Gæst Syfongse Skrevet September 4, 2010 Rapporter Share Skrevet September 4, 2010 nu har jeg prøver ihærdigt at få arnold til at forstå ideen med, at der kommer guffere ud under bolden når han skubber til den! Men bette-manden synes bolden er meget sjovere bare at tage med hen i kurven og bide i! hvordan dælen skal man lære ham at have lidt tålmodighed, så han kan lære at bruge aktiveringsbolden? Han vil gerne have hunde-gufferne der kommer ud, men han kan åbenbart ikke gennemskue tricket.. :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret September 4, 2010 Rapporter Share Besvaret September 4, 2010 Du skal have tålmodighed:lol::lol: Det er nemlig dig der er den voksne og fornuftige:klap: Ryst et par guffer ud for ham, så han kan se fidusen. Måske er de tørkost-ting også lidt kedelige lige nu; er det ikke ham der ikke er så vild med mad i øjeblikket? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret September 4, 2010 Rapporter Share Besvaret September 4, 2010 Læg foder ind under bolden, som er fyldt HEEELT op, sådan at når han vil tage foderet under bolden får han skubbet til den og oplever, at det var dette skub som fik foderet ud af bolden. Når foderbolden er fyldt helt op skal der ikke ret meget til for at få foderet ud. Det skal altid stilles så nemt op i starten, at vore hunde oplever succes så de lærer hvordan de skal gøre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Syfongse Besvaret September 4, 2010 Rapporter Share Besvaret September 4, 2010 Du skal have tålmodighed:lol::lol: Det er nemlig dig der er den voksne og fornuftige:klap:Ryst et par guffer ud for ham, så han kan se fidusen. Måske er de tørkost-ting også lidt kedelige lige nu; er det ikke ham der ikke er så vild med mad i øjeblikket? jo, men frolic vil han gerne have Så dem propper jeg i bolden.. har vist ham min. 100 gange, at nede under bolden er der guffere, men han vil hellere bide i bolden! ^^ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret September 4, 2010 Rapporter Share Besvaret September 4, 2010 Pluto havde også en ide om at han da bare kunne gnave sig ind til maden Så hver gang han begyndte at bide i den sagde jeg: "Du skal ikke ødelægge den Pluto!". Og så stoppede han og begyndte at rulle den hehe Lidt komisk faktisk fordi det virkede som om han forstod alt hvad jeg sagde. Men tror nu ikke det virker for alle hunde :blink: Min fars hund lærte aldrig at få gufferne ud af bolden... Tror det er meget forskelligt for hvor interessant de finder bolden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret September 4, 2010 Rapporter Share Besvaret September 4, 2010 jo, men frolic vil han gerne have Så dem propper jeg i bolden.. har vist ham min. 100 gange, at nede under bolden er der guffere, men han vil hellere bide i bolden! ^^ Så prøv at sætte hånden løst på bolden, så han kun kan skubbe ELLER giv ham en større bold. I mine øjne skal en foderbold være så stor at den ikke indbyder til gnavning og så hunden helst ikke kan gabe over den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret September 4, 2010 Rapporter Share Besvaret September 4, 2010 jo, men frolic vil han gerne have Så dem propper jeg i bolden.. har vist ham min. 100 gange, at nede under bolden er der guffere, men han vil hellere bide i bolden! ^^ He-he, jeg kan se det for mig; giv ham et par uger, så er han Nordisk mester i aktivitetsbold:banan::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret September 5, 2010 Rapporter Share Besvaret September 5, 2010 Jeg opgav at bruge en foderbold til Nelson, den rullede bare 'vildt' rundt og gjorde ham helt forvirret. Men en cube kan han godt finde ud af. Den ruller, men triller ikke væk, så han jagter den ikke på samme måde, men skubber den stille rundt og samler godbidderne op. /Mette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kratos' mor Besvaret September 5, 2010 Rapporter Share Besvaret September 5, 2010 Jeg opgav at bruge en foderbold til Nelson, den rullede bare 'vildt' rundt og gjorde ham helt forvirret. Men en cube kan han godt finde ud af. Den ruller, men triller ikke væk, så han jagter den ikke på samme måde, men skubber den stille rundt og samler godbidderne op. /Mette Jeg så lige dit input og vil gerne takke. Synes Kratos kan få en smule positiv stress over nogen af sine bolde (han har mange, da han kun får foder i aktivitets legetøj) Så måske Cuben ville være en god idé herhjemme også... Må klart afprøves. Til Trådstarter. Man kan også lave sit aktivitets legetøj selv Man Kan lave et hul i midten af en pizzabakke, så snuden skal skubbe den, så godbidderne ryger mod hullet og kan samles op. En colaflaske i hårdt plastik. En stor papkasse fyldt med alt muligt pjat og med godbidder/foder i, så han skal "pakke gaven op" for at få. Og så kan man jo lave fodersøg både inde og udendørs, såfremt han ikke forstår princippet. Jeg ville træne det på præcis samme måde som Ninjamor beskriver super godt Håber det virker... og ellers er der de andre alternativer der som jeg har nævnt. Det er super god aktivering Held og lykke med projektet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts