Hop til indhold

Renlig !!!


Gæst norre
 Share

Recommended Posts

Gæst norre

Så fik jeg hentet min chi.

 

Gemynthe's Anubis født 04.11.2005 ( Kakki til dagligt)

Mor: Birkedal' Mille

Far : Eddi Star

 

Turen hjem gik fint trods det at den tog 3 timer ( Der er langt fra Struer til langeland).

Hos kennelen har hun været vant til løbegård med fliser og aviser inde.....

Dette vil jeg jo gerne langt væk fra.

 

Som det første fik hun halsbånd på dette var også nyt for hende og en snor kender hun ikke.

Så vi startede med at få snor på blive løftet ud på græsplænen hvor jeg satte mig ned med hende på skødet, derefter begyndte hun stille og gå ned først et skridt væk og tilbage på skødet, da vi havde siddet sådan en lille time hvor hun turde udforske længere og længere væk begyndte vi at gå lidt, al begyndelse er svær.

 

Dette var hvad vores første aften gik med hvor proceduren gentog sig mange gange men uden at hun ville besørge.

Men så snart hun kom ind gik hun direkte på avisen og besørgede.

 

I dag har vi været ude så snart hun søgte til avisen og ville så tog jeg hende og gik ud men niks.....om vi så gik rundt ude i en time så....... ind på avisen . Nogen der har et godt råd????

Jeg kan jo ikke skælde hende ud for dette da hun jo ikke kender andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst norre

Det prøvede vi igår men uden held der gik tiden med at finde ud af hvad det nu var for et sted man var kommet til.

Men tak prøver bare igen men er da ærgeligt hvis vi ikke kan få hende til at besørge ude

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke! :-D

 

Det det især handler om, er at hun skal være tryg. Så ned i haven og hyg med lidt godbidder og rare ord, så skal det nok komme. Lige nu er hun tryg indendørs, og derfor gør hun det der.

 

Loke var rimelig gammel før han begyndte at tisse når vi var andre steder end hjemme i haven - vi ku være på "lang" tur - og så hjem i haven og tiiiiiiiisse :-D

 

Og når hun så tisser indendørs, ville jeg ignorere det, men roooose når hun gør det ude :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Tillykke og velkommen :-D

 

Det er noget af en opgave du har påtaget dig og den kommer til at kræve meget tålmodighed af dig :-)

 

Har hun aldrig været hjemmefra før?

 

Jeg tror du skal gå meget langsomt frem, hvis hun aldrig har oplevet andet end flise og aviser på gulv, så må hun være ekstremt træt af nye indtryk nu.

Hun skal have tid, så indfør alt det nye langsomt, som Loke skriver så så skal hun først og fremmest være tryg, også ved dig.

 

For alle hunde kræver det meget at blive omplaceret, for for hende her må det være meget mere overvældende, og når man er så fyldt med indtryk så skal man have tid :-)

 

Hvordan er hun opdraget?

 

Jeg tror det er det jeg læser du er, du skal være meget rolig, kærlig og fuld af accept overfor hende :-)

 

Lækre godbidder er en god ide, fx kogt kød/indmad i små stykker.

 

Jeg tror også at avisen ude lige så stille vil være godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det prøvede vi igår men uden held der gik tiden med at finde ud af hvad det nu var for et sted man var kommet til.

Men tak prøver bare igen men er da ærgeligt hvis vi ikke kan få hende til at besørge ude

 

Det tror jeg du kan, men hun har levet sådan i 2 år, så det kommer til at gå lang tid, ligenu hvor hun er så fyldt med indtryk af fremmede lugte, ting, omgivelser og mennesker, har hun nok at gøre med bare at være.

 

Prøv at tænk på de mennsker der har levet i en kælder i mange år?

Det har hun ikke, men som med dem, skal osse hun stille og roligt lære at man kan gøre ting anderledes :-)

 

Når man skal forholde sig til mange nye ting, så kan man blive fyldt op og så kan man ikke bare lave en masse ændringer, det tager tid :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst norre

Hun er opdraget meget socialt der hvor hun kommer fra.

Hun har været inde i huset hele tiden.

Jeg synes vi er kommet langt på det døgn der er gået.

I går var hun naturligvis ikke super glad for situationen men idag kommer hun når jeg kalder og går med højt løftet hale.

Jeg tror bestemt godt hun ved at hun hører til her, postbudet fik lige en gø'en med på vejen.

Jeg har alt den tid der skal til for at hun får det lært, men spurgte da jeg jo gerne vil lære hende det rigtigt fra starten og hvis nogen havde erfaringer man kunne drage nytte af er det jo tosset ikke at bruge dem....:-D Har oprettet et par billeder i galleri men kan ikke finde ud af at sætte dem ved mit navn hvad gør jeg forkert....:oops: Er bare ikke god til det med pc..... Tak for jeres råd prøver stille og roligt tingene af og ser hvad hun mener om det.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hun er opdraget meget socialt der hvor hun kommer fra.

Hun har været inde i huset hele tiden.

Jeg synes vi er kommet langt på det døgn der er gået.

I går var hun naturligvis ikke super glad for situationen men idag kommer hun når jeg kalder og går med højt løftet hale.

Jeg tror bestemt godt hun ved at hun hører til her, postbudet fik lige en gø'en med på vejen.

Jeg har alt den tid der skal til for at hun får det lært, men spurgte da jeg jo gerne vil lære hende det rigtigt fra starten og hvis nogen havde erfaringer man kunne drage nytte af er det jo tosset ikke at bruge dem....:-D Har oprettet et par billeder i galleri men kan ikke finde ud af at sætte dem ved mit navn hvad gør jeg forkert....:oops: Er bare ikke god til det med pc..... Tak for jeres råd prøver stille og roligt tingene af og ser hvad hun mener om det.....

