Hop til indhold

Så forskellige hunde!


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

Jeg har jo glæden af min lille marcipangris for øjeblikket..

Hun er en meget sød og kær hund, men hende og Basse kunne altså ikke være mere forskellige!.. De er begge terriere, men det er det. Intet andet har de tilfælles..

 

Og nogle gange sidder jeg altså lidt med følelsen af at Chili taler tysk, Basse taler fransk, og jeg forstår det franske men intet af det tyske..

 

Når Basse vil snakke kravler hun hen på skødet af mig, eller er på anden måde vildt påtrængende. Så aer og snakker vi og hun smiler stoooort og nyder det tydeligt!..

Når Chili vil snakke sætter hun sig et par cm. foran mine fødder mens jeg sidder i sofaen. Så aer jeg hende på hovedet og hun viser at det er rart, så jeg går videre og nusser hende på siden, hvilket får hende til at smide sig ned på ryggen så jeg kan ae hende på maven.. Har flere gange aet hende til hun faldt i søvn på den måde, så hun nyder det sikkert, men så længe øjnene er åbne, ligger hun bare og glor?.. Jeg følte totalt jeg overskred hendes grænser de første par gange, men hun er ikke ligefrem en der lader sig træde på, så så langt tror jeg aldrig det ville komme!... Hehe...

 

Så har vi lige haft en "episode" hvor jeg sidder tilbage med følelsen af at jeg VIRKELIG ikke forstår tysk!..

Chili er ikke rigtig i sofaen, hun er ikke vant til det hjemmefra, og gider ikke her. Det er Basse til gengæld.

Basse ligger så på ryggen på min dyne og leger lidt, jeg sidder ved siden af (ved computeren for en gangs skyld).

Chili tøffer rundt om sofaen, logrer, kigger op, stiller sig op af, smiler stooort, og grynter lidt og vil gerne være med i det sjove. Jeg prøver at kalde hende op "jaaa, så kom da! Kom da herop" men det virker ikke.

Så prøver hun fra den anden side af, kommer hen og står op af mig og hopper så op og sidder på skødet af mig. Jeg aer hende, og Basse ligger på min side ca. 20 cm fra Chili.

Chili brummer, bjæffer lidt, miaver og kører også hovedet lidt mod mine ben, mens hun ligger og logrer og lader sig nusse og ae. Basse sidder bare med ørerne heeeelt tilbage og kigger på hende (hendes tyske er vist også rimelig dårligt)...

Altså, det må være godt? Hun er lidt en Bisse og føler hun sig den mindste smule uretfærdigt behandlet får Basse ren besked, så det var vel hygge?..

 

Bagefter kravlede hun hen ved siden af mig i sofaen, kørede lidt rundt med hovedet, hylede af bordet (jeg tror hun forsøgte at hidkalde min chokolade) og hoppede så ned? :shock:

 

Guuuud, hvor er det altså svært at lære fremmed-hunde-sprog..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Chili Con Caia

Hahahaha!!!

 

Du har altså gjort dig alt alt for mange tanker om Chilis tyske kan jeg høre:blink:

 

Hun er en snakke hund med STORT - men ja hende og Basse er MEGET forskellige.

 

Chili er en dame som sætter en klar og tydelig grænse.. Ligeså streng hun kan være, ligeså blid er hun.

 

At putte og snakke er vel det bedste hun ved, og ja hun ville absolut fortælle dig hvis hendes grænse var overskredet. Men hey du nussede hende jo, og det må man ikke stoppe med.. Dræber blikket kommer nærmest hvis man holder en pause.

 

Men det lyder dog til at I på den ene eller anden måde fandt melodien selvom Chili snakker tysk, og Basse fransk... Hehe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahahaha!!!

 

Du har altså gjort dig alt alt for mange tanker om Chilis tyske kan jeg høre:blink:

 

Hun er en snakke hund med STORT - men ja hende og Basse er MEGET forskellige.

 

Chili er en dame som sætter en klar og tydelig grænse.. Ligeså streng hun kan være, ligeså blid er hun.

 

At putte og snakke er vel det bedste hun ved, og ja hun ville absolut fortælle dig hvis hendes grænse var overskredet. Men hey du nussede hende jo, og det må man ikke stoppe med.. Dræber blikket kommer nærmest hvis man holder en pause.

 

Men det lyder dog til at I på den ene eller anden måde fandt melodien selvom Chili snakker tysk, og Basse fransk... Hehe!

 

Jaaa, på en eller anden måde lykkedes det at finde ud af det :P selvom hun altså er meget anderledes!.. hehehe..

 

Kom i øvrigt lige i tanke om en pudsig oplevelse:

Hun har jo været noget i sofaen her, men det er først de sidste par dage hun har sovet heroppe, ellers har hun kun været heroppe at vende..

 

Men en af de første dage var vi hjemme hos mine forældre. Hun rendte i stuen og legede med et ben, hvilket var fint. Det var sådan set hvad hun lavede hos de gamle. Så hører jeg min far sige "øh øh!" derinde fra så skynder mig ind og kigger, og så er hun satme hoppet op i sofaen og er ved at begrave benet i kattens pude :P

Jeg har på intet tidspunkt siddet i sofaen mens hun var til stede (der har ingen) og hun er ikke vant til det, så det var lidt sjovt..

 

Da vi skulle hjem den aften, og var ved at smutte, med hundene i snor osv, stoppede Chili pludselig foran indgangen til stuen. Hun så sigende ud så jeg slap snoren og sagde "hvad er det da?" og så STYRTEDE hun ind til min far, sagde hej, og kom tilbage igen.. Tossede hund altså :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...