Hop til indhold

Pris på hvalpene??


Gæst Tilde
 Share

Recommended Posts

Hej med jer:vinken:

 

Vores hund, som er en chihuahua-pekingeser blanding har fået 4 skønne hvalpe, 2 piger og 2 drenge. Faderen er ægte chihuahua med papirer, hvilket jeg nok ved ikke har nogen betydning, når moderen ikke er ægte:-D De skal hjemmefra midt i oktober. Vi sælger dem med ormekur, vaccine, sundhedstjek og chip. samlede omkostninger pr hvalp til dyrlæge løber op i 1000 kr ..

 

Hvad er rimeligt, at tage for sådanne hvalpe??

 

Kan se i en anden tråd herinde, at det nok ikke lige er et godt tidspunkt for hvalpesalg:hmm:

 

Har tjekket priserne på den blå avis men synes godt nok priserne svinger meget. Helt fra 2000 til 6000 kr, og det er jo meget:shock:

 

Hvad mener i erfarne hundeejere???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg personligt ville ikke give mere end 2000 for en blandingshvalp (vi gav 1700 for 2 år siden)...

 

edit. Med mindre, du kan give mig et eller andet "ekstra" ved disse blandingshvalpe, som jeg ikke kan finde andre steder. Fx at begge forældre er patella-tjekket? Det ville jeg nok, som hvalpekøber gerne betale ekstra for - når det nu er 2 små racer der kan døje med den slags...

Link til indlæg
Del på andre sites

2000 til 2500 er for mig grænsen for en blanding uden tavle. Men også rimelig da hvalpene er med vacc og chip. noget skal en hund koste og heller give 2500 kr for en som er tjekket og klar som en til 500 kr og uden buh eller bæ.

Link til indlæg
Del på andre sites

2000 til 2500 er for mig grænsen for en blanding uden tavle. Men også rimelig da hvalpene er med vacc og chip. noget skal en hund koste og heller give 2500 kr for en som er tjekket og klar som en til 500 kr og uden buh eller bæ.

 

Ifølge den nye lov skal opdrætter jo chippe... så kan jo ikke betragtes som "ekstra"... Karla var ikke chippet, men havde fået første vaccine + ormekur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ifølge den nye lov skal opdrætter jo chippe... så kan jo ikke betragtes som "ekstra"... Karla var ikke chippet, men havde fået første vaccine + ormekur.

 

Jeg syntes det er rimeligt at give 2000-2500, der er stadig udgifter ved et hvalpekuld og som du skrev , gav du 1700 for to år siden og dertil skal så lægges chippen. derved syntes jeg ik det er urimeligt at give de 2000 til 2500 i dagens dk.

Muligt at det ikke kan betragtes som ekstra, men med den nye lovgivning må der jo også forventes en forhøjelse i hundepriser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være meget svært at fastsætte prisen for blandingshvalpe.

Én ting er dog sikkert, dine udgifter (store eller små ) har ingen betydning for hvad hvalpene kan sælges for.

Nemmeste måde er nok et kig i diverse annoncemarkeder og så sætte sin pris i forhold til de andres.

Så vil det vise sig om du får dine udgifter dækket (hvilket de færreste gør)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er små og nuttede hvalpe, så de vil være eftertragtede.

 

Gav 5000 for Baby - en chihuahua / yorkshire - blanding, den var ikke chippet (og selvom det er et lovkrav, så er det jo ikke blevet billigere).

 

Jeg ville tjekke den blå avis og se prisniveauet der, så får du en klar ide om, hvad folk vil give ;-) slet ingen grund til at sælge for billigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er små og nuttede hvalpe, så de vil være eftertragtede.

 

Gav 5000 for Baby - en chihuahua / yorkshire - blanding, den var ikke chippet (og selvom det er et lovkrav, så er det jo ikke blevet billigere).

 

Jeg ville tjekke den blå avis og se prisniveauet der, så får du en klar ide om, hvad folk vil give ;-) slet ingen grund til at sælge for billigt.

 

Det var også den pris vi gav for Tilde, og hun var heller ikke chippen dengang, men der var lovkravet også et andet. Jeg sælger dog hvalpene med chip..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen¨

 

Takker jer alle for jeres svar, kan se i ligger nogenlunde ens på jeres bud på prisniveau:-D

 

Vi gav faktisk 5000 kr for vores blanding, og det var netop fordi der var chihuahua i hende, at prisen lå så højt, men men men... Ved nok tiderne har ændret sig siden dengang :blink:

 

Jeg må finde en pris som hverken er for dyr eller billig:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er hvalpene blevet så store at du går rundt i huset, og begge tæverne er nu solgt, for 4800 kr stykket, så er nu spændt på, om vi også kommer af med drengene til den pris. :klap:

 

- Er sikker på, at begge hunde kommer til familier, som virkelig er gode, og som har sat sig ind i det med, at få et nyt familiemedlem - en hund, så er bare så glad :)

 

Drengene er endnu ikke solgt, men den ene lille fyr som vi allerede har døbt Bailey, ja er stadig spændt på, om han ender som vores hund nummer 2......... :engel: :banan::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...