Hop til indhold

Tissebælte og renlighed


Petrine
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der bruger pampers til strinte-han-hund? Vil gerne se, hvordan man sætter den på (kan ikke gennemskue hvor halen skal hen)

 

Og er der nogle specielle tricks til at lære renlighed for en 4-årig hanhund, der aldrig er forsøgt renligheds-trænet

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Stinnemus
Er der nogen der bruger pampers til strinte-han-hund? Vil gerne se, hvordan man sætter den på (kan ikke gennemskue hvor halen skal hen)

 

Og er der nogle specielle tricks til at lære renlighed for en 4-årig hanhund, der aldrig er forsøgt renligheds-trænet

 

Det er fordi du sætter den "rigtigt" på :mrgreen: Så tisser han udenfor ;-)

 

Du skal spænde den om maven på ham - som et tissebælte ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fordi du sætter den "rigtigt" på :mrgreen: Så tisser han udenfor ;-)

 

Du skal spænde den om maven på ham - som et tissebælte ;-)

 

Jeg er fuldstændigt blank - og tilstår, har hverken hund eller ble...kan du mon lokkes til at tage et billede (evt bare på mms, hvis Jason ikke vil ses af alle)

 

Og hvordan regner jeg ud, hvilken størrelse han bruger? Nyfødt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg er fuldstændigt blank - og tilstår, har hverken hund eller ble...kan du mon lokkes til at tage et billede (evt bare på mms, hvis Jason ikke vil ses af alle)

 

Og hvordan regner jeg ud, hvilken størrelse han bruger? Nyfødt?

 

Nej ikke nyfødt - den får du ikke engang kringlet på en chihuahua :mrgreen: Jeg har lige købt en pakke til Jason (22 for 25 kr - de behøver jo ikke være dyre pampers) i håb om at min mor vil gå med til at han får dem på igen når han skal derud (er så evig flov og rasende over min hund, der villigt pisser over det hele derude når jeg kigger dne anden vej :evil::megaked:)

 

Jeg tror jason har nogle hmmm er på skole nu, så kan ikke lige se pakken :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Til løsning af hale-problemet, så jeg engang, på tv, at der blev lavet et lille hul i bleen til halen.

 

Ved renlighedstræning af en ældre hund, tror jeg ikke, at der er så stor forskel fra renlighedstræning af hvalpe. Han må ud en gang hver eller hver anden time til ham fanger principet. Held og lykke med projektet, for det er pisse irriterende at komme ind i stuen og se at hunden har tisset op af spisebordsbennet eller sofaen. ( Ved jeg fordi, Andersand er 8 måneder og viser gerne de to ældre hanner, at han er en fandens karl :evil: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Til løsning af hale-problemet, så jeg engang, på tv, at der blev lavet et lille hul i bleen til halen.

 

Ved renlighedstræning af en ældre hund, tror jeg ikke, at der er så stor forskel fra renlighedstræning af hvalpe. Han må ud en gang hver eller hver anden time til ham fanger principet. Held og lykke med projektet, for det er pisse irriterende at komme ind i stuen og se at hunden har tisset op af spisebordsbennet eller sofaen. ( Ved jeg fordi, Andersand er 8 måneder og viser gerne de to ældre hanner, at han er en fandens karl :evil: )

men sætter du den på så den går rundt om måsen, ja så får du ikke pakket tissetrolden ind...:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
men sætter du den på så den går rundt om måsen, ja så får du ikke pakket tissetrolden ind...:genert:

 

Ah, Jeg lagde ikke mærke til om det var en han eller hun hund, der fik bleen på. Men er det ikke bare et spørgsmål om størelse på bleen ? :vedikke: Hvis den skal blive sidende skal den så ikke gå rundt som et par bukser ? Vi har før prøvet at give små nyfødte hvalpe et mavebælte på, hvis moren ikke vil lade en alerede for lille navlestreng være i fred, men det kan ikke blive siddende, det glider, når den begynder at bevæge sig rundt. Jeg tænker, at det vil være det samme med et blebælte. Men man kan jo købe bleer til større børn, som allerede er formet som bukser, så måske de kan nå op :vedikke: Men sæt lige et par billeder ind, hvis I får sat en ble på hunden... Det vil jeg også gerne se :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Ah, Jeg lagde ikke mærke til om det var en han eller hun hund, der fik bleen på. Men er det ikke bare et spørgsmål om størelse på bleen ? :vedikke: Hvis den skal blive sidende skal den så ikke gå rundt som et par bukser ? Vi har før prøvet at give små nyfødte hvalpe et mavebælte på, hvis moren ikke vil lade en alerede for lille navlestreng være i fred, men det kan ikke blive siddende, det glider, når den begynder at bevæge sig rundt. Jeg tænker, at det vil være det samme med et blebælte. Men man kan jo købe bleer til større børn, som allerede er formet som bukser, så måske de kan nå op :vedikke: Men sæt lige et par billeder ind, hvis I får sat en ble på hunden... Det vil jeg også gerne se :-D

