har dog ikke forsøgt, så det kan være jeg skal prøve det inden jeg afskriver ideen helt...

 

Men sådan en konkurrencedag fx. der er vi jo ude i 12 timer - i weekenden løb hun 4 ag-løb og gik 2 rally baner hver dag. Der ryger en HEL DEL guffer ned sådan en dag...

 

Så det jeg nok egentlig søger, er de bedst mulige guffer med mindst muligt fedt i!

 

Kogt kylling må være oplagt. Pølser og ost ryger nok på forbudslisten. Men hvad med hjerte og lever? Er det fedende?

 

Nogle gode forslag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers skal du skifte hendes foder til et mere magert fuldfoder. Ikke light, men bare mere magert.

 

Ligeledes så synes jeg Petrines foreslag er rigtig godt, men jeg ville ikke vælge and, da det er en fed fugl. Måske istedet råvildt eller noget i den dur...

 

Hun er på Olivers Selected Fish (15% fedt) - blandet med Henne Petfood Kronch Basic (13% fedt) og RC Hypoallergenic (15%)

 

Så måske kunne der vindes noget ved at finde et mere magert foder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...