Hop til indhold

Diarré og måske flåtbid?


Louise_J
 Share

Recommended Posts

I tirsdags på lufteturen inden træning opdager jeg pludselig at Cajsa har ondt nede ved hendes bagben. Straks tænker jeg selvfølgelig at det bare ikke må være hendes hofter. Hun går og løber dog fint, og det viser sig at hun har ondt ind i siden, meget ondt endda, selvom jeg kun lige strejfer hende. Rører jeg hende ikke, er der ingenting, så vi træner en lille smule.

 

Dagen efter vil jeg til dyrlæge, men hun har ikke ondt længere. I går opdager jeg så at hun har ondt, sådan for alvor. Til sidst finder jeg årsagen: En død flåt :shock:. Ugen forinden har den også siddet der, for der peb hund da en træner rørte ved hende. Vi kunne bare ikke finde ud af hvor det gjorde ondt.

Hun er på Advocate, så den er åbenbart død uden at falde af. Jeg kan ikke få den af, men får i dag hjælp af min søster. Det var noget af en kamp, min absolut ikke pivede hund bed endda ud efter hende, så det må have været frygtelig smertefuldt for min stakkels tøs :cry:

Jeg kan ikke komme til at se såret, men min søster mener benene stadig sidder der. Hovedet kom med af. Jeg håber hun er knap så øm i morgen, så jeg kan få lov at se.

 

Oven i det, fik hun super dårlig mave i går, vi snakker helt flydende! Jeg har stort set fastet hende siden i går middag, og nu er det nogenlunde igen. Skal hun på skånekost eller skal jeg starte op med hendes normale foder, dog i mindre mængde?

 

Bør jeg være bekymret for at de to ting hænger sammen? Tænk hvis hun har fået en af de grimme, flåtoverførte sygdomme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...