Hop til indhold

Kender I dette foder??


Gæst maian889
 Share

Recommended Posts

Gæst maian889

Hej.

 

Var på store hestedag i weekenden, og faldt over dette foder:

 

Canidae - kornfri, 100% naturligt hundefoder

 

Canidae kornfrit foder - Soepet.dk

 

Reklamen lyder på at 80% stammer fra protein i form af kylling, kalkun, lam og fisk. Samt 20% fra frugt og grønt..

 

Nogen der kender det?? Del jeres erfaringer med mig hvis I har lyst.. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender det ikke - men jeg syntes der er for meget protein og fedt i foderet til at jeg ville give mine hunde det.

 

Der er også en del aske i - hele 9 % hvilket jeg syntes er alt formeget. Aske i foderet er jo det som hunden leverer bagud - jo mindre aske jo bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Carlo ville også meget hellere have det jeg købte i går..

 

Eneste rigtig irriterende er at der ikke er en forhandler på Sjælland, og at det er næsten dobbelt så dyrt som det jeg fodre med nu - men han skal selvfølgelig også kun have halvt så meget.. :stupid::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender det ikke - men jeg syntes der er for meget protein og fedt i foderet til at jeg ville give mine hunde det.

 

Der er også en del aske i - hele 9 % hvilket jeg syntes er alt formeget. Aske i foderet er jo det som hunden leverer bagud - jo mindre aske jo bedre.

 

Hvad anbefaler man protein indholdet ligger på...??

Rent anatomisk og fysiologisk er protein jo det som muskler opbygges af, og de indgår i alle processer i kroppen i form af celleopbygning. Så jeg kan ikke lige se hvorfor protein er en skurk? Men jeg er absolut heller ikke mester i foder - jeg er bare naiv og godtroende og prøver mig lidt frem :-D

 

Mht aske, ved at der ikke må være for meget, men hvor meget er FOR MEGET?? Aske er jo også et mineral...

 

BARF er jo også hovedsageligt protein, hvor hundeejerne selv tilsætter grønt..

 

Ham jeg talte med igår fortalte om at det var vigtigt at der var overensstemmelse mellem mængden af fedt og protein, da fedtet giver en bedre energi end proteinet (sådan er det jo også fra mennesker)

 

Men endelig fortæl jeres erfaringer, min hund skal have det bedste (såfremt han kan li det) :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det pågældende foder har vist vært oppe at vende herinde før, så prøv at søge på det :)

 

Jeg går ikke ind for foder der påstår at kunne gives til hunde i alle aldre. Jeg mener hvalpen har forskellige behov fra den voksne hund. Ligeledes at den ældre hund har nogle andre behov.

 

Såvidt jeg husker kom man vist heller ikke uden om at give kalktilskud med dette foder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Foder er en af mine kæpheste. Alle mine hvalpe er opfodret på et all stage life foder - suppleret med et voksen foder. Både dyrlægen og opdrætteren har været udmærket tilfreds med mine hundes foder tilstand. Darwin er 5 måneder og vejer 10 kg hvilket er fint for en beaglehvalp i den alder.

 

Protein er kroppens vigtigste byggesten. Protein består af aminosyrer. Nogle danner man selv og andre skal tilføres. En stor del af aminosyrerne er vigtige for hunden. Protein er både vegetabilsk og animalsk. Frisk kylling indeholder cirka 17,5 % protein f.eks.. Selve protein indholdet i foderet siger ikke noget om fordøjelsen af det, da der er stor forskel på den kvalitet det forskellige protein har og som kommer i foderet.

 

Med hensyn til fedt: Så er rå fedt i foderet alle former for fedt både animalsk og vegetabilsk Rå olie og rå fedt giver hunden en del energi, ligesom proteinet gør. Fedt giver dog dobbelt så meget energi som proteinet. Nødvendigt fedt er f.eks, Fiskeolie, hvedekim olie, majs olie og soja. Fedtstofferne ødelægges når de udsættes for sollys. Derfor skal man heller aldrig bruge gammelt foder. Et fedt indhold på mellem 3-10 % er nok. Unge hunde skal have mere fedt end ældre hunde.

 

Aske: Er det mineral der bliver tilbage når foderet er fordøjet. Det er ikke noget der tilsættes foderet for at få det til at fylde noget. Alt som ikke hører under - proteiner, kulhydrater, fedt, fibre og væske er aske - som indeholder mineraler som er vigtig for hunden. Aske er altså godt - men for meget kan skade hunden - derfor er det godt at vælge et produkt hvor indholdet af aske er så lille som muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...