 

For mig glider den af hvis den komme rpå som bukser. Måske det er hans pelstype der gør at den bliver siddende så? Ved der er mange puddelejere der bruger ble som mavebælte.

 

Jason har faktisk kun haft "noget i bleen" den første gang han havde den på - ellers har han undgået at lette ben når han har den på.

Ved virkelig ikke hvordan jeg skal lære ham at lade være :cry: For det er jo ikke "tissen for at tisse", men direkte markering - og kun hos mine forældre :evil:

 

Ved ikke om kastrering vil hjælpe når nu vanen ER indgroet (han er jo knap 3 år nu). For det er sådan at jeg altid går og holder øje med ham når vi er i nye huse, for HVIS nu... (men han har dog kun én gang lettet ben i et andet hus og det var hos opdrætteren da han var knap 1 år - med to tæver der lige havde været højløbske kunne den lille teenager ikke styre sig :damn:)

 

 

Sorry jeg stjæler tråden, petrine :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Du skal helre sige sorry for at fortælle...hvor håbløst det kan være, jeg har lidt stress nu! Men godt med advarsel, så får han ble på når vi skal på besøg, også når vi engang tror han er renlig, for det er da kikset med en strinter hos fremmede.

 

Det er SÅ pinligt at man slet ikke fatter det! Jeg brød sammen i gråd da opdrættern kom og sagde at han lige havde strintet op ad hendes maleri (hun var lige flyttet ind og havde ikke fået billeder op endnu - og havde det fiiiineste maleri i smukke lyse pastelfarver stående ude i gangen :megaked:) - og da han senere hopper op i hendes seng og pisser på hendes hovedpude bare fordi der lå en lækker tæve på sengen, ja så var jeg klar til at dø :damn:)

 

Må indrømme at den her oplevelse har gjort at jeg skal tænke mig MEGET grundigt om hvis jeg nogensinde bliver tilbudt en hanhund i stedet for en tæve - det er den ene ting jeg kan pege fingre af ved jason, som bare IKKE er i orden og den er virkelig hård at leve med :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg har set en puddel med sådan et tissebælte - det var ret smart med velcro, så det kunne tages af med et snuptag.

 

Det sad bare rundt om maven ved tissetrolden og var lavet i sådan noget vatteret stof ala et back on track dækken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg har set en puddel med sådan et tissebælte - det var ret smart med velcro, så det kunne tages af med et snuptag.

 

Det sad bare rundt om maven ved tissetrolden og var lavet i sådan noget vatteret stof ala et back on track dækken.

 

Ja det er åbenbart et problem blandt hanhunde der bliver brugt til avl :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Ikke dem jeg ellers kender til - er faktisk lidt chokeret over en opdrætter, der ikke går ind for renlighed.

 

:ae: men jeg synes altså ikke du er dum eller noget, bare synd for dig, at Jason er så .... trængende.