 

Dejligt du har masser af tid, så er der jo ingen problemer :-)

 

Er det oppe i album du har prøvet?

 

Glæder mig til at se billeder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fjunte

Tillykke med Kakki. Var lige inde i dit album og se billeder af hende. Hvor er hun dejlig.

 

Jeg har desværre ingen guldkorn ang. at få hende til at tisse ude, men jeg kan hjælpe dig med dette:

 

:-D Har oprettet et par billeder i galleri men kan ikke finde ud af at sætte dem ved mit navn hvad gør jeg forkert....:oops: Er bare ikke god til det med pc..... Tak for jeres råd prøver stille og roligt tingene af og ser hvad hun mener om det.....

 

Hvis du går op i dit kontrolpanel (i den blå bjælke øverst på siden), så kan du vælge "rediger profil billede", som er det billede vi ser, når vi klikker ind på din profil. Hvis du vælger "rediger avatar", så er det billedet, der kommer ved dit navn, når du opretter svar i indlæg.

 

2iuoobd.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

det er med dyr som mennesker det tager tid at ændre både gode og især dårlige vaner hun skal først vænde sig til alt det nye og når hun finder ud af hvad hendes nye rutiner er så kommer hun også til at besørge ude

stort tillykke med hende og held og lykke glæder mig til at høre hvordan det skider frem :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

det er med dyr som mennesker det tager tid at ændre både gode og især dårlige vaner hun skal først vænde sig til alt det nye og når hun finder ud af hvad hendes nye rutiner er så kommer hun også til at besørge ude

stort tillykke med hende og held og lykke glæder mig til at høre hvordan det skider frem :-P

 

I ordets bogstaveligste forstand d015.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med guldklumpen, hun ser dejlig ud.

 

Der er mange nye ting hun skal vænne sig til. Og hvis det med avisen er et 2 år gammelt mønster, er det måske ikke det hun vælger at bruge sin energi på at ændre som det første. Det skal nok komme. Ideen med at rykke avisen gradvist ud lyder god synes jeg.

 

Da det er et nyt sted for hende kan det måske være svært for hende at tisse og besørge på de nye enemærker sådan lige fra dag 1. Men jeg kan høre at hun trods alt godt kan gøre det. Men alligevel kan det gammelkendte og trygge alligevel meget godt at have i baghånden, her i den første tid.

 

Der gik nogen tid før min hund turde besørge ude på fortovet f.eks. Det er ikke helt ualmindeligt at de er lidt påpasselige med hvor de lægger deres dufte, indtil de føler sig 100% hjemme og trygge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst norre

Takker jer alle for jeres svar.......

 

UPDATE.......

 

Nu gør vi kakki også stort og småt i snor....... Så hun er lærenem den lille dame.

 

Var hos dyrlægen idag og hun er fin , pev lidt da hun blev chippet, men det ville jeg også have gjort.

 

Dog sagde han er hun er svær overvægtig og skal tabe sig 1 kg.....

Hun vejer godt nok 3,5 kg.

 

Jeg fodre hende med Royal Canon til chihuahua og på pakken står der 70 gr i døgnet men dyrlægen mente hun kun skulle have 50 gr......

 

Hvor meget giver i jeres chi ??????

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker jer alle for jeres svar.......

 

UPDATE.......

 

Nu gør vi kakki også stort og småt i snor....... Så hun er lærenem den lille dame.

 

Var hos dyrlægen idag og hun er fin , pev lidt da hun blev chippet, men det ville jeg også have gjort.

 

Dog sagde han er hun er svær overvægtig og skal tabe sig 1 kg.....

Hun vejer godt nok 3,5 kg.

 

Jeg fodre hende med Royal Canon til chihuahua og på pakken står der 70 gr i døgnet men dyrlægen mente hun kun skulle have 50 gr......

 

Hvor meget giver i jeres chi ??????

 

Mine får så meget som de gider, de har altid frisk tørfoder til at stå - og så fodre jeg med hjemmelavet mad ved siden af.. Det er der også en tråd om herinde :-)

 

Hvis hun nu ikke har været voldsomt aktiveret førhen, så vil det at hun nu kommer til et sted hvor der er tid til gode lange ture - ret hurtigt hjælpe på vægten.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min chi får også lige så meget hun vil have. Hun får -ligesom Tweesa´s dels hjemmelavet, dels tørfoder. Vi er ved at "teste" noget andet tørfoder end R.C., som skulle være sundere ifølge en amerikansk undersøgelse.

 

Som godbidder får hun kogt kyllingebryst og kogt hjerte. Det feder ikke.

 

Hun har lige tabt sig 100 gram, og det eneste jeg har gjort for det er at erstatte købeleverpostej med hjemmelavet leverpostej, hvor jeg minimerer spækken, og så er vi holdt inde med hundekiks, bortset fra når hun er hos dyrlæge eller der sker noget andet specielt.

 

Jeg synes dyrlægers syn på tykkelsen af hundene er forskellig.

Den alternative dyrlæge jeg bruger nu, synes det er vigtigst at se på hundens trivsel, end om hunden er en lille smule buttet. Hun "tillader" lidt flere gram end visse andre dyrlæger, tror jeg.

 

Jeg har også hørt en chihuahua-avler sige at racen er skabt til at se lidt tæt, men dog ikke tyk ud. Og at mange chi´er faktisk er for tynde i forhold til racestandarden.

 

Har du et billede hvor vi kan se hendes krop?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...