Hop til indhold

Liva har HD :(


Dorte
 Share

Recommended Posts

Men har Cujo ikke også været gået lidt fra maden??

 

Liva, hun æder jo stort set hvad jeg stiller foran hende (bortset fra Hennes Kronch)

jo han gad ikke fodersøge på et tidspunkt, men nu ryger alt ned. Skal nok veje ham igen.

Tror også det er musklerne han taber sig på, de er jo pænt store :slem: brystet kan det i hvert fald ses på.

 

Husk der vist er meget fedt i okseører? er der ikke?:hmm: eller er det griseører?:genert:

 

om det er godt hun svinger i hoften ved jeg ikke... cujo svinger også rigtigt meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 209
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Er ked af at hører at Liva har HD.

 

Jeg har selv været turen igennem med Mickey i august, hvor han fik konstanteret mild HD / c-hofter.

Fik en god snak med dyrlægen, som tog sig god til at forklarer det det indebar og svarede på spørgsmål.

 

Mickey er startet på Hills J/D og jeg er tilfreds med resultatet. Dyrlægen forklarede også at det ikke nyttede at "skåne" ham, men han skulle selvfølgelig ikke hoppe rundt som en gal. Det var vigtigt at styrke muskelaturen.

Og dyrlægen fortalte også at Mickey har det fint nu, men skal selvfølgelig være opmærksom, når han begynder at runde en vis alder, da han nok kommer til at være lidt plaget af sine hofter på sine gamle dage.

Fik desuden også af vide at det er vigtigt at en HD hund ikke er overvægtig. Heldigvis har Mickey ikke vægtproblemer, til trods for at han er kastereret.

Waterwalk er rigtig godt og det har hjulpet Mickey meget.

Desuden vil jeg også anbefale kiropraktor til at hjælpe leddene lidt.

 

Jeg køber Hills J/D fra denne side http://medicanimal.com/product/~hills-canine-jd-reduced-calorie/~product_id=4220

 

 

Det er skide hårdt, rent ud sagt, at få beskeden at ens hund har HD! Men heldigvis kan de have et godt langt liv alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

jo han gad ikke fodersøge på et tidspunkt, men nu ryger alt ned. Skal nok veje ham igen.

Tror også det er musklerne han taber sig på, de er jo pænt store :slem: brystet kan det i hvert fald ses på.

 

Husk der vist er meget fedt i okseører? er der ikke?:hmm: eller er det griseører?:genert:

 

om det er godt hun svinger i hoften ved jeg ikke... cujo svinger også rigtigt meget.

 

Det er griseørerne, der er fede. Olivers siger selv at der kun er 6,5% fedt i og

 

Kan, pga. det lave fedtindhold, indgå som en daglig snack til hunde på en kalorielet diæt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt med en lille opdatering:5up:

 

Super at høre, at dyrlægen var tilfreds med hendes smertelindring:5up:.

 

Men øv med vægten:cry:. Hvis du føler, at du får et bedre vægttab med et gamle foder i kombination med kosttilskud, så er det da det, at du skal gøre. Du får så mange råd og vejledninger, men kun du kan se, hvilke virker på Liva!

Hayly taber sig fortsat på J/D (har tabt 200g mere siden i mandags - har fået en del guffer de sidste par dage), så vi er stadig tilfredse med foderet. Men ikke alle hunde er ens, og derfor kan vi heller ikke forvente, at de reagerer ens på foderet - så hvis de ikke virker, så vælg noget du ved som gør:5up:.

 

Hvor dejligt at hun tog godt imod massagen! Der går nogle gange, inden de stoler helt på massøren, og derved kan slappe helt af, så det var da flot, at hun tillod en massage:klap:. Det skal nok blive godt!

Hayly ligger altid på gulvet - vores massør har aldrig store hunde oppe på bordet. Hun ligger på en madras, og så har vi et tæppe med hjemmefra, som dufter lidt af hjem:lol:.

 

Water walkeren er blevet et rent hit herhjemme - så hvis du har sådan en i nærheden, kan jeg kun anbefale den:5up: (eneste ulempe er prisen - ikke billigt:cry:).

 

Orv forresten spurgte lige idag om det med den grynede afføring - og det sagde hun, at hun ikke havde hørt før. Men hun ville gerne undersøge det ved dyrlægerne og producenten. Hun sagde dog, at man godt kan forvente øget afføring pga øget tilskud af olie og kosttilskudet i fodret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk der vist er meget fedt i okseører? er der ikke?:hmm: eller er det griseører?:genert:

 

Det er griseørerne, der er fede.. Kalve- og okseører er meget bedre;-)

 

Aner ikke om det er godt, at de svinger i hofterne:oops:

 

Og mht foder, så får Luna jo ikke j/d, men får jo så bare tilskuddene ved siden af:-D

 

J/D er ikke nødvendigvis det bedste, hvis hunden ikke trives på det (men det behøver jeg jo ikke sige til dig;-)) Men RC har vist også lavet en version, mobility mener jeg den hedder... Hvis det er, at du vil blive i specielfoderet:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en god update du er kommet med, det glæder mig at Liva er blevet smertefri.

 

Må man spørger om hvad du betaler massøreren for en omgang massage. Hvis du ikke vil have det frem kan vi snakke om det over pb.

 

Undskyld jeg blander mig:lol: jeg giver for 275kr pr gang (tager 1,5time) for gigant race. Men priserne starter ved min massør på 225kr for små racer.

Synes dog der er stor forskel - nogle steder skal vi betale næsten 400kr.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld jeg blander mig:lol: jeg giver for 275kr pr gang (tager 1,5time) for gigant race. Men priserne starter ved min massør på 225kr for små racer.

Synes dog der er stor forskel - nogle steder skal vi betale næsten 400kr.

 

Jeg giver 175 kr for punktmassage (der tager hun alle de ømme punkter) og 350 for en helkrops-massage

 

 

Tak for svaret begge to. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en god update du er kommet med, det glæder mig at Liva er blevet smertefri.

 

Må man spørger om hvad du betaler massøreren for en omgang massage. Hvis du ikke vil have det frem kan vi snakke om det over pb.

 

Det koster 300 kr. for en gang. Hun har så en klippekortsordning, hvor man får hver 5. gang gratis - hvis man altså køber de fire første gange på en gang.

 

Det er griseørerne, der er fede.. Kalve- og okseører er meget bedre;-)

 

Aner ikke om det er godt, at de svinger i hofterne:oops:

 

Og mht foder, så får Luna jo ikke j/d, men får jo så bare tilskuddene ved siden af:-D

 

J/D er ikke nødvendigvis det bedste, hvis hunden ikke trives på det (men det behøver jeg jo ikke sige til dig;-)) Men RC har vist også lavet en version, mobility mener jeg den hedder... Hvis det er, at du vil blive i specielfoderet:-D

 

Både RC og Specific har en, men vi dropper nok specialfoderet når sækken er spist

Link til indlæg
Del på andre sites

ser først din tråd nu- det er jo hvad alle hundeejere frygter. Det er noget rigtig skidt for jer,

 

tror du hun kan holde til at svømme?

 

Det jeg tænker på er at man nogen gange- ved at lægge en forholds stor muskelstyrke på svage led- til en vis grad kan kompenserer for feks en HD

Link til indlæg
Del på andre sites

ser først din tråd nu- det er jo hvad alle hundeejere frygter. Det er noget rigtig skidt for jer,

 

tror du hun kan holde til at svømme?

 

Det jeg tænker på er at man nogen gange- ved at lægge en forholds stor muskelstyrke på svage led- til en vis grad kan kompenserer for feks en HD

 

Det er i hvert fald det "alle" siger, at vi skal i gang med.

 

Vi starter naturligvis stille og roligt ud og arbejder os frem til en fornuftig form. Men det er nu ikke fordi, at hun er i dårlig form og hun elsker i forvejen at svømme/vand

 

dorte-albums-nyborg-juli-2010-picture15835-1107-3410.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

der er noget med noget vandterapi hos visse dyrlæger- så vidt jeg husker- har bare glemt navnet,

noget familie har en engelsk bulldogg med en rigtig grim hofte- men dens muskelstyrke er simpelthen enorm og derfor er den overhovedet ikke plaget af sin hd

 

det er jo bare en kæmpe fordel at hun er i form- jeg håber det går godt for jer:vuf::vuf::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

der er noget med noget vandterapi hos visse dyrlæger- så vidt jeg husker- har bare glemt navnet,

noget familie har en engelsk bulldogg med en rigtig grim hofte- men dens muskelstyrke er simpelthen enorm og derfor er den overhovedet ikke plaget af sin hd

 

det er jo bare en kæmpe fordel at hun er i form- jeg håber det går godt for jer:vuf::vuf::vuf:

 

Det er nok waterwalk, du tænker på. Svømning er lige så godt, når det ikke er decideret genoptræning (iflg vores massør)

 

Og det er netop det du siger med muskelstyrken:-D Det er det Liva (og min Luna) skal have øget, så de også kan blive symptomfrie..

 

Waterwalk giver naturligvis hurtigere resultat, men det koster også en bondegård (hos min massør er det 3800 kr for 20 gange), hvor svømning generelt er under halv pris:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

der er noget med noget vandterapi hos visse dyrlæger- så vidt jeg husker- har bare glemt navnet,

noget familie har en engelsk bulldogg med en rigtig grim hofte- men dens muskelstyrke er simpelthen enorm og derfor er den overhovedet ikke plaget af sin hd

 

det er jo bare en kæmpe fordel at hun er i form- jeg håber det går godt for jer:vuf::vuf::vuf:

 

Tak - vi er fulde af håb og det skal nok gå.

 

Det er nok waterwalk, du tænker på. Svømning er lige så godt, når det ikke er decideret genoptræning (iflg vores massør)

 

Og det er netop det du siger med muskelstyrken:-D Det er det Liva (og min Luna) skal have øget, så de også kan blive symptomfrie..

 

Waterwalk giver naturligvis hurtigere resultat, men det koster også en bondegård (hos min massør er det 3800 kr for 20 gange), hvor svømning generelt er under halv pris:-D

 

Det koster nemlig en halvbondegård + der er ikke nogen her i nærheden, så der kommer lige 1½ times kørsel hver vej oveni.

 

Den svømmehal jeg har fundet er lavet i samarbejde med Marianna Bendixen; temperaturen er høj og den er 5-kantet, så hun ikke skal vende 180 gr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan går den med Trocoxil-behandlingen?????

 

Synes stadig ikke, at jeg er tilfreds med Hayly's smertestillende behandling. Nu har hun været på den nuværende i 12 dage - og når det ikke har virket nu, så tænker jeg, at det ikke kommer til det. Så overvejer at prøve Trocoxil.

 

Indtil videre går det fint, men hun har kun fået en pille (skal have igen på fredag), så det er nok lidt tidligt at sige endnu. Derudover er hun også stadig dækket af cartrophenen, som hun skal have den sidste sprøjte i morgen.

 

Men prøv da at nævne det for din dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om jeg har overset at det er skrevet :genert: men kunne du mærke noget på hende efter i søndags?

 

Hun var træt, da vi kom hjem, men det ville hun jo nok have været alligevel, HD eller ej.

 

Hun har ikke været stivbenet - selv efter den tur de tog sig. Men hun er jo også rimelig godt smertedækket i øjeblikket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...