 

Nå - jeg tænkte pudelhanner :-D Synes de alle pissser i flæng og til udstillinger sidder der nogengange nogen med ble på (som om alt det andet ikke er nok til de små stakler :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå - jeg tænkte pudelhanner :-D Synes de alle pissser i flæng og til udstillinger sidder der nogengange nogen med ble på (som om alt det andet ikke er nok til de små stakler :lol:)

Nu lufter jeg lige en fordom, som du må LOVE mig du ikke tager personligt :genert:

 

Men handler det ikke om, at folk ofte ikke lægger lige så stor arbejde i at opdrage på de mindre mere "pynte-prægede" hunde? For jeg synes ofte, dog ikke altid, at det er et problem hos hunde hvor den generelle træning også er mangelfuld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes altså, at hele konceptet er lidt langt ude :genert: men er det nødvendigt er det nødvendigt :???:

 

Bliver vist nødvendigt, han skal sove i sengen, som dufter af Petrine, kan levende forestille mig at vågne op i vandseng :evil: håber bare han kan smide bleen hurtigt (men frygter det værste...så må vi jo leve med blebarn de næste 15 år)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver vist nødvendigt, han skal sove i sengen, som dufter af Petrine, kan levende forestille mig at vågne op i vandseng :evil: håber bare han kan smide bleen hurtigt (men frygter det værste...så må vi jo leve med blebarn de næste 15 år)

Altså jeg tænker, at hvis du nu har snor på ham at all times både hjemme og hos gæster, og på den måde har et øje på ham hele tiden, så vil du hurtigt få sat en stopper for problemet.

 

Hvis det var mig, tror jeg at jeg ville være hurtig ude med "Nej" hvis han forsøger indenfor og virkeligt få forstærket ham i at gøre ude.

Hvis du fra starten tager kontrol med situationen og får sat en grænse for hvad der er ok og ikke, så burde vanen kunne brydes.

 

Dog tror jeg at du vil skulle have et øje på ham når I er ude - særligt hos andre hunde. For hvis han har haft 4 år til at øve sig, så vil det aldrig ligge ham fjernt at falde tilbage i det gamle mønster.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Nu lufter jeg lige en fordom, som du må LOVE mig du ikke tager personligt :genert:

 

Men handler det ikke om, at folk ofte ikke lægger lige så stor arbejde i at opdrage på de mindre mere "pynte-prægede" hunde? For jeg synes ofte, dog ikke altid, at det er et problem hos hunde hvor den generelle træning også er mangelfuld.

 

av tak , hvordan skal jeg kunne undgå det, når nu jeg har en af problemhundene? :???:

 

Det jeg ikke forstår er at han kun gør det hos mine forældre (og så den ene gang os opdrætteren for to år siden), han ved udemærket jeg ikke vil have det (jeg har ikke været særlig diplomatisk de to gange jeg har fanget ham i det :oops:)...

Link til indlæg
Del på andre sites

av tak , hvordan skal jeg kunne undgå det, når nu jeg har en af problemhundene? :???:

 

Det jeg ikke forstår er at han kun gør det hos mine forældre (og så den ene gang os opdrætteren for to år siden), han ved udemærket jeg ikke vil have det (jeg har ikke været særlig diplomatisk de to gange jeg har fanget ham i det :oops:)...

Nej, det VAR altså ikke møntet på dig. Jeg synes Jason er vildt sej, og han ér jo vældigt velopdragen - mere end min hund i hvert fald :oops:

 

Det var bare sådan en generel observation/fordom... For jeg har vitterligt aldrig set store hunde opføre sig på den måde som mange små/medium hunde gør det - derfor tænker jeg at det ofte ligger i ejers indsats. Jason er jo heller ikke en hund der gør det overalt, uanset hvor han kommer hen-agtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Nej, det VAR altså ikke møntet på dig. Jeg synes Jason er vildt sej, og han ér jo vældigt velopdragen - mere end min hund i hvert fald :oops:

 

Det var bare sådan en generel observation/fordom... For jeg har vitterligt aldrig set store hunde opføre sig på den måde som mange små/medium hunde gør det - derfor tænker jeg at det ofte ligger i ejers indsats. Jason er jo heller ikke en hund der gør det overalt, uanset hvor han kommer hen-agtigt.

 

hehe tror egentlig heller ikke jeg følte mig ramt - ikke rigtigt i hvert fald for hans problem er så pokkers afgrænset...

 

Jeg kan bare ikke smække en snor på ham - eller en ble. For det vil min mor ikke have, hun synes nemlig det er synd for ham :genert:

 

Jeg tror de små/mediumhunde avles med et kæmpe "boost" for at få det maskuline frem i dem :lol: (jeg får faktisk igen og igen at vide at jason han er UTROLIG maskulint bygget på den positive måde - de har sgu ikke set ham løbe frit!:lol::lol::lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...