Hop til indhold

Vægtøgning


Macho
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der har nogen gode ideer til hvordan jeg på en sund måde får Macho til at tage nogle kilo på.

Han har været syg med diarre den sidste uges tid - har selvfølgelig været en tur omkring dyrlægen og han er ved at være frisk igen. Men han har tabt sig ca. 3,5 kg. Så hvad kan vi give ham udover mere foder, som kan give lidt ekstra kilo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville give det lidt tid med foderet. Hvis I fodrer mere, så vil han vel tage lidt på efterhånden...? Ellers kan du må ske blande noget lækkert/fedt i maden fx olie, tun, leverpostej eller dåsemad. Det bruger jeg selv, da min Nelson er småt spisende. Men jeg ved også, at andre sværger til 'rent' tørkost, så hunden ikke bliver kræsen senere og kun vil spise lækkerier.

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt hvis det er en undervægtig hund så giver man dem hvalpefoder, men 3,5 kg er jo ikke SÅ ekstremt, så mon ikke det kommer helt af sig selv når han er begyndt at holde det indenbors på normal vis?

Og ellers som også andre har forslået så noget olie i maden. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Han får olivers selected fish og spiser det fint, men spiser ikke mere end han plejer, så han får ikke ekstra på den måde. 3,5 kg lyder måske ikke af så meget, men han er en slank hund i forvejen, så det syner bare af meget. Ved godt at det ikke sker lige fra den ene dag til den anden.

Må prøve med lidt tun og olie og se om det er nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han får olivers selected fish og spiser det fint, men spiser ikke mere end han plejer, så han får ikke ekstra på den måde. 3,5 kg lyder måske ikke af så meget, men han er en slank hund i forvejen, så det syner bare af meget. Ved godt at det ikke sker lige fra den ene dag til den anden.

Må prøve med lidt tun og olie og se om det er nok.

 

Du kan også prøve at give ham kødben ved siden af hans kost (altså med rigtig kød på) :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Han får olivers selected fish og spiser det fint, men spiser ikke mere end han plejer, så han får ikke ekstra på den måde. 3,5 kg lyder måske ikke af så meget, men han er en slank hund i forvejen, så det syner bare af meget. Ved godt at det ikke sker lige fra den ene dag til den anden.

Må prøve med lidt tun og olie og se om det er nok.

 

Min vovse tabte også engang omkring 3 kg pga sygdom. Vægtøgningen kom egentlig helt af sig selv da han begyndte at spise normalt igen (og ikke kastede op længere). Men vi supplerede da også lidt med fx olie og tun - og gør det stadig, da han ikke er så madglad i det hele taget.

 

Held og lykke og god bedring til vovsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis appetiten ikke er øget hjælper f.eks 3 gange fodring /dag jo ikke.

Jeg har brugt Olivers Maxx energi til mine meget hurtigt forbrændende og livlige græske hunde. Ellers ville de være rædmagre som unge, altså efter Hvalpefoder.

Det er mit råd, du kan også skrive til Olivers dyrlæge Linda Due på deres side efter råd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du skal rette dig efter hvad din dyrlæge siger.

Hvis du overfodrer ham nu risikerer du meget let at smadre den mavse, som netop er kommet i orden.

 

HVIS du vil tilsætte ekstra fisk og ekstra olie til foderet, så ring lige til dyrlægen først for at høre om det er i orden, --i forhold til hvad det nu var, han fejlede.....

 

Og der er ingen mening i at belaste maven ved at skifte foder hvis dyrlægen har sagt god for hvad du giver ham nu.. Det er en unødvendig risiko. Macho er jo kun lige ved at være rask igen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der har nogen gode ideer til hvordan jeg på en sund måde får Macho til at tage nogle kilo på.

Han har været syg med diarre den sidste uges tid - har selvfølgelig været en tur omkring dyrlægen og han er ved at være frisk igen. Men han har tabt sig ca. 3,5 kg. Så hvad kan vi give ham udover mere foder, som kan give lidt ekstra kilo.

 

Oksetalg, fisk (laks), fjerkræ, æg som tilskud til maden.

 

Nemt optageligt der suser lige ind i depoterne C";)

 

Til mavsen = Thise Acido

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...