Hop til indhold

Kastration-virkninger


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

Ved godt at det har været oppe før, men hvad kan man forvente af virkninger udover at han jo ikke kan lave hvalpe mere;-).

Kan jeg forvente at han bliver roligere,nemmere at træne, holder op med at snuse alle vores gæster i måsen:oops:, går pænere i snor:klap:??

Ja ja jeg ved godt at det ikke er en mirakelløsning og at meget skal trænes stadigvæk, men hvad godt kan siges om kastration, da jeg overvejer det p.t.:hmm:

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Her er nogle links :) Skrevet af en dygtig adfærdsbehandler/hundetræner :-) KNALD dygtig. Håber du kan bruge dem :-)

Artikler - Hundeadfærdsskolen Fyn - Hvalpetræning og hundetræning

Jeg har personligt den holdning at man KUN skal kastrere hvis der er en fysisk årsag eller at der er så voldsomme adfærdsmæssige forhold der kan BEVISES skyldes hormonerne. Og så ville jeg forsøge mig med en medicinsk i første omgang. Men det er jo blot min mening.:-D Håber at du finder artiklerne interessante:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er nogle links :) Skrevet af en dygtig adfærdsbehandler/hundetræner :-) KNALD dygtig. Håber du kan bruge dem :-)

Artikler - Hundeadfærdsskolen Fyn - Hvalpetræning og hundetræning

Jeg har personligt den holdning at man KUN skal kastrere hvis der er en fysisk årsag eller at der er så voldsomme adfærdsmæssige forhold der kan BEVISES skyldes hormonerne. Og så ville jeg forsøge mig med en medicinsk i første omgang. Men det er jo blot min mening.:-D Håber at du finder artiklerne interessante:-D

 

jeg er helt enig.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Du er velkommen :-) Glad for at du kunne bruge det. Sommetider kan dyrlæger pynte lidt på virkningerne for at gøre dem lidt mere attraktive, men det er vigtigt at se på både fordele og ulemper :-) Uanset hvad du vælger, kender du din hund bedst og held og lykke med at træffe den rette beslutning for dig og din store smukke bamse hund:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg valgte at få Buster kastreret, da han var to år gammel. Det gjorde jeg, fordi han var ekstremt interesseret i tæver - også tæver som ikke var i løbetid. Det stressede ham meget, og til sidst kunne jeg ikke have ham løs, fordi han gik på tævejagt. Desuden så strintede han op ad hvalpeejere, som vi mødte på vores ture, ligesom han også strintede et par gange hjemme hos hans bedste legekammerat (én gang i et par sko :oops:). Jeg har ikke fortrudt, at han er blevet kastreret: vores kontakt er blevet endnu bedre, han stresser ikke længere og han er blevet mere legesyg. Derudover har han ikke ændret adfærd. Han er desuden ikke blevet tyk og hans pels er lækker som altid :mrgreen:.

 

Jeg er dog glad for, at han først blev kastreret som to-årig og dermed var færdigudviklet - fysisk såvel som psykisk. Dertil skal det siges, at han ellers er og var en sund og robust hund uden adfærdsproblemer - når man ser bort fra strinteriet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er nogle links :) Skrevet af en dygtig adfærdsbehandler/hundetræner :-) KNALD dygtig. Håber du kan bruge dem :-)

Artikler - Hundeadfærdsskolen Fyn - Hvalpetræning og hundetræning

 

"Det er vigtigt at forstå, at når unghunden er omkring 6-9 mdr. for små racer og 9-12 mdr. for store racer, så kommer de i kønsmodningen. Testosteronindholdet i kroppen stiger til 5 gange testosteronindholdet hos en voksen hanhund, og de vil derfor blive meget grænseafprøvende. Det er naturligt, det er teenagealderen, men vigtigst af alt – det går over igen!"

 

Fnis, forstår min hund SÅ meget bedre nu! Han er 11 måneder og jeg har faktisk til tider overvejet om der mon overhovedet var plads til blod i hans lille krop med alt det testosteron der pumper rundt.

Til gengæld må jeg sige, han har så travlt med at tænke på damer og true farlige lyde, at han slet ikke har tid til at teste os menneskers grænser :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...