Hop til indhold

Feriehunde Chili :)


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

Yeps! De næste 14 dage har jeg Carinas (Chili Con Caia) Chili på besøg, for Carina er nemmerlig taget til Cypern :vinken:

 

Så tænkte jeg at jeg kunne skrive lidt om vores hverdag her, og så kan Carina også følge lidt med i hvordan det går :)

 

Jeg fik hende i går eftermiddags, mens Basse var ude..

Vi startede med at sidde lidt og hygge og træne i at forholde sig til kattene.

Der var allerede rigtig godt fremskridt! Har små stykker kødboller stående på bordet, og så snart hun ser en kat uden at gø, kaster jeg et stykke til hende :) I starten fik hun det for at stoppe med at gø, men hun lærer virkelig hurtigt og det går flot fremad..

Hun har gøet lidt af dem, og der er også blevet løbet lidt, men det er ikke slemt :)

 

Ved 7-tiden tog vi så hjem til de gamle for at hente Basse. Gaia blev MEGET glad og sprang frem for at lege!. Det brød Chili sig ikke om, så hun fik lige sat Basse på plads.. Og så gik det fint derfra :)

Mens vi spiste gik Chili ud i gangen og lagde sig om bag garderoben, det tog mig en evighed at finde hende!..

 

Vi gik en laang tur med hunden og min mor, og det gik rigtig fint. Chili rendte løs det meste af tiden, og opførte sig rigtig pænt.

Hun legede en del politibetjent da Basse legede med en hund med meget brummen på, for den hund skulle i hvert fald være sød skulle den!! Basta!.. Chili fik også jaget den helt væk en enkelt gang..

 

Da vi kom hjem gik Chili helt kold, og lå og sov på et tæppe på gulvet hele natten :) Hun vågnede en enkelt gang og kastede en smule op, men hun havde også fået RIGTIG mange godbidder!..

 

Vi vågnede ved halv 10-tiden i morges, og Chili kom hen og sagde pænt godmorgen, hvorefter vi alle tre gik en god tur :) Der er rigtig, rigtig mange ting man skal tisse på!

Har flikket et hjemmelavet "kobbel" sammen så jeg ikke skal holde i så meget. Chili synes det er irriterende hvis Basse kommer til at rykke i snoren, og Basse synes det er irriterende at Chili skal nifle hele tiden ellers fungerer det godt :)

 

Basse er lidt bange for at overtræde Chilis grænser, og tør f.eks ikke hoppe over hende for at komme op på bænken eller i op i sofaen, men det skal nok komme..

 

De har lige fået hver deres Kong med mad i, og ligger nu ude på terrassen og putter :)

 

(kattebakken på altanen er altså tom, den er bare liiiige sat væk)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Chili Con Caia

Hehe!

 

Hun er gået helt kold efter vi har hentet hende... :-)

 

Hun gik i seng med det samme næsten. :engel:

 

Det lyder til at hun har været i super gode hænder og har fået oplevet en hel masse... Dejligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Den tråd havde jeg da slet ikke set:hmm:

 

Dejlige billeder og det lyder da til at være gået rigtig godt. Blev det helt godt med kattene i løbet af de 2 uger?

 

Altså, heeelt godt ville jeg nødig kalde det :P

 

Men vi har overlevet alle sammen, og kattene er glade for at hun ikke er her mere :)

 

Havde begge gitre op, og hang et lagen over det ind til stuen så hun ikke kunne se gennem det (men skygger er også meget frustrerende)..

Hun var meget interesseret i dem, men gøede af dem ved synet elelr lyden af dem..

 

Hun blev bedre og lynhurtig til sidst og nogle af de sidste dage har hun endda kunne ladet helt være med at gø, og bare få ros og godbid, frem for at gø og stoppe først..

Så selvom jeg ikke vil råde Carina til at købe en kat, så har hun helt sikkert gjort fremskridt!..

 

Jeg smuttede i øvrigt i kælderen og fandt en dør jeg satte i ind til stuen, så vi kunne lukke helt af om natten..

Chili syntes nemlig IKKE det var fedt at ligge og sove, og vågne ved at to katte stod lige over hende og gloede! :